Scrabble: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (dr)
 
Linia 17: Linia 17:
== Ciekawostki ==
== Ciekawostki ==
* Według [http://www.sjp.pl/do+widzenia Słownika Języka Polskiego] słowo ''do widzenia'' jest dopuszczalne w grach, mimo braku spacji wśród płytek. Niektórzy używają blanków by wpisać to słowo.
* Według [http://www.sjp.pl/do+widzenia Słownika Języka Polskiego] słowo ''do widzenia'' jest dopuszczalne w grach, mimo braku spacji wśród płytek. Niektórzy używają blanków by wpisać to słowo.

== Zobacz też ==
* [[gra planszowa]]
* [[chińczyk]]
* [[Eurobiznes]]
* [[ryzyko (gra)]]
* [[Twister]]


[[Kategoria:Gry planszowe|Scrabble]]
[[Kategoria:Gry planszowe|Scrabble]]

Aktualna wersja na dzień 23:50, 28 sie 2021

Poprawnie wpisane hasło

Scrabble – popularna chińska gra, polegająca na wpisywaniu wyrazów i rzucaniu literkami po przegranej. Dobra, by wyładować agresję bez konsekwencji.

Krótkie zasady[edytuj • edytuj kod]

Każdy gracz na start dostaje siedem losowo wybranych literek. Po sprzeczce, kto ma zacząć, pierwszy gracz wpisuje hasło na planszy, zgodnie z zasadami (patrz grafika wyżej). Potem dobiera literki z woreczka również losowo, po czym kolejny gracz robi to samo, i następny, następny i tak dalej. Punkty spisuje się z literek i kto po ich skończeniu ma więcej niż przeciwnik, wygrywa i jako zwycięzca zostaje obrzucony literkami (wersja brutalniejsza: obrzucony zostaje planszą).

Dane techniczne[edytuj • edytuj kod]

Plansza składa się z okienek 15x15, co daje 225 okienek, w które można wstawić 100 literek lub mniej w zależności od stopnia pedantyczności gracza (chodzi o niegubienie liter), zielonego woreczka z napisem „Scrabble”, czterech podstawek w wersji Travel, instrukcji, kartek do zapisywania w rubryczkach (które szybko się kończą) i ewentualnie min. 2 graczy poza kompletem.

Metody grania[edytuj • edytuj kod]

  • Agresywna – od razu zaczynamy prowadzić, wpisując hasła takie jak konstantynopolitańczykowianeczka, studziewięćdziesięciokilogramowy, brzęczyszczykiewicz, rozdramatyzowany, heksahydroksochromian, etylenodiaminotetraoctowy, dezoksyrybonukleinowy lub trzyczwartoprostopadłościenny.
  • Neutralna – ni tak, ni siak, powoli, byle do końca, raz dłuższe, raz krótsze słowa.
  • Spokojna – dajesz się podporządkowywać graczowi a średnia liter w twoich wyrazach to jeden. Podobne do metody nooba.
  • Metoda nooba – oszukuje, wpisując wyrazy: cziter, tibja, hax0r itd. Ewentualnie szuka kodów do gry.
  • Metoda błędów – wpisujesz z błędami i czekasz, czy ktoś się zorientuje, lub nie. Najlepsza wśród uczniów.

Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]

  • Według Słownika Języka Polskiego słowo do widzenia jest dopuszczalne w grach, mimo braku spacji wśród płytek. Niektórzy używają blanków by wpisać to słowo.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]