Jelcz 120M: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 35: Linia 35:
Do zajezdni w Twoim mieście lub na ulicę, Nie ma opcji, żebyś któregoś z nich nie spotkał.
Do zajezdni w Twoim mieście lub na ulicę, Nie ma opcji, żebyś któregoś z nich nie spotkał.


[[Kategoria:Komunikacja Miejska]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska]]

Wersja z 17:36, 6 wrz 2011

Jelcz 120M
Plik:Jelcz 120M-2.jpg
Jelcz 120M/2, tak samo wygląda 120M/3
Plik:Jelcz 120M-3.jpg
Ostatnia generacja Jelcza 120M

Szablon:T autobus powstały na bazie polskiej podróbki francuskiego Berlieta PR110

Charakterystyka

PR110 z tylnym wnętrzem wziętym z M11 i innym przodem.

Telepie tak samo jak PR110.

Ponoć mocniejszy silnik, ale skrzynia biegów tak samo krótka.

Ostatni Jelcz fabrycznie wyposażony w skajowe siedzenia, choć w ramach modernizacji wymieniane są na wygodniejsze plastiki.

Babcie autobusowe nie wejdą tylnymi drzwiami, ale i z pozostałymi będą mieć kłopoty.

Pomimo konstrukcji z lat 70-tych nie chcą się rozlecieć.

MZK Jelenia Góra bodaj jako jedyne ma komplet modeli z automatyczną skrzynią biegów, która czyni te wozy bezużytecznymi zimą w górach.

Można było do nich wsadzić silnik MAN (MZK Jelenia Góra ma trzy takie pod nazwą 120MM i 12 (choć kupiła 15) pod nazwą 120MM/1)

Wyszło kilka generacji, które poza spełnianiem kolejnych unijnych norm spalin i innymi przodami nie różniły się niczym między sobą

Podobnie jak z Ikarusami 280, jest ich w Polsce tyle, że przed końcem świata ich nie zdążymy skasować

Próby modernizacji

Plik:Jeleniogórski 120M.jpg
Modernizacja po jeleniogórsku

Podobnie jak o migi, tak samo dba się o jeleniogórskie Jelcze 120M. Przód i tył wzięte są z gniotów II generacji, a jedyną różnicą są okna, które pozostawiono zaokrąglone i z większą możliwością wymiany powietrza dzięki szeroko otwieranym szybom. Reszta jak w jeleniogórskich M11

Zajrzyj też

Do zajezdni w Twoim mieście lub na ulicę, Nie ma opcji, żebyś któregoś z nich nie spotkał.