Rigs of Rods: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(→Naprawianie uszkodzeń: ortografia) |
(Ale ze mnie lama, blankuję Nonsensopedię...) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Rigs of Rods''' – Gra dla fanatyków tworzona od prawie 3 lat przez jednego gościa. Można się tam rozbijać, koziołkować, psuć radiowóz policyjny i szurać skrzydłem o ziemię. Ludzie też tam skakają na [[wyskocznia]]ch licząc na to że walną w locie w przeszkodę. |
|||
==Stopnie wtajemniczenia do Rigs of Rods== |
|||
*'''Do pierwszego tygodnia''' – Ten dziwi się, że pojawia się komunikat o niewłaściwej konfiguracji w programie do konfiguracji, a jeśli już poradzi sobie z [[problem]]em (choć trwa to min. 4 dni), to wszędzie się pyta jak sterować oraz dlaczego [[ciężarówka]] lub [[samochód]] nie chce mu odpalić po potężnym koziołkowaniu. |
|||
*'''1-3 tygodnie''' - Myśli że jak [[pojazd]] nie rusza, a do tego na panelu na dole świeci się lampka z [[akumulator]]em, to po wehikule i wciska I, aby się odrodził. Dlatego też sprawia mu wielką radość porządne uderzenie w ścianę, bądź spadnięcie z [[kanion]]u. Nie umie sterować łodzią ani [[samolot]]em, a do tego nie wie jak wklejać ściągnięte pojazdy. |
|||
*'''3-5 tygodni''' - dość sprawnie kieruje pojazdami drogowymi, wie co koziołkuje na każdym zakręcie, a co nie, umie wcisnąć S w odpowiednim momencie, wkleja ściągane pojazdy, a nawet próbuje tworzyć własne, jednak się dziwi, czemu wychodzi mu [[prostopadłościan]] (bez kół), który w dodatku się rozpieprza. Poznał podstawy sterowania samolotem, lecz [[autopilot]], łodzie i klawisze od F1 do F12 to cały czas dla niego czarna [[magia]]. |
|||
*'''5-9 tygodni''' - już wie do czego służą przyciski F-ileś, i korzysta z nich dziwiąc się, że kompletnie rozbity samolot chowa i wysuwa koła oraz otwiera i zamyka [[luk bagażowy]]. Dokonuje zaskakującego odkrycia, że „Racing Trucks” mają wysuwaki w razie przewrócenia na bok. Ma kłopot ze sterowaniem w swojej skrzynce na kołach i myli [[kontener]]y ładując np. drewniane kraty na ampirolle. |
|||
*'''1,5-3 miesiące''' - Podłącza przyczepy do semi trucków, korzysta z łodzi, korzysta tylko z Flat Mapa, w żadnym wypadku nie bierze sobie aut [[Volvo]]. Uważa się za [[mistrz]]a, choć nie tworzy masowo pojazdów, ani nawet nie korzysta z autopilota. Pakuje wszystko do luku bagażowego, dziwiąc się że mu to wypada i że tył idzie na dół. Uważa każdego, kto nim nie jest za [[noob]]a. |
|||
*'''Powyżej 3 miesięcy''' - Jest mistrzem, tworzy różne pojazdy i inne trójkołowe rowerki dla dzieci. gra w internecie, zawsze korzysta z autopilota, chyba że chce się roztrzaskać (wtedy 10% wszystkich lotów jest z autopilotem). Umie i lubi korzystać z edytora terenu. |
|||
==Kategorie pojazdów== |
|||
*'''Transport Trucks''' – są sprężyste (tj. po uderzeniu się odbijają), mają powyżej 10 biegów, które i tak się na nic nie przydają, bo i tak fanatycy rozbijają się na 8 [[bieg]]u. Mogą przewozić ładunki (także te za ciężkie), lub wykrzywiać kabiny przy skoku. |
|||
*'''Racing Trucks''' - Jak wspominałem, mają one wysuwaki. Dlaczego? Bo koziołkują na każdym ostrzejszym zakręcie, a przynajmniej się przewracają. Poza tym mają [[Vinyl]]e, [[Decal]]e, są szybkie i wykrzywiają kabiny bardziej niż zwyczajne ciężarówki. |
|||
*'''Offroad trucks''' - niepiękne, nieszybkie, ale mają przynajmniej 8 kół i są zaprojektowane nie do roztrzaskiwania się w mieście, lecz w terenie mają i tą właściwość, że ledwo idzie je wepchać do luku bagażowego. |
|||
*'''Crawlers''' – Oryginalnie zaprojektowane jako pojazdy do trudnego terenu, nie spełniają swojego zadania. One zaś fajnie koziołkują, uszkadzają koła przy większości zderzeń i jeżdżą [[bok]]iem. |
|||
*'''Forklift''' - Wózki widłowe. Jest tylko jeden reprezentant tego gatunku, którym nie wiadomo jak podnosić [[widły]]. Jest on także zbyt wolny, by się nim rozbić. Zaprojektowano także [[ładunek]] do niego, którym jest drewniane coś do postawiania paczuszek (których nie ma). |
|||
*'''Mobile Cranes''' - [[Dźwig]]i na kołach. są mało stabilne, ale rekompensują to tym co się dzieje z ramieniem przy podniesieniu ciężkiego ładunku, bądź nagłych ruchach. Wtedy dźwig się zarywa, a w mniej ekstremalnych sytuacjach przewraca na bok. |
|||
*'''Street Cars''' - Auta. Zwykle są szybkie, a do tego można nimi tak walnąć w ścianę, [[Fiat 126p|że strefa zgniotu kończy się na silniku]] (w samochodach z silnikiem z tyłu), bądź na podłodze [[bagażnik]]a (w samochodach z silnikiem z przodu). Mieszczą się też w luku bagażowym, choć z niego wypadają. Koziołkowanie i niemożność bezpośredniego wjechania na [[pas startowy]] bez roztrzaskania się – gwarantowane |
|||
*'''Aircraft''' – samoloty. Jest tylko jeden godny polecenia samolot, [[Antonow]]. To właśnie ten aeroplan po rozbiciu ''chowa i wysuwa koła oraz otwiera i zamyka luk bagażowy''. |
|||
==Uszkodzenia== |
|||
Uszkodzenia to rozległy temat... Są różne rodzaje uszkodzeń, najciekawsze to: to co się dzieje z Toyotą Trueno AE86, kiedy wjedzie się z maks. prędkością w hangar (wtedy auto będzie roztrzaskane tak, że nie ma przednich siedzeń, choć można odpalić [[silnik]] i jechać dalej), wykrzywienie ciężarówki z rajdu [[Paryż-Dakar]] (a dokładniej jej kabiny), wjechanie kołem [[crawler]]a w wyższą przeszkodę (w bardziej ekstremalnych sytuacjach oderwanie osi, w mniej ekstremalnych – jazda z połową koła), a także bujanie ramieniem dźwiga przy podniesionym ładunku (AARGH!). |
|||
==Uzależnienie== |
|||
*Przejeżdżasz 100km Tracking Thingiem. |
|||
*Nie rozbijasz Toyoty Trueno AE86. |
|||
*Próbujesz odpalić samochód z zgniecionym przodem(w wypadku silnika z przodu)... |
|||
*...i ci się to udaje. |
|||
*Staczasz się z góry samochodem i wychodzisz bez szwanku. |
|||
*Gdy spowodujesz wypadek próbujesz nacisnąć "R". |
|||
==Naprawianie uszkodzeń== |
|||
Przeogromnym plusem Rigs of Rods jest możliwość naprawy uszkodzonych samochodów. Pamiętać należy, że w RoR'ze za uszkodzony samochód uznać należy tą maszynę, która opuściła garaż, więc serwisowanie jest bardzo ważne. Można go dokonać na kilka sposobów: |
|||
*Auta rozbite i zakleszczone można próbować ratować naciskając przycisk R. Gracz przenosi się wtedy do samochodu pomocy drogowej i może ściągnąć swoje poprzednie auto do warsztatu. Opcja ta zwykle kończy się rozbiciem samochodu pomocy drogowej 5 metrów po opuszczeniu parkingu. |
|||
*Auta, które beznadziejnie utkwiły lub są całkowicie rozbite można uratować przyciskiem I. Warto jednak być ostrożnym, bo klawisz ten potrafi sam się nacisnąć, zwłaszcza, gdy wyjeżdżamy Tatrą T813 na jakąś górę i jesteśmy prawie na jej szczycie. |
|||
*Auta przewrócone możemy spróbować postawić na koła lewym przyciskiem myszy. Po prostu należy kliknąć na przewrócone auto i przeciągnąć w dół. Zwykle opcja ta nie skutkuje, bo samochód dalej leży przewrócony, ale już pod postacią dymiącej papki. |
|||
*Auta rozbite ale nie zakleszczone można odpallić i próbować dojechać do warsztatu. Wbrew pozorom najlepsze rozwiązanie, choć bardzo trudne. Po dojechaniu do warsztatu można dalej rozbijać auto. |
|||
*Przewrócone Rejsing Traki (niektóre) można uratować umieszczonymi w nich wysuwakami. |
|||
==Gra w sieci== |
|||
Rigs of Rods jak każda porządna gra komputerowa ma też opcję multiplayer. Gra sieciowa charakteryzuje się tym, że grać możemy na jednym z dwóch serwerów (z których jeden jest przeciążony, a drugi nie działa), ponadto występuje tu jeszcze więcej bugów niż w trybie dla jednego gracza. Oczywiście 99% samochodów nie działa w grze sieciowej, przez co wybór ogranicza się do Tatry T813 i radiowozu policyjnego. W przeciwieństwie do normalnych gier, tu wiadomości do innych zapaleńców wpisuje się po naciśnięciu klawisza ENTER. Gracz przyzwyczajony do [[Soldat]]a zapewne naciśnie T, co na 86% spowoduje błąd, krytyczny wyjątek, lub obniży liczbę klatek na sekundę do 0,00666. |
|||
[[Kategoria:Gry komputerowe]] |