Puzzle: Różnice pomiędzy wersjami
(Anulowano wersję użytkownika 5.173.145.81) Znacznik: anulowanie |
|||
(Nie pokazano 34 wersji utworzonych przez 27 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Puzzle''' – popularna na całym świecie gra ekonomiczno-strategiczna z elementami [[RPG]] dla kilku graczy, dla najbardziej wytrwałych przeznaczone są kampanie solo. Dostępne są w wersji 1D (dla przedszkolaków), 2D (dla amatorów), 3D (dla zawodowców) i 4D (dla podróżników w czasie). |
|||
Puzle jest to niesłychanie energiczna i czasami brutalna gra dla ludzi o mocnych nerwach lub grubych skarpetach, zasady są bardzo proste : Każda ze stron (a strony są zazwyczaj dwie gdyż gra w 3 osoby zalicza sie już do sortów ekstremalnych) ubiera się w specjalne 3 warstwowe kombinezony ochronne w 100% szczelne i siada naprzeciw siebie, na środku kładziemy jabłko następnie jabłko kroimy na 2 rózne części każda ze stron otrzymuje po 1 części i za zadanie ma złożyć całe jabłko, która ze stron podoła temu zadaniu pierwsza, zwycięży. |
|||
{{stub}} |
|||
== Przygotowanie gry == |
|||
Komplet elementów do gry to jeden kompletny obrazek i drugi, pocięty na sporo mniejszych kawałeczków. Dodatkowo można ze sobą przynieść kości do gry (K6 i K8) oraz niewielką klepsydrę. Nie są one potrzebne do niczego, ale w przypływie furii lepiej czymś się zająć. |
|||
W celu przygotowania należy swobodnie rozrzucić małe elementy na podłodze. ''Napisałem „swobodnie”? To nie miałem na myśli aż takiej swobody. Wyciągnij klocki spod szafy. I te dwa zza łóżka również.'' |
|||
== Rozgrywka == |
|||
Celem jest dopasowywanie do siebie tych małych kawałków tak długo, aż zaczną się łączyć w większą całość. A potem jeszcze w większą. Dopuszczalne jest tworzenie koalicji dwóch graczy przeciwko trzeciemu, przekupywanie się nawzajem, wykupywanie od siebie prawa do ruchu oraz chowanie do kieszeni kluczowych elementów układanki. |
|||
== Zakończenie gry == |
|||
Gra kończy się zwycięstwem, gdy całość układanki zostanie skompletowana, wszyscy gracze są żywi i mają przynajmniej jedną sprawną kończynę. Partię, w której gracze bez ułożenia całości uzgodnią zakończenie gry, ale zrobią to spokojnie i bez niszczenia mebli, uznaje się również za zwycięską. |
|||
Gra kończy się przegraną jeśli: |
|||
* Doszło do rękoczynów, |
|||
* Zniszczono obrazek lub wyrzucono klocki, |
|||
* Któryś z graczy powiedział „{{Cenzura3}}, {{Cenzura2}} taką grę”, po czym wstał i wyszedł, |
|||
* Któryś z graczy stracił przytomność, |
|||
* Któremuś z graczy poszła krew z nosa. |
|||
== Utrudnienia == |
|||
Nie zawsze liczba klocków determinuje trudność układanki. Układanka na dwa tysiące elementów, ale z łatwym obrazkiem może być znacznie łatwiejsza od takiej z tysiącem elementów. Dla graczy czujących na sobie moc i dotyk przeznaczenia [[Latający Potwór Spaghetti|Boga]] utworzono następujące stopnie trudności: |
|||
# Układanka na podstawie innego obrazka niż oryginalny. |
|||
# Obrazki typu „Noc widziana spod koca”, „Bezchmurne niebo” lub „Bezgwiezdna noc nad Saharą” (w wersji na co najmniej 1000 elementów). |
|||
# Układanie po ciemku na łące. |
|||
# Ułożenie rogala z bułki tartej. |
|||
[[Kategoria:Gry]] |
Aktualna wersja na dzień 23:22, 22 sie 2024
Puzzle – popularna na całym świecie gra ekonomiczno-strategiczna z elementami RPG dla kilku graczy, dla najbardziej wytrwałych przeznaczone są kampanie solo. Dostępne są w wersji 1D (dla przedszkolaków), 2D (dla amatorów), 3D (dla zawodowców) i 4D (dla podróżników w czasie).
Przygotowanie gry[edytuj • edytuj kod]
Komplet elementów do gry to jeden kompletny obrazek i drugi, pocięty na sporo mniejszych kawałeczków. Dodatkowo można ze sobą przynieść kości do gry (K6 i K8) oraz niewielką klepsydrę. Nie są one potrzebne do niczego, ale w przypływie furii lepiej czymś się zająć.
W celu przygotowania należy swobodnie rozrzucić małe elementy na podłodze. Napisałem „swobodnie”? To nie miałem na myśli aż takiej swobody. Wyciągnij klocki spod szafy. I te dwa zza łóżka również.
Rozgrywka[edytuj • edytuj kod]
Celem jest dopasowywanie do siebie tych małych kawałków tak długo, aż zaczną się łączyć w większą całość. A potem jeszcze w większą. Dopuszczalne jest tworzenie koalicji dwóch graczy przeciwko trzeciemu, przekupywanie się nawzajem, wykupywanie od siebie prawa do ruchu oraz chowanie do kieszeni kluczowych elementów układanki.
Zakończenie gry[edytuj • edytuj kod]
Gra kończy się zwycięstwem, gdy całość układanki zostanie skompletowana, wszyscy gracze są żywi i mają przynajmniej jedną sprawną kończynę. Partię, w której gracze bez ułożenia całości uzgodnią zakończenie gry, ale zrobią to spokojnie i bez niszczenia mebli, uznaje się również za zwycięską.
Gra kończy się przegraną jeśli:
- Doszło do rękoczynów,
- Zniszczono obrazek lub wyrzucono klocki,
- Któryś z graczy powiedział „, taką grę”, po czym wstał i wyszedł,
- Któryś z graczy stracił przytomność,
- Któremuś z graczy poszła krew z nosa.
Utrudnienia[edytuj • edytuj kod]
Nie zawsze liczba klocków determinuje trudność układanki. Układanka na dwa tysiące elementów, ale z łatwym obrazkiem może być znacznie łatwiejsza od takiej z tysiącem elementów. Dla graczy czujących na sobie moc i dotyk przeznaczenia Boga utworzono następujące stopnie trudności:
- Układanka na podstawie innego obrazka niż oryginalny.
- Obrazki typu „Noc widziana spod koca”, „Bezchmurne niebo” lub „Bezgwiezdna noc nad Saharą” (w wersji na co najmniej 1000 elementów).
- Układanie po ciemku na łące.
- Ułożenie rogala z bułki tartej.