Muzyka (przedmiot szkolny): Różnice pomiędzy wersjami
M |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Muzyka''' – jedna z największych tortur szkolnych. Jest to nauka o nutach, składzie orkiestr, pojęciach muzycznych i o epokach – jednym słowem niepotrzebne bzdety |
'''Muzyka''' – jedna z największych tortur szkolnych. Jest to nauka o nutach, składzie orkiestr, pojęciach muzycznych i o epokach – jednym słowem niepotrzebne bzdety. Co prawda, sposób odbierania tego przedmiotu przez ucznia w dużym stopniu zależy od nauczyciela, bądź nauczycielki. Niestety, w bardzo wielu przypadkach są to chore na umyśle fanki [[Fryderyk Chopin|muzyki klasycznej]] starające się wcisnąć Betowena, Szopena, Moniuszkę i innych kompozytorów do każdego tematu. Wielu uczniów może także mieć traumatyczne wspomnienia po słuchaniu [[Aria operowa|arii operowych]] na starych głośnikach oraz wtórującej im starej nauczycielce. Pochodnym przedmiotem muzyki i [[Plastyka|plastyki]] są [[Zajęcia artystyczne|zajęcia artystyczne]] – nowy wymysł [[MEN|pani Hall]]. |
||
== Znany zakres materiału == |
== Znany zakres materiału == |
||
Linia 11: | Linia 11: | ||
* Nauka tekstów różnych piosenek (żeby to tylko był Mazurek Dąbrowskiego i ew. hymn szkoły, a nie jakieś przedwojenne bity); |
* Nauka tekstów różnych piosenek (żeby to tylko był Mazurek Dąbrowskiego i ew. hymn szkoły, a nie jakieś przedwojenne bity); |
||
* Sztuka rysowania <del>esów i floresów</del> klucza wiolinowego oraz <del>nosa [[Myszka Miki|myszki Miki]]</del> nut; |
* Sztuka rysowania <del>esów i floresów</del> klucza wiolinowego oraz <del>nosa [[Myszka Miki|myszki Miki]]</del> nut; |
||
* ''Do, re, mi, fasola, si, doooo'' – nauka |
* ''Do, re, mi, fasola, si, doooo'' – nauka niefałszowania; |
||
== Muzyka, a kultura == |
== Muzyka, a kultura == |
Wersja z 19:46, 27 gru 2011
Muzyka – jedna z największych tortur szkolnych. Jest to nauka o nutach, składzie orkiestr, pojęciach muzycznych i o epokach – jednym słowem niepotrzebne bzdety. Co prawda, sposób odbierania tego przedmiotu przez ucznia w dużym stopniu zależy od nauczyciela, bądź nauczycielki. Niestety, w bardzo wielu przypadkach są to chore na umyśle fanki muzyki klasycznej starające się wcisnąć Betowena, Szopena, Moniuszkę i innych kompozytorów do każdego tematu. Wielu uczniów może także mieć traumatyczne wspomnienia po słuchaniu arii operowych na starych głośnikach oraz wtórującej im starej nauczycielce. Pochodnym przedmiotem muzyki i plastyki są zajęcia artystyczne – nowy wymysł pani Hall.
Znany zakres materiału
- Muzyka absolutna, muzyka nieabsolutna (czy jakaśtam);
- Fryderyk Chopin;
- Wszelkie epoki, w szczególności romantyzm F. Chopina;
- Muzyka rozrywkowa „bigbit” (inaczej wiocha polska lat 70.);
- Wszystko o operze, zwróciwszy szczególną uwagę na różnice między nią, a operetką;
- A także Fryderyk Chopin;
- Nauka tekstów różnych piosenek (żeby to tylko był Mazurek Dąbrowskiego i ew. hymn szkoły, a nie jakieś przedwojenne bity);
- Sztuka rysowania
esów i floresówklucza wiolinowego oraznosa myszki Mikinut; - Do, re, mi, fasola, si, doooo – nauka niefałszowania;
Muzyka, a kultura
Zdarza się, że muzyka jest rozumiana jako wszechstronna edukacja kulturalna. W związku z tym, lekcje owego przedmiotu wiążą się z dużym ochrzanem za spóźnienia, czy też wieloma uwagami za nieuważanie na lekcji. W takich przypadkach zostaniesz okrzyknięty efektem bezstresowego wychowania i do szkoły będą musieli się pofatygować Twoi rodzice.