LARP: Różnice pomiędzy wersjami
(EK) |
M (YT bot podmienionych: 1, usuniętych: 0) |
||
(Nie pokazano 13 wersji utworzonych przez 13 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Youtube|j_ekugPKqFw|width=300|Przeciętny LARP}} |
|||
{{ek|Słabe, trochę [[N:P]]}} |
|||
'''LARP''' polega na |
'''LARP''' – polega na spotkaniu w lesie/bunkrze/bagnach/zamku/kurniku i nieustannym [[siara|robieniu siary]]. Dla niewtajemniczonych: zlot brudasów w zbrojach okładających się kijami, które robią za buzdygany, miecze, korbacze i [[pistolet|niewiarygodne steampunkowe urządzenia zagłady]]. |
||
== |
==LARPy Fabularne== |
||
* '''Fabularne''' – ktoś kogoś nie lubi i coś tam musi komuś tam zrobić czymś tam. Walka we frakcjach. Zabawa analogiczna do studiowania: określony czas na skumanie o co właściwie chodzi. |
|||
* '''Bitwy''' – [[owczy pęd]], lub jak kto woli, świński trucht dwu uzbrojonych w kije grup o przeciwnych wektorach. Cel: zajść wroga z flanki. Jest to matematycznie tak prawdopodobne, że bitwy trwają do 70 minut zegara celtyckiego. Coś jak ustawka, tylko przypadki śmiertelne są 3–4 razy częstsze. |
|||
* '''Wyprawa''' – zapierniczanie po lesie bez sensu, licząc na to, że trafi sie do celu. Większość trójmiejskich klanów straciła tak 30% swoich członków. Klany poznańskie zaprzestały liczenia kiedy uznano je za wymarłe. |
|||
Ktoś kogoś nie lubi i coś tam musi komuś tam zrobić czymś tam. Na karteczce z rolą masz odpowiednie cele<ref>Znaczy się te, questy</ref>. Czujesz się prawie jak na studiach, nie wiesz o co chodzi i masz mało czasu na skumanie. Ciągle do ciebie ktoś podchodzi i pyta się kim jesteś. Nic ci nie wychodzi, a pod koniec larpa giniesz w wyniku intrygi. Ale co z tego? I tak pójdziesz na after party, w końcu po to przyszedłeś na tego LARPa. |
|||
==Struktura płci== |
|||
==LARPy bitewne== |
|||
99,9% uczestników larpów stanowią [[faceci]]. Pozostałe 0,01% stanowią trudne do sklasyfikowania [[paszczury]]. Obecność kobiet w ścisłym tego słowa znaczeniu na tym podobnych spędach usiłowały potwierdzić badania naukowe - jak dotychczas bez skutku. Ogólnie rzecz biorąc na larpie łatwiej spotkać żywego [[Yeti]] lub półżywego Rysia z Klanu niż ładną dziewczynę. |
|||
Larpy [[bitwa|bitewne]] najczęściej rozgrywane są przez nastolatki kochające (A)D&D lub proste niczym nieskrępowane nawalanie się kijami. Organizowane przez paru MG by zapanować nad całą hołotą ludzi. Parodniowe podstępy, podchody, szpiegowanie i przygotowywanie zaklęć tylko po to, żeby zdobyć +1 do ataku. Sama bitwa to dziki najazd, prawie jak wyprawa kiboli po przegranej ich ulubionej drużyny na posterunek policji. Celem jest zajście wroga od flanki i wykończenie go. Bitwy trwają około czterech godzin, z czego <del>[[39 i pół]]</del> 3 i pół to rzuty MG i rozstrzyganie kto kogo walną pierwszy, dlaczego Marek dostał w oko, a Michałowi wyszedł krytyk i kto zerwał od kuli ognia 10k20 obrażeń. W tym czasie rozgrywany jest turniej skakania po hexach. Te traumatyczne przeżycia powodują przejście na [[Fandom (społeczność)|ciemną stronę mocy]]. |
|||
==Podział uczestników== |
|||
