Fiat 125p: Różnice pomiędzy wersjami
M (Revert: Wersja z 10:45, cze 29, 2010 (bo tak). Anulowano wersję użytk. 83.18.7.34) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Grafika:Fiat_125p.jpg|200px|thumb|right|Doskonały krążownik szos]] |
[[Grafika:Fiat_125p.jpg|200px|thumb|right|Doskonały krążownik szos]] |
||
'''Fiat 125p''' lub '''FSO 125p''', potocznie ''Duży Fiat'' lub ''Fiat Grat'' – duża, bezpieczna limuzyna wykonana w |
'''Fiat 125p''' lub '''FSO 125p''', potocznie ''Duży Fiat'' lub ''Fiat Grat'' – duża, bezpieczna limuzyna wykonana w 99% z aluminium, stanowiąca konkurencję dla samochodów takich jak [[Garbus]] czy [[Fiat 126p|Maluch]]. |
||
==Historia== |
==Historia== |
||
Linia 23: | Linia 23: | ||
* 0 - 300 km/h - 2 godziny pchania [[Pudzian]]a |
* 0 - 300 km/h - 2 godziny pchania [[Pudzian]]a |
||
* V-max - 350 km/h (z przepaści). |
* V-max - 350 km/h (z przepaści). |
||
* Spalanie w cyklu miejskim - 1 butla gazu na 2 skrzyżowania. |
|||
* Hamulce – tarczowe żeliwne, w wersji z ABS występują drewniane klocki hamulcowe |
|||
* Spalanie w cyklu |
* Spalanie w cyklu wiejskim - 1 kg obornika na 3 hektary. |
||
* Spalanie w cyklu |
* Spalanie w cyklu mieszanym - 10 litrów etyliny 98 na 666 km. |
||
* Spalanie w cyklu mieszanym - 10 litrów etyliny 98 na 666 km; |
|||
* W standardzie ABS na jedno koło, schowek z ESP, bagażnik z klimatyzacją, fotele podgrzewane (ciepłem ludzkiego ciała), klucze do remontów silnika i linka do ciągania. |
* W standardzie ABS na jedno koło, schowek z ESP, bagażnik z klimatyzacją, fotele podgrzewane (ciepłem ludzkiego ciała), klucze do remontów silnika i linka do ciągania. |
||
* Napęd na koło zapasowe. |
* Napęd na koło zapasowe. |
Wersja z 12:10, 16 lip 2010
Fiat 125p lub FSO 125p, potocznie Duży Fiat lub Fiat Grat – duża, bezpieczna limuzyna wykonana w 99% z aluminium, stanowiąca konkurencję dla samochodów takich jak Garbus czy Maluch.
Historia
W 1952 roku firma Fabryka Samochodów Obciachowych przedstawiła prototyp futurystycznej, dużej, komfortowej i bezpiecznej limuzyny. Pomysłodawcą tego projektu był Lenin. Dwa lata później Fabryka Samochodów Obciachowych pokazała swój projekt firmie Fiat i wyraziła zgodę na sprzedaż tej luksusowej limuzyny jako Fiat 125p.
W 1960 roku, gdy Fiat 125p był już gotowy okazał się wolniejszy od takich samochodów jak Maluch czy VW Garbus, dlatego konstruktorzy myśleli, jak go przyspieszyć. Myśleli aż do 1968 roku i wtedy też Fiat 125p trafił do seryjnej produkcji. Sprzedaż rozpoczęto 3 lata później.
Dane techniczne
W Fiacie 125p montowano seryjnie silnik V6 doładowany kompresorem, co miało zapewnić osiągi znaczne lepsze od Malucha i Garbusa.
- Wymiary (w metrach) - 5,5/1,8/1,5
- Liczba drzwi - 4
- Waga samochodu - 1300 kg
- Liczba miejsc siedzących od 4 do 8
- Bagażnik - 800 litrów (bez butli z podtlenkiem LPG)
- Pojemność skokowa silnika - 6 litrów
- Moc maksymalna - 511 KM
- Maksymalny moment obrotowy - 666 Nm
- 0 - 100 km/h - 6 dni
- 0 - 300 km/h - 2 godziny pchania Pudziana
- V-max - 350 km/h (z przepaści).
- Spalanie w cyklu miejskim - 1 butla gazu na 2 skrzyżowania.
- Spalanie w cyklu wiejskim - 1 kg obornika na 3 hektary.
- Spalanie w cyklu mieszanym - 10 litrów etyliny 98 na 666 km.
- W standardzie ABS na jedno koło, schowek z ESP, bagażnik z klimatyzacją, fotele podgrzewane (ciepłem ludzkiego ciała), klucze do remontów silnika i linka do ciągania.
- Napęd na koło zapasowe.
- Gdy wyjechał z Pimp My Ride miał metalfelgi od Malucha i pod tylną klapą 32-calowy czarno - biały telewizor, a do tego wspaniałą konsolę do gier pegasus z dwoma joystikami z bazaru.