Jelcz M11: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 8: Linia 8:
==Charakterystyka==
==Charakterystyka==


Wysoka jak w [[Ikarus 260|Ikarusie 260]] i [[Ikarus 280|280]] podłoga, przez co [[babcia autobusowa|babcie autobusowe]] mają problemy z wsiadaniem
Wysoka jak w [[Ikarus 260|Ikarusie 260]] i [[Ikarus 280|280]] podłoga, przez co [[babcia autobusowa|babcie autobusowe]] mają problemy z wsiadaniem.

Węgierskie części są cięższe od francuskich, przez co kratownica pęka i autobus rozpada się na części pierwsze, najczęściej na górskiej drodze.
Węgierskie części są cięższe od francuskich, przez co kratownica pęka i autobus rozpada się na części pierwsze, najczęściej na górskiej drodze.

Mimo to autobus nie do zajechania, bije na głowę wszystkie zachodnie konstrukcje.
Mimo to autobus nie do zajechania, bije na głowę wszystkie zachodnie konstrukcje.



Wersja z 13:09, 6 wrz 2011

Autobus tapla się w śniegu...

Szablon:T produkt autobusopodobny, skrzyżowanie Berlieta z Ikarusem 260.

Historia

Migi powstawały w Jelczańskich Zakładach Samochodopodobnych w latach 80-tych i na początku lat 90-tych. Nadwozie wzięto z sypiącego się na polskich drogach Berlieta. Ponieważ madziarzy mieli za dużo części do Ikarusów 260, postanowili sprzedać je polakom. Ci w Jelczu wsadzili to we francuskie pudło i nazwali M11.

Charakterystyka

Wysoka jak w Ikarusie 260 i 280 podłoga, przez co babcie autobusowe mają problemy z wsiadaniem.

Węgierskie części są cięższe od francuskich, przez co kratownica pęka i autobus rozpada się na części pierwsze, najczęściej na górskiej drodze.

Mimo to autobus nie do zajechania, bije na głowę wszystkie zachodnie konstrukcje.

Próby modernizacji

Plik:Jelcz M11 682.jpg
Jeleniogórski M11 z lekką moderną
Plik:Modernizowany Jelcz M11.jpg
Jeleniogórski M11 zmodernizowany do gniota

W wielu miastach migi wywala się na złom, ale nie w Jeleniej Górze. Tamtejsze MZK dba o nie bardziej niż o inne autobusy. A więc migi zyskują wygląd gniotów i są przemalowywane. Silnik zostaje stary, lecz głośniej klekocze. We wszystkich zamiast wygodnych skajowych siedzeń instaluje się plastikowe (i pół biedy, gdy są wyciągane z gniota, bo zdarzają się całkiem plastikowe, a siedzenie na nich może spowodować poważne obrażenia ciała - chyba że nazywasz się Adam Małysz lub masz jakiekolwiek doświadczenie w skokach narciarskich).