JDM: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Ale ze mnie lama, blankuję Nonsensopedię... Byłbym bardzo wdzięczny za otrzymanie bana)
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to 164.126.0.120. Ofiarą rewertu jest G l o d n i a n i n kontratakuje.)
Linia 1: Linia 1:
'''JDM''' ('''Japanese Domestic Market''', w wolnym tłumaczeniu ''japońska doza modeliny'') – w czasach kiedy [[dinozaury]] jeździły [[mercedes]]ami a młodzież słuchała [[Modern Talking]], oznaczało to auta sprzedawane na rynku japońskim. Obecnie znaczenie tego pojęcia uległo rozszerzeniu i zazwyczaj jest używane do nazwania pewnego typu przeróbek aut japońskich, bądź dowolnych innych, jako że przeciętny bywalec forów JDM wie o autach tylko to, czego dowiedział się z [[Fakt]]u.

==JDM w praktyce==
W Polsce JDM kojarzony jest ze spojlerami używanymi przez sadowników do zbierania gruszek w sezonie, kryształowymi lampami o właściwościach oślepiających kierowców z tyłu, pomalowanych pomarańczową farba olejną kierunkowskazach i gąbką na podszybiu spełniającą rolę filtra przeciwpyłkowego. Dopuszczalne jest też zastąpienie części karoserii plastikowymi bądź kartonowymi odpowiednikami w celu obniżenia masy, oraz wycięcie w masce wlotu powietrza o powierzchni m<sup>2</sup> celem chłodzenia silnika i kabli wysokiego napięcia świeżą deszczówką. Naklejki z nazwą marki auta, oraz części rzekomo w nim użytych, przyklejone na drzwiach, masce, dachu, szybie tylnej, przedniej i w ogóle gdziekolwiek się da. Oczywiście nie może też zabraknąć nieosłoniętego filtra stożkowego w dolocie, koniecznie skierowanego na miejsce gdzie temperatura pod maską jest najwyższa. Mile widziany chip tuning +47KM za 5zł z Allegro.

==Fury JDM==
Fura JDM może służyć do [[lans]]u bądź wyrywania [[lachon]]ów. Najczęściej spotykane fury JDM w Polsce to:
*[[Honda]] Civic
*Honda CRX
*Honda Prelude
*Mazda MX-3
*Mazda MX-5
*Mazda RX-7
*[[Mitsubishi]] Eclipse, które produkowane są w USA
*[[Toyota]] Supra
*Toyota Corolla
*Toyota Celica
*[[Nissan]] Skyline

==Akcesoria JDM==
Ponieważ JDM stał się dla wielu tunerów wyznacznikiem gustu doskonałego odrzucają oni wszelkie pozory własnego stylu kupując za pośrednictwem allegro.pl oraz koleżanki z lumpexu na kilogramy wszystko co ma pożądany znaczek. Stąd przeciętnego fana JDM poznamy po:
*breloczku JDM,
*portfelu Honda/Nismo/Mazda/Toyota/Mitsubishi,
*czapeczce z daszkiem do kompletu,
*koszulce JDM,
*butach Ferrari z odklejonym znaczkiem zastąpionym napisem JDM wykonanym markerem (JDM),
*bieliźnie JDM
*plecaku JDM (ew. HWDP),
*dziewczynie JDM (jakaś durna małolata),

Warte odnotowania są także naklejki umieszczane w dowolnym miejscu na karoserii, na szybach. Mają one podobno wyrażać poglądy kierowcy, jego chore- JDM'owe spojrzenie na świat. Prym wiodą takie "wlepki" jak:
*Grubym babom wstęp wzbroniony
*TDI Engines are for senior citizens
*Wakaba (taki dziwny znaczek, co to w ogóle jest?) -odpowiednik listka klonu
*I <3 my Honda
*I <3 JDM
*Advan(oczywiście podróbki z allegro)
*Eat Sleep Honda (tudzież JDM)

[[kategoria:tuning]]

Wersja z 17:57, 28 cze 2012

JDM (Japanese Domestