Warszawska Szybka Kolej Miejska: Różnice pomiędzy wersjami
(→Tabor) |
(redakcja) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:SKM_WaWa.jpg|250px|right|thumb|EN 57 czyha na niespodziewających się niczego pasażerów]] |
|||
{{popr}} |
|||
SKM |
'''SKM Warszawa''' – spółka z (bardzo) ograniczoną odpowiedzialnością. Szybka (tylko z nazwy) Kolej Miejska obsługująca miasto [[Warszawa]] z okolicą. |
||
⚫ | Powstała w 2005 roku z powodu nie dogadania się PKP z |
||
== Historia == |
|||
⚫ | Powstała w 2005 roku z powodu nie dogadania się [[Polskie Koleje Państwowe|PKP]] z władzami Warszawy, które obiecały warszawiakom szybką kolej miejską. Jeżeli już upierasz się na przejazd SKMką, nie wybieraj godzin porannego, popołudniowego i wieczornego szczytu. W tych godzinach pociągi przypominają bardziej [[Pociąg rzeźnia|pociągi rzeźnie]], niż zwykłe podmiejszczaki. |
||
== Tabor == |
== Tabor == |
||
Dawno, dawno temu z jakiegoś zadupia |
Dawno, dawno temu z jakiegoś zadupia do Warsza-wsi przyjechało kilka pseudo-EZEtów. |
||
* '''14WE''' |
* '''14WE''' – pseudoelektryczny zespół trakcyjny śmigający w Niby-Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie i po wsiach województwa małopolskiego jako '''Pociąg Papieski'''. Działanie klimatyzacji objawia się tym, że co jakiś czas pechowy pasażer ma mycie głowy na koszt SKM. |
||
* '''EN57''' |
* '''EN57''' – oprócz pseudo-kibli (14WE) SKM ma wypożyczone 6 jednostek typu [[EN57]]. Wypożyczone z 3 różnych firm (z 3 rożnymi schematami malowania) po 2 sztuki. Jednostki zostały wypożyczone z następujących firm: |
||
* '''PKP Przewozy Regionalne''' |
** '''PKP Przewozy Regionalne''' – cechą charakterystyczną tych jednostek jest to, że w nich nie da się spokojnie porozmawiać z powodu braku wyciszenia. Są to obecnie najgorsze jednostki, jakie posiada SKM. Jazda w nich bez słuchawek ochronnych grozi poważnym uszkodzeniem słuchu. |
||
* '''SKM Trójmiasto''' |
** '''SKM Trójmiasto''' – te oryginalnie pomalowane jednostki już drugi raz objęło w posiadanie SKM Warszawa. |
||
* '''Zakład Napraw Taboru Kolejowe w Mińsku Mazowieckim''' |
** '''Zakład Napraw Taboru Kolejowe w Mińsku Mazowieckim''' – sprowadzone z Jugosławii, podane remontowi. Właściwie to tylko na zewnątrz są jakieś zmiany. W środku tylko wyświetlacze nad drzwiami między-wagonowymi są jakąś nowością. Reszta to zwykły EN57. |
||
== Trasa == |
== Trasa == |
||
Trasa przebiega z drugiej stolicy Polski jaką jest [[Pruszków]], przez [[Warszawa| |
Trasa przebiega z drugiej stolicy Polski, jaką jest [[Pruszków]], przez [[Warszawa|mazowiecką wieś]] na jakieś zadupie po drugiej stronie [[Wisła|Wisły]]. Pociągi sprytnie omijają [[Dworzec Centralny (Warszawa)]], czyli lokalne centrum [[Menel|meneli]], [[Ćpun|ćpunów]] itp. |
||
<br clear="all"> |
|||
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Warszawie]] |
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Warszawie]] |
Wersja z 18:27, 12 lip 2009
SKM Warszawa – spółka z (bardzo) ograniczoną odpowiedzialnością. Szybka (tylko z nazwy) Kolej Miejska obsługująca miasto Warszawa z okolicą.
Historia
Powstała w 2005 roku z powodu nie dogadania się PKP z władzami Warszawy, które obiecały warszawiakom szybką kolej miejską. Jeżeli już upierasz się na przejazd SKMką, nie wybieraj godzin porannego, popołudniowego i wieczornego szczytu. W tych godzinach pociągi przypominają bardziej pociągi rzeźnie, niż zwykłe podmiejszczaki.
Tabor
Dawno, dawno temu z jakiegoś zadupia do Warsza-wsi przyjechało kilka pseudo-EZEtów.
- 14WE – pseudoelektryczny zespół trakcyjny śmigający w Niby-Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie i po wsiach województwa małopolskiego jako Pociąg Papieski. Działanie klimatyzacji objawia się tym, że co jakiś czas pechowy pasażer ma mycie głowy na koszt SKM.
- EN57 – oprócz pseudo-kibli (14WE) SKM ma wypożyczone 6 jednostek typu EN57. Wypożyczone z 3 różnych firm (z 3 rożnymi schematami malowania) po 2 sztuki. Jednostki zostały wypożyczone z następujących firm:
- PKP Przewozy Regionalne – cechą charakterystyczną tych jednostek jest to, że w nich nie da się spokojnie porozmawiać z powodu braku wyciszenia. Są to obecnie najgorsze jednostki, jakie posiada SKM. Jazda w nich bez słuchawek ochronnych grozi poważnym uszkodzeniem słuchu.
- SKM Trójmiasto – te oryginalnie pomalowane jednostki już drugi raz objęło w posiadanie SKM Warszawa.
- Zakład Napraw Taboru Kolejowe w Mińsku Mazowieckim – sprowadzone z Jugosławii, podane remontowi. Właściwie to tylko na zewnątrz są jakieś zmiany. W środku tylko wyświetlacze nad drzwiami między-wagonowymi są jakąś nowością. Reszta to zwykły EN57.
Trasa
Trasa przebiega z drugiej stolicy Polski, jaką jest Pruszków, przez mazowiecką wieś na jakieś zadupie po drugiej stronie Wisły. Pociągi sprytnie omijają Dworzec Centralny (Warszawa), czyli lokalne centrum meneli, ćpunów itp.