Metro: Różnice pomiędzy wersjami
M (dr.) |
M (dr.) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{sur|'''teorii i eksploatacji metra'''|[[Metro |
{{sur|'''teorii i eksploatacji metra'''|[[Metro|inne znaczenie tego słowa]]}} |
||
'''Metro''' – [[pociąg]], który nie był w stanie funkcjonować w kolejach z powodu zbyt dużej ilości stłuczek z murami, co spowodowało nienaturalne spłaszczenie [[ryj]]a („czoła”) pociągu. |
'''Metro''' – [[pociąg]], który nie był w stanie funkcjonować w kolejach z powodu zbyt dużej ilości stłuczek z murami, co spowodowało nienaturalne spłaszczenie [[ryj]]a („czoła”) pociągu. |
||
Wersja z 14:20, 16 paź 2012
Ten artykuł dotyczy 'teorii i eksploatacji metra'. Zobacz też inne znaczenie tego słowa. |
Metro – pociąg, który nie był w stanie funkcjonować w kolejach z powodu zbyt dużej ilości stłuczek z murami, co spowodowało nienaturalne spłaszczenie ryja („czoła”) pociągu.
Geneza
Metro powstało najprawdopodobniej dlatego, że właściciele wagonów tak się wstydzili płaskonosia swych podopiecznych, że schowali je pod ziemię. Przez jaki czas zapomniano o nich, ale potem, gdy zaczynało brakować taboru przypomniano sobie. I wymyślono, że aby nie było siary, to pociągi zostaną pod ziemią, ale będą tam jeździć, bo pod ziemią jest ciemno i nikt nie widzi jak wyglądają.
Eksploatacja
Metro jeździ tam, gdzie wskaźnik samochodów / m² jest zbyt duży, by bez większych problemów mogły się tam poruszać tramwaje. W Polsce jest to tylko Warszawa, a przykładem europejskim jest chociażby Berlin.
Obecność w kulturze
Ogranicza się do piosenki System of a Down (która tak naprawdę nie jest System of a Down) i nazwy w zespole The Metra.