Trolejbus: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to 83.142.112.31. Autor wycofanej wersji to 217.172.230.103.) |
|||
Linia 13: | Linia 13: | ||
* Prądojeb |
* Prądojeb |
||
* Elektrojeb |
* Elektrojeb |
||
* |
* Trajtek |
||
* Mikser |
* Mikser |
||
* Ekologiczna rakieta |
* Ekologiczna rakieta |
Wersja z 14:49, 24 lip 2010
Trolejbus - w zasadzie tramwaj, który bardzo chciał być autobusem. Składa się z kontenera, opon i prądopobieraka. Zazwyczaj kursuje jako największa atrakcja turystyczna w danym mieście. Wszystko z przypadku, bo miasta nie było stać na budowę szyn lub Bóg był zbyt nierosądny robiąc miasto pagórkowatym.
Zasilanie
Trolejbusy są zasilane prądem zazwyczaj ze starych elektrowni cieplnych. Prąd ten jest bardzo zmienny w zależność od pracowników elektrowni:
- 600 V - masowe wyrzucanie pracowników z pracy za pijaństwo.
- 1500 V - pracownicy przeszli na strajk głodowy.
- 3000 V - w elektrowni wybuchł strajk generalny.
- 15000 V - pracownicy dostali podwyżki.
Linie trakcyjne, do których przyczepiony jest pantograf, często się zrywają, gdy siadają na nich ptaki, aby załatwić się na dach trolejbusa. Wypadnięcie pantografów z trakcji określane jest mianem wypałowania lub pałowania.
Popularne nazwy trolejbusów
- Prądojeb
- Elektrojeb
- Trajtek
- Mikser
- Ekologiczna rakieta
Tradycyjny wygląd trolejbusa
- Powyrywane grzejniki.
- Poprzebijane opony.
- Podarte lub spalone siedzenia.
- Powybijane szyby.
- Podrapany lakier na karoserii.
- Dach pełen ptasich odchodów.
- Śmierdzący i niemyjący się kierowca i pasażerowie.