Znak równości: Różnice pomiędzy wersjami
Ponury bot (dyskusja • edycje) M (Robot wykonał kosmetyczne poprawki) |
(dr) |
||
Linia 9: | Linia 9: | ||
Alternatywnie można to zaprezentować wzorem:<br /> |
Alternatywnie można to zaprezentować wzorem:<br /> |
||
<center><math>a=a</math></center> |
<center><math>a=a\;</math></center> |
||
Gdzie '''''a''''' ma wartość różną od '''''{{u|R|0}}''''' . |
Gdzie '''''a''''' ma wartość różną od '''''{{u|R|0}}''''' . |
||
⚫ | |||
⚫ | Znak ten także służy do utrudniania ludziom, a szczególnie uczniom, życia. Często stosowaną przez nauczycieli praktyką jest pisanie po obu jego stronach rzeczy z pozoru nierównych. Uczeń myśli sobie – no to nie ma prawa się równać. A potem, jak się okazuje, po zajrzeniu do odpowiedzi, nie miał racji. |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | Znak ten także służy do utrudniania ludziom, a szczególnie uczniom, życia. Często stosowaną przez nauczycieli praktyką jest pisanie po obu jego stronach rzeczy z pozoru nierównych. Uczeń myśli sobie |
||
⚫ | Kolejnym niemoralnym wykorzystaniem znaku = jest uwzględnianie dziedziny. Po zrobieniu zadania wychodzi, że się równa. A po uwzględnieniu dziedziny okazuje się, że nie. Jest to działanie zabronione przez Konwencję Genewską ze względu na nieludzkie cierpienia wywołane przez ww., jednakże w [[Polska|Polsce]] powszechnie stosowane. |
||
⚫ | |||
⚫ | Kolejnym niemoralnym wykorzystaniem znaku |
||
Znak "=" używany jest również przez pokemoniaste dzieci Neostrady, jako "oczy" do emotikonów. Np: KóÓccHam cjeE = * , JeSSsteŚsi SłŁIt = ) . |
|||
{{stubmat}} |
{{stubmat}} |
Wersja z 01:37, 6 sty 2012
Szablon:Tznak oznaczający równość. Jest uznawany przez to za symbol tolerancji i mniejszości seksualnych. Po licznych protestach, został wstawiony do klawiatury komputerowej.
= w matematyce
W matematyce znak = jest niezmiernie ważny, mimo że znajduje zastosowanie tylko w jednym twierdzeniu:
Alternatywnie można to zaprezentować wzorem:
Gdzie a ma wartość różną od R/0 .
Co ciekawe, znak = może służyć również do pisania różnych bzdur typu . Ale zasadniczo nie musi. Można za jego pomocą zapisać różne piękne rzeczy, na przykład .
Znak ten także służy do utrudniania ludziom, a szczególnie uczniom, życia. Często stosowaną przez nauczycieli praktyką jest pisanie po obu jego stronach rzeczy z pozoru nierównych. Uczeń myśli sobie – no to nie ma prawa się równać. A potem, jak się okazuje, po zajrzeniu do odpowiedzi, nie miał racji.
Można też zrobić na odwrót – napisać coś z pozoru równego, a tak naprawdę nierównego. Jednak jest to rzadko stosowana praktyka.
Kolejnym niemoralnym wykorzystaniem znaku = jest uwzględnianie dziedziny. Po zrobieniu zadania wychodzi, że się równa. A po uwzględnieniu dziedziny okazuje się, że nie. Jest to działanie zabronione przez Konwencję Genewską ze względu na nieludzkie cierpienia wywołane przez ww., jednakże w Polsce powszechnie stosowane.