Leroy Merlin: Różnice pomiędzy wersjami
(→Klienci: obserwacja pracownika) |
|||
Linia 8: | Linia 8: | ||
* ''typ drugi''- '''łowca promocji''' klient pytający o najtańsze produkty, oczekujący rabatu na każdy towar zakupiony w sklepie |
* ''typ drugi''- '''łowca promocji''' klient pytający o najtańsze produkty, oczekujący rabatu na każdy towar zakupiony w sklepie |
||
* ''typ trzeci''- '''Miły i spokojny''' typ klienta, który bez zażenowania potrafi powiedzieć doradcy handlowemu lub kasjerce, że jest osobą niezastapioną (najczęściej w słowach: Jesteś tutaj jak du*** od srania!) |
* ''typ trzeci''- '''Miły i spokojny''' typ klienta, który bez zażenowania potrafi powiedzieć doradcy handlowemu lub kasjerce, że jest osobą niezastapioną (najczęściej w słowach: Jesteś tutaj jak du*** od srania!) |
||
* ''typ czwarty''- '''Rozmówca z wyższych sfer''' jego celem jest rozmowa z dyrektorem lub kierownikiem... Nie lubi zawracać głowy szarym |
* ''typ czwarty''- '''Rozmówca z wyższych sfer''' jego celem jest rozmowa z dyrektorem lub kierownikiem... Nie lubi zawracać głowy szarym doradcom. |
||
* ''typ piąty''- '''Baca''' klient przywołujący obsługe w jedyny zrozumialy dla niej sposób... na gwizd każdy burek jest u nogi. |
* ''typ piąty''- '''Baca''' klient przywołujący obsługe w jedyny zrozumialy dla niej sposób... na gwizd każdy burek jest u nogi. |
||
Wersja z 22:34, 29 wrz 2010
Leroy Merlin (czyt. lerła merlę) – ogólnopolska sieć obozów pracy rozlokowanych w największych wsiach Polski. Firma postała na gruzowiskach francuskiej firmy dyskontowej, działającej w podziemiach XIX-wiecznej Francji. Założycielami była dwójka gadżetomanów: Adolphe Leroy i Rose Merlin, sprzedających początkowo używane taczki oraz klejone drabiny drewniane. Interes tak się rozkręcił, że rozbudowali swoje sklepy poszerzając gamę produktów i usług. Obecnie w Polsce znajduje się 35 sklepów pod tą marką.
Pracownicy
Pracownikiem tej firmy jest przeciętny, młody, wesoły człowiek, który jest codziennie zagrzewany do pracy poprzez demotywacyjny system nagradzania i premiowania za innowacyjność. Pensja brutto kształtuje się na poziomie pracowników konkurencyjnej firmy – Biedronka. Na szczęście pracownika są częste premie, które są przyznawane 5 razy w roku, natomiast na szczęście firmy są to premie wirtualne i czysto teoretyczne.
Klienci
- typ pierwszy- Paker, koks, który przychodzi po to, żeby doradcy handlowi mu doradzili w zakupie(czytaj: załadowali towar na wózek)
- typ drugi- łowca promocji klient pytający o najtańsze produkty, oczekujący rabatu na każdy towar zakupiony w sklepie
- typ trzeci- Miły i spokojny typ klienta, który bez zażenowania potrafi powiedzieć doradcy handlowemu lub kasjerce, że jest osobą niezastapioną (najczęściej w słowach: Jesteś tutaj jak du*** od srania!)
- typ czwarty- Rozmówca z wyższych sfer jego celem jest rozmowa z dyrektorem lub kierownikiem... Nie lubi zawracać głowy szarym doradcom.
- typ piąty- Baca klient przywołujący obsługe w jedyny zrozumialy dla niej sposób... na gwizd każdy burek jest u nogi.
Pytania klientów
Najczęściej zadawane pytania klientów:
- Czy Pan jest zajęty? (odpowiedź sprzedawcy: nie, od siedmiu lat żonaty)
- Czy ktoś tu obsługuje?
- Czy tu nikogo nie ma? (a ja to kto, nikt?)
- Czy Pan jest z drewna? (odpowiedź sprzedawcy: Z drewna był Pinokio)
- Czy mogę prosić do papy (odpowiedź sprzedawcy: Chętnie, ale te kamery...)
- Czy Pan jest stąd? (Nie, z Krakowa)
- Chciałbym ożywić cegłę (klient z gatunku cudotwórca-wizjoner)
- Czy Pan obsługuje farby? (aż się nasuwa odpowiedź: Nie, klientów)
- Poproszę z oknami (jakby okna miały coś do powiedzenia)
- Czy ma Pan hemoroidy? (pytanie o farbę antykorozyjną)
- Czy to jest Pana działka? (aż chciałoby się mieć taką działkę i takie obroty)
- Przepraszam, gdzie są drzwi? (pytanie klienta, który dopiero co wszedł do sklepu)
- Jaka jest różnica pomiędzy metrem kwadratowym a bieżącym?
- Macie papier toaletowy? (nie, ale mamy papier ścierny)
- Jak macie otwarte 1 stycznia?
- Co macie aktualnie w promocji?
- Czy może mi pan uciąć?
- Czy może mi pan włożyć?