Scrabble: Różnice pomiędzy wersjami
M (Podstawki też są w klasycznej wersji Scrabble) Znacznik: edytor wizualny |
|||
(Nie pokazano 6 wersji utworzonych przez 6 użytkowników) | |||
Linia 6: | Linia 6: | ||
== Dane techniczne == |
== Dane techniczne == |
||
Plansza składa się z okienek 15x15, co daje 225 okienek, w które można wstawić 100 literek lub mniej w zależności od stopnia pedantyczności gracza (chodzi o niegubienie liter), zielonego woreczka z napisem „Scrabble”, czterech podstawek |
Plansza składa się z okienek 15x15, co daje 225 okienek, w które można wstawić 100 literek lub mniej w zależności od stopnia pedantyczności gracza (chodzi o niegubienie liter), zielonego woreczka z napisem „Scrabble”, czterech podstawek, instrukcji, kartek do zapisywania w rubryczkach (które szybko się kończą) i ewentualnie min. 2 graczy poza kompletem. |
||
== Metody grania == |
== Metody grania == |
||
*Agresywna – od razu zaczynamy prowadzić, wpisując hasła takie jak [[konstantynopolitańczykowianeczka]], |
* Agresywna – od razu zaczynamy prowadzić, wpisując hasła takie jak [[konstantynopolitańczykowianeczka]], studziewięćdziesięciokilogramowy, brzęczyszczykiewicz, rozdramatyzowany, heksahydroksochromian, etylenodiaminotetraoctowy, dezoksyrybonukleinowy lub trzyczwartoprostopadłościenny. |
||
*Neutralna – ni tak, ni siak, powoli, byle do końca, raz dłuższe, raz krótsze słowa. |
* Neutralna – ni tak, ni siak, powoli, byle do końca, raz dłuższe, raz krótsze słowa. |
||
*Spokojna – dajesz się podporządkowywać graczowi a średnia liter w twoich wyrazach to jeden. Podobne do metody nooba. |
* Spokojna – dajesz się podporządkowywać graczowi a średnia liter w twoich wyrazach to jeden. Podobne do metody nooba. |
||
*Metoda |
* Metoda [[noob]]a – oszukuje, wpisując wyrazy: cziter, tibja, hax0r itd. Ewentualnie szuka kodów do gry. |
||
*Metoda błędów – wpisujesz z błędami i czekasz, czy ktoś się zorientuje, lub nie. Najlepsza wśród uczniów. |
* Metoda błędów – wpisujesz z błędami i czekasz, czy ktoś się zorientuje, lub nie. Najlepsza wśród uczniów. |
||
== |
== Ciekawostki == |
||
⚫ | |||
*Śikhara, |
|||
*Aćarja, |
|||
*Śudra, |
|||
*Gańdźa, |
|||
*Dźati, |
|||
*Dźataka. |
|||
== Zobacz też == |
|||
Wszystkie pochodzą z języka [[Język hindi|używanego tylko przez płeć brzydką]]. |
|||
* [[gra planszowa]] |
|||
* [[chińczyk]] |
|||
== Ciekawostki == |
|||
* [[Eurobiznes]] |
|||
⚫ | |||
* [[ryzyko (gra)]] |
|||
{{stub|gry}} |
|||
* [[Twister]] |
|||
[[Kategoria:Gry planszowe|Scrabble]] |
[[Kategoria:Gry planszowe|Scrabble]] |
Aktualna wersja na dzień 17:31, 21 wrz 2024
Scrabble – popularna chińska gra, polegająca na wpisywaniu wyrazów i rzucaniu literkami po przegranej. Dobra, by wyładować agresję bez konsekwencji.
Krótkie zasady[edytuj • edytuj kod]
Każdy gracz na start dostaje siedem losowo wybranych literek. Po sprzeczce, kto ma zacząć, pierwszy gracz wpisuje hasło na planszy, zgodnie z zasadami (patrz grafika wyżej). Potem dobiera literki z woreczka również losowo, po czym kolejny gracz robi to samo, i następny, następny i tak dalej. Punkty spisuje się z literek i kto po ich skończeniu ma więcej niż przeciwnik, wygrywa i jako zwycięzca zostaje obrzucony literkami (wersja brutalniejsza: obrzucony zostaje planszą).
Dane techniczne[edytuj • edytuj kod]
Plansza składa się z okienek 15x15, co daje 225 okienek, w które można wstawić 100 literek lub mniej w zależności od stopnia pedantyczności gracza (chodzi o niegubienie liter), zielonego woreczka z napisem „Scrabble”, czterech podstawek, instrukcji, kartek do zapisywania w rubryczkach (które szybko się kończą) i ewentualnie min. 2 graczy poza kompletem.
Metody grania[edytuj • edytuj kod]
- Agresywna – od razu zaczynamy prowadzić, wpisując hasła takie jak konstantynopolitańczykowianeczka, studziewięćdziesięciokilogramowy, brzęczyszczykiewicz, rozdramatyzowany, heksahydroksochromian, etylenodiaminotetraoctowy, dezoksyrybonukleinowy lub trzyczwartoprostopadłościenny.
- Neutralna – ni tak, ni siak, powoli, byle do końca, raz dłuższe, raz krótsze słowa.
- Spokojna – dajesz się podporządkowywać graczowi a średnia liter w twoich wyrazach to jeden. Podobne do metody nooba.
- Metoda nooba – oszukuje, wpisując wyrazy: cziter, tibja, hax0r itd. Ewentualnie szuka kodów do gry.
- Metoda błędów – wpisujesz z błędami i czekasz, czy ktoś się zorientuje, lub nie. Najlepsza wśród uczniów.
Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]
- Według Słownika Języka Polskiego słowo do widzenia jest dopuszczalne w grach, mimo braku spacji wśród płytek. Niektórzy używają blanków by wpisać to słowo.