Warszawska Szybka Kolej Miejska: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 6: Linia 6:


* '''14WE''' - Pseudo elektryczny zespół trakcyjny śmigający w Niby-Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie, i po wsiach województwa małopolskiego jako '''Pociąg Papieski'''. Nie zawsze działa w nich klimatyzacja. Działanie klimatyzacji objawia się tym że co jakiś czas. Pechowy pasażer ma mycie głowy na koszt SKM.
* '''14WE''' - Pseudo elektryczny zespół trakcyjny śmigający w Niby-Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie, i po wsiach województwa małopolskiego jako '''Pociąg Papieski'''. Nie zawsze działa w nich klimatyzacja. Działanie klimatyzacji objawia się tym że co jakiś czas. Pechowy pasażer ma mycie głowy na koszt SKM.
* '''EN57''' - Oprócz pseudo-kibli (14we) SKM ma wypożyczone 6 jednostek typu [[EN57]]. Wypożyczone z 3 różnych firm (z 3 rożnymi schematami malowania) po 2 sztuki. Jednostki zostały wypożyczone z następujących firm.
* '''PKP Przewozy Regionalne''' - Cechą charakterystyczną tych jednostek jest to że w nich nie da się spokojnie porozmawiać z powodu braku wyciszenia. Są to obecnie najgorsze jednostki jakie posiada SKM. Jazda w nich bez słuchawek ochronnych grozi poważnym uszkodzeniem słuchu.
Wyglądają one tak. [http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/4782b595e9111713.html]
* '''SKM Trójmiasto''' - Jednostki pochodzące z tej firmy są obecnie już drugi raz w posiadaniu SKM Warszawa. Obecnie są w oryginalnym malowaniu[http://www.przegubowiec.com/galeria/displayimage.php?pos=-12121] w paru miejscach jest naklejone logo SKM Warszawa.
* '''Zakład Napraw Taboru Kolejowe w Mińsku Mazowieckim''' - Sprowadzone z Jugosławii jednostki. Zostały podane remontowi. Właściwie to tylko na zewnątrz są jakieś zmiany. W środku tylko wyświetlacze nad drzwiami między-wagonowymi są jakąś nowością. Reszta to zwykły EN57


== Trasa ==
== Trasa ==

Wersja z 18:07, 6 mar 2009

SKM - Szybka (tylko z nazwy) Kolej Miejska w Warszawie spółka z (bardzo) ograniczoną odpowiedzialnością. Powstała w 2005 roku z powodu nie dogadania się PKP z Władzami Warszawy. Które obiecały warszawiakom szybką kolej miejską. Kolej ta nie jest szybka. Jeżeli już upierasz się na przejazd SKMką, nie wybieraj godzin porannego, popołudniowego i wieczornego szczytu. W tych godzinach pociągi przypominają bardziej pociągi rzeźnie, niż zwykłe podmiejszczaki.

Tabor

Dawno, dawno temu z jakiegoś zadupia w Małopolsce do Warszawsi przyjechało kilka Pseudo-EZEtów.

  • 14WE - Pseudo elektryczny zespół trakcyjny śmigający w Niby-Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie, i po wsiach województwa małopolskiego jako Pociąg Papieski. Nie zawsze działa w nich klimatyzacja. Działanie klimatyzacji objawia się tym że co jakiś czas. Pechowy pasażer ma mycie głowy na koszt SKM.
  • EN57 - Oprócz pseudo-kibli (14we) SKM ma wypożyczone 6 jednostek typu EN57. Wypożyczone z 3 różnych firm (z 3 rożnymi schematami malowania) po 2 sztuki. Jednostki zostały wypożyczone z następujących firm.
  • PKP Przewozy Regionalne - Cechą charakterystyczną tych jednostek jest to że w nich nie da się spokojnie porozmawiać z powodu braku wyciszenia. Są to obecnie najgorsze jednostki jakie posiada SKM. Jazda w nich bez słuchawek ochronnych grozi poważnym uszkodzeniem słuchu.

Wyglądają one tak. [1]

  • SKM Trójmiasto - Jednostki pochodzące z tej firmy są obecnie już drugi raz w posiadaniu SKM Warszawa. Obecnie są w oryginalnym malowaniu[2] w paru miejscach jest naklejone logo SKM Warszawa.
  • Zakład Napraw Taboru Kolejowe w Mińsku Mazowieckim - Sprowadzone z Jugosławii jednostki. Zostały podane remontowi. Właściwie to tylko na zewnątrz są jakieś zmiany. W środku tylko wyświetlacze nad drzwiami między-wagonowymi są jakąś nowością. Reszta to zwykły EN57

Trasa

Trasa przebiega z drugiej stolicy Polski jaką jest Pruszków, przez Mazowiecką wieś na jakieś zadupie po drugiej stronie Wisły. Pociągi sprytnie omijają Dworzec Centralny czyli lokalne centrum meneli, ćpunów itp.