Fiat 125p: Różnice pomiędzy wersjami
M |
|||
Linia 14: | Linia 14: | ||
* Wymiary (w metrach) - 5,5/1,8/1,5 |
* Wymiary (w metrach) - 5,5/1,8/1,5 |
||
* Liczba drzwi - 4 |
* Liczba drzwi - 4 |
||
* Waga samochodu - |
* Waga samochodu - 1 kg |
||
* Liczba miejsc siedzących od 4 do 8 |
* Liczba miejsc siedzących od 4 do 8 |
||
* Bagażnik - 800 litrów (bez butli z podtlenkiem LPG) |
* Bagażnik - 800 litrów (bez butli z podtlenkiem LPG) |
||
* Pojemność skokowa silnika - |
* Pojemność skokowa silnika - 4 litrów |
||
* Moc maksymalna - |
* Moc maksymalna - 800 KM |
||
* Maksymalny moment obrotowy - |
* Maksymalny moment obrotowy - 2335 Nm |
||
* 0 - 100 km/h - 6 dni |
* 0 - 100 km/h - 6 dni |
||
* 0 - 300 km/h - 2 godziny pchania [[Pudzian]]a |
* 0 - 300 km/h - 2 godziny pchania [[Pudzian]]a |
||
Linia 28: | Linia 28: | ||
* W standardzie ABS na jedno koło, schowek z ESP, bagażnik z klimatyzacją, fotele podgrzewane (ciepłem ludzkiego ciała), klucze do remontów silnika i linka do ciągania. |
* W standardzie ABS na jedno koło, schowek z ESP, bagażnik z klimatyzacją, fotele podgrzewane (ciepłem ludzkiego ciała), klucze do remontów silnika i linka do ciągania. |
||
* Napęd na koło zapasowe. |
* Napęd na koło zapasowe. |
||
* Lakier kameleon |
|||
* Gdy wyjechał z ''Pimp My Ride'' miał metalfelgi od [[Fiat 126p|Malucha]] i pod tylną klapą 32-calowy czarno - biały telewizor, a do tego wspaniałą konsolę do gier pegasus z dwoma joystikami z bazaru. |
* Gdy wyjechał z ''Pimp My Ride'' miał metalfelgi od [[Fiat 126p|Malucha]] i pod tylną klapą 32-calowy czarno - biały telewizor, a do tego wspaniałą konsolę do gier pegasus z dwoma joystikami z bazaru. |
||
Wersja z 22:16, 4 lip 2009
Fiat 125p lub FSO 125p, potocznie "Duży Fiat" lub "Fiat Grat" - duża, bezpieczna limuzyna wykonana w 99% z aluminium, stanowiąca konkurencję dla samochodów takich jak Garbus czy Maluch
Historia
W 1952 roku firma Fabryka Samochodów Obciachowych przedstawiła prototyp futurystycznej, dużej, komfortowej i bezpiecznej limuzyny. Pomysłodawcą tego projektu był Lenin. Dwa lata później Fabryka Samochodów Obciachowych pokazała swój projekt firmie Fiat i wyraziła zgodę na sprzedaż tej luksusowej limuzyny jako Fiat 125p. W 1960 roku, gdy Fiat 125p był już gotowy okazał się wolniejszy od takich samochodów jak Maluch czy VW Garbus, dlatego konstruktorzy myśleli, jak go przyspieszyć. Myślał aż do 1968 roku i wtedy też Fiat 125p trafił do seryjnej produkcji. Sprzedaż rozpoczęto 3 lata później.
Dane techniczne
W Fiacie 125p montowano seryjnie silnik V6 doładowany kompresorem, co miało zapewnić osiągi znaczne lepsze od Malucha i Garbusa.
- Wymiary (w metrach) - 5,5/1,8/1,5
- Liczba drzwi - 4
- Waga samochodu - 1 kg
- Liczba miejsc siedzących od 4 do 8
- Bagażnik - 800 litrów (bez butli z podtlenkiem LPG)
- Pojemność skokowa silnika - 4 litrów
- Moc maksymalna - 800 KM
- Maksymalny moment obrotowy - 2335 Nm
- 0 - 100 km/h - 6 dni
- 0 - 300 km/h - 2 godziny pchania Pudziana
- V-max - 350 km/h (z przepaści).
- Spalanie w cyklu miejskim - 1 butla gazu na 2 skrzyżowania.
- Spalanie w cyklu wiejskim - 1 kg obornika na 3 hektary.
- Spalanie w cyklu mieszanym - 10 litrów etyliny 98 na 666 km.
- W standardzie ABS na jedno koło, schowek z ESP, bagażnik z klimatyzacją, fotele podgrzewane (ciepłem ludzkiego ciała), klucze do remontów silnika i linka do ciągania.
- Napęd na koło zapasowe.
- Lakier kameleon
- Gdy wyjechał z Pimp My Ride miał metalfelgi od Malucha i pod tylną klapą 32-calowy czarno - biały telewizor, a do tego wspaniałą konsolę do gier pegasus z dwoma joystikami z bazaru.
Sprzedaż
Fiat 125p okazał się wielkim bestsellerem. Sprzedawał się lepiej od Malucha i Garbusa. To była zasługa bardzo konkurencyjnej ceny wynosząca zaledwie 10 tys erło za podstawową wersję wyposażeniową. Wersje specjalne: Budowane na specjalne zamówienie silnik V8 7 litrów z dwoma turbosprężarkami na spirytus rektyfikowany (niestety na skutek wprowadzenia kartek na alkohol wycofany z produkcji, produkowany chałupniczą metodą bimber nie miał takiej mocy na skutek dużej zawartości wody, lecz był także duży plus zasilania bimbrem gdyż nie trzeba było stosować wtrysku wody do cylindrów jak przy zasilaniu spirytusem z Polmosu Zielona Góra) Moc ok. 1200 kW przy 5500 obr./min. \\moment obrotowy 1500 Nm
W planach była też wersja z ogniwami paliwowymi.