*[[Noob]]y - wszyscy uczestnicy zabawy, którzy nie są moimi kolegami. Mogą być młodzi, starzy, przyjść na larpa z ulicy lub przygotowywać się miesiącami, to nieważne - nie znam ich, dlatego to na pewno mega nooby i należy ich wykończyć przy pierwszej możliwej okazji. |
|||
*'''Moi koledzy''' - patrz wyżej. |
|||
*'''MG''' - bóstwa i półbogowie, którym należy składać hołd, padać przed nimi na kolana, zwracać się do nich "Panie" i nie odzywać sie niepytany. Prywatnie - stare dziady, wieczni studenci i pryszczaci onaniści, którą swoją potrzebę władzy zaspokajają pogardliwym stosunkem do [[noob]]ów. Swoim kolegom ładują za to statsy do poziomów kosmicznych i ustawiają w ten sposób stosunek sił na larpie na długie, długie lata. |
|||
==LARP – Wyprawa== |
|||
Najbardziej elitarny LARP. Tak naprawdę nikt nie wie o co chodzi, ale wszyscy uczestnicy myślą, że to jest fajne. Zazwyczaj w konwencji XX-wiecznej lub science fiction. Lecz naprawdę to grupka szaleńców zapierniczają po lesie bez sensu, licząc na to, że trafią do celu. Większość trójmiejskich klanów straciła tak 30% swoich członków. |
|||
{{przypisy}} |
|||
[[Kategoria:Gry]] |
[[Kategoria:Gry]] |
||
[[Kategoria:Fantastyka]] |
Aktualna wersja na dzień 16:03, 9 mar 2019
LARP – polega na spotkaniu w lesie/bunkrze/bagnach/zamku/kurniku i nieustannym robieniu siary. Dla niewtajemniczonych: zlot brudasów w zbrojach okładających się kijami, które robią za buzdygany, miecze, korbacze i niewiarygodne steampunkowe urządzenia zagłady.
LARPy Fabularne[edytuj • edytuj kod]
Ktoś kogoś nie lubi i coś tam musi komuś tam zrobić czymś tam. Na karteczce z rolą masz odpowiednie cele[1]. Czujesz się prawie jak na studiach, nie wiesz o co chodzi i masz mało czasu na skumanie. Ciągle do ciebie ktoś podchodzi i pyta się kim jesteś. Nic ci nie wychodzi, a pod koniec larpa giniesz w wyniku intrygi. Ale co z tego? I tak pójdziesz na after party, w końcu po to przyszedłeś na tego LARPa.
LARPy bitewne[edytuj • edytuj kod]
Larpy bitewne najczęściej rozgrywane są przez nastolatki kochające (A)D&D lub proste niczym nieskrępowane nawalanie się kijami. Organizowane przez paru MG by zapanować nad całą hołotą ludzi. Parodniowe podstępy, podchody, szpiegowanie i przygotowywanie zaklęć tylko po to, żeby zdobyć +1 do ataku. Sama bitwa to dziki najazd, prawie jak wyprawa kiboli po przegranej ich ulubionej drużyny na posterunek policji. Celem jest zajście wroga od flanki i wykończenie go. Bitwy trwają około czterech godzin, z czego 39 i pół 3 i pół to rzuty MG i rozstrzyganie kto kogo walną pierwszy, dlaczego Marek dostał w oko, a Michałowi wyszedł krytyk i kto zerwał od kuli ognia 10k20 obrażeń. W tym czasie rozgrywany jest turniej skakania po hexach. Te traumatyczne przeżycia powodują przejście na ciemną stronę mocy.
LARP – Wyprawa[edytuj • edytuj kod]
Najbardziej elitarny LARP. Tak naprawdę nikt nie wie o co chodzi, ale wszyscy uczestnicy myślą, że to jest fajne. Zazwyczaj w konwencji XX-wiecznej lub science fiction. Lecz naprawdę to grupka szaleńców zapierniczają po lesie bez sensu, licząc na to, że trafią do celu. Większość trójmiejskich klanów straciła tak 30% swoich członków.
Przypisy
- ↑ Znaczy się te, questy