Fiat 126p: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(→Zalety) |
(→Zalety: 3 nowe zalety) |
||
Linia 25: | Linia 25: | ||
* Przy 120km/h samochód częściowo zmienia geometrię (lekko się uginając tam i tu), co czyni go bardziej aerodynamicznym. |
* Przy 120km/h samochód częściowo zmienia geometrię (lekko się uginając tam i tu), co czyni go bardziej aerodynamicznym. |
||
* Przy 130km/h św. Piotr szykuje klucze. |
* Przy 130km/h św. Piotr szykuje klucze. |
||
* Przy 140km/h zamykasz licznik, co oznacza, że zaraz odpadną ci koła |
|||
* Większe prędkości do określenia wyłącznie radarem |
|||
==Wady== |
==Wady== |
Wersja z 20:23, 24 sie 2008
Fiat 126p (Fatalna Imitacja Auta Terenowego, 1-osobowego, 2-biegowego, 6-krotnie przepłacanego) – polski samochód na licencji Fiata, produkowany przez FSM. Posiada klasę bezpieczeństwa identyczną z marką Volvo: w obydwu przypadkach strefa zgniotu kończy się na silniku.
Zalety
- Bagażnik z przodu chroniący bagaże przed zderzeniem tylnym.
- Silnik z tyłu - chroniony przed zderzeniem przednim.
- W luksusowych wersjach ogrzewanie tylnej szyby, które w zimie zapobiegało zamarzaniu rąk pchających go osób.
- Bogate wyposażenie, obejmujące między innymi kierownicę (bez możliwości skręcania), przednią szybę i powietrze w kabinie.
- Samochód czysto rodzinny, pomieści tatę masochistę, mamę masochistkę i ich pocieszne masochiściątka.
- Maluch miał automatycznie otwierane szyby, gdy trzasnęło się drzwiami.
- Rejestrowany na siedem osób, a przy odrobinie szczęścia uda się zapakować teściową do bagażnika.
- Idealny dla zioma z boiska – szpanerski, sportowy, laski na niego lecą. Po prostu fajnie się siedzi na tylnej kanapie.
- Strefy zgniotu, jak w każdym normalnym samochodzie, kończą się na silniku.
- Do zakupienia w cenie dosyć przystępnej, przeciętnie 50 złotych.
- Uczy dobrych manier – zanim się wsiądzie trzeba zdjąć czapkę.
- Jak się zepsuje, to można go wziąć pod pachę i zanieść do najbliższego kowala.
- Można ewentualnie użyć go jako kurnik lub budę dla psa.
- Napęd hybrydowy – zwykły i jak się go pcha
- Kierowca nie słyszy hałasu silnika bo ma kolana na uszach.
- Aby podwoić jego wartość wystarczy zatankować do pełna.
- Amerykańscy gangsta często lansują się malaczami. Możesz poczuć się jak oni!
- Jeżeli ktoś łapie "stopa" masz pewność że to właśnie przy nim klient opuści rękę.
- Przy 100km/h włącza się melodyjka "Pan Jezus już się zbliża".
- Przy 120km/h samochód częściowo zmienia geometrię (lekko się uginając tam i tu), co czyni go bardziej aerodynamicznym.
- Przy 130km/h św. Piotr szykuje klucze.
- Przy 140km/h zamykasz licznik, co oznacza, że zaraz odpadną ci koła
- Większe prędkości do określenia wyłącznie radarem
Wady
- Tylna kanapa pozwalającą symulować pojazd rodzinny z mizernym skutkiem.
- Cztery koła, co jest niezmiernie ważne przy pchaniu pojazdu w zimie.
- Układ elektryczny samodecydujący, czy danego dnia kierowca użyje swojego Fiata, czy nie.
- Hamulec działa tylko na jedno koło, więc podczas hamowania Maluch często wywraca się do góry dnem (podłogą).
- Często rdzewieją szyby z przodu.
- Niedoskonały układ kierowniczy – wibracje z jezdni przenoszone są na kierowcę.
- Czasem klima się zacina (chłodzenie działa tylko zimą).
- Maluch największą prędkość osiąga podczas holowania go.
- Jeżeli nawali układ hamulcowy (co się często zdarza) trzeba hamować nogami.
- Przy prędkości 20 km/h maska się odgina oraz po bokach złuszcza się lakier.
- Powyżej 70 km/h zamienia się w samolot.
- Powyżej 80 km/h należy przytrzymać przednią szybę, aby nie wpadła do środka.
Provided ID could not be validated.
Galeria
- Aston martin 126p.jpg
Wersja WRC
- Mercedes126p.JPG
Niemiecki 126p