Fiat 125p: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Revert: Wersja z 10:45, cze 29, 2010 (bo tak). Anulowano wersję użytk. 83.18.7.34)
Linia 1: Linia 1:
[[Grafika:Fiat_125p.jpg|200px|thumb|right|Doskonały krążownik szos]]
[[Grafika:Fiat_125p.jpg|200px|thumb|right|Doskonały krążownik szos]]
'''Fiat 125p''' lub '''FSO 125p''', potocznie ''Duży Fiat'' lub ''Fiat Grat'' – duża, bezpieczna limuzyna wykonana w 60% z aluminium i 40% z żeliwa, stanowiąca konkurencję dla samochodów takich jak [[Garbus]] czy [[Fiat 126p|Maluch]].
'''Fiat 125p''' lub '''FSO 125p''', potocznie ''Duży Fiat'' lub ''Fiat Grat'' – duża, bezpieczna limuzyna wykonana w 99% z aluminium, stanowiąca konkurencję dla samochodów takich jak [[Garbus]] czy [[Fiat 126p|Maluch]].


==Historia==
==Historia==
Linia 23: Linia 23:
* 0 - 300 km/h - 2 godziny pchania [[Pudzian]]a
* 0 - 300 km/h - 2 godziny pchania [[Pudzian]]a
* V-max - 350 km/h (z przepaści).
* V-max - 350 km/h (z przepaści).
* Spalanie w cyklu miejskim - 1 butla gazu na 2 skrzyżowania.
* Hamulce – tarczowe żeliwne, w wersji z ABS występują drewniane klocki hamulcowe
* Spalanie w cyklu miejskim - 1 butla gazu na 2 skrzyżowania;
* Spalanie w cyklu wiejskim - 1 kg obornika na 3 hektary.
* Spalanie w cyklu wiejskim - 1 kg obornika na 3 hektary;
* Spalanie w cyklu mieszanym - 10 litrów etyliny 98 na 666 km.
* Spalanie w cyklu mieszanym - 10 litrów etyliny 98 na 666 km;
* W standardzie ABS na jedno koło, schowek z ESP, bagażnik z klimatyzacją, fotele podgrzewane (ciepłem ludzkiego ciała), klucze do remontów silnika i linka do ciągania.
* W standardzie ABS na jedno koło, schowek z ESP, bagażnik z klimatyzacją, fotele podgrzewane (ciepłem ludzkiego ciała), klucze do remontów silnika i linka do ciągania.
* Napęd na koło zapasowe.
* Napęd na koło zapasowe.

Wersja z 12:10, 16 lip 2010

Plik:Fiat 125p.jpg
Doskonały krążownik szos

Fiat 125p lub FSO 125p, potocznie Duży Fiat lub Fiat Grat – duża, bezpieczna limuzyna wykonana w 99% z aluminium, stanowiąca konkurencję dla samochodów takich jak Garbus czy Maluch.

Historia

Najlepsze zabezpieczenie limuzyny

W 1952 roku firma Fabryka Samochodów Obciachowych przedstawiła prototyp futurystycznej, dużej, komfortowej i bezpiecznej limuzyny. Pomysłodawcą tego projektu był Lenin. Dwa lata później Fabryka Samochodów Obciachowych pokazała swój projekt firmie Fiat i wyraziła zgodę na sprzedaż tej luksusowej limuzyny jako Fiat 125p.

W 1960 roku, gdy Fiat 125p był już gotowy okazał się wolniejszy od takich samochodów jak Maluch czy VW Garbus, dlatego konstruktorzy myśleli, jak go przyspieszyć. Myśleli aż do 1968 roku i wtedy też Fiat 125p trafił do seryjnej produkcji. Sprzedaż rozpoczęto 3 lata później.

Dane techniczne

Plik:Wrak.jpg
Fiat 125p po niewłaściwej eksploatacji

W Fiacie 125p montowano seryjnie silnik V6 doładowany kompresorem, co miało zapewnić osiągi znaczne lepsze od Malucha i Garbusa.

  • Wymiary (w metrach) - 5,5/1,8/1,5
  • Liczba drzwi - 4
  • Waga samochodu - 1300 kg
  • Liczba miejsc siedzących od 4 do 8
  • Bagażnik - 800 litrów (bez butli z podtlenkiem LPG)
  • Pojemność skokowa silnika - 6 litrów
  • Moc maksymalna - 511 KM
  • Maksymalny moment obrotowy - 666 Nm
  • 0 - 100 km/h - 6 dni
  • 0 - 300 km/h - 2 godziny pchania Pudziana
  • V-max - 350 km/h (z przepaści).
  • Spalanie w cyklu miejskim - 1 butla gazu na 2 skrzyżowania.
  • Spalanie w cyklu wiejskim - 1 kg obornika na 3 hektary.
  • Spalanie w cyklu mieszanym - 10 litrów etyliny 98 na 666 km.
  • W standardzie ABS na jedno koło, schowek z ESP, bagażnik z klimatyzacją, fotele podgrzewane (ciepłem ludzkiego ciała), klucze do remontów silnika i linka do ciągania.
  • Napęd na koło zapasowe.
  • Gdy wyjechał z Pimp My Ride miał metalfelgi od Malucha i pod tylną klapą 32-calowy czarno - biały telewizor, a do tego wspaniałą konsolę do gier pegasus z dwoma joystikami z bazaru.

Zobacz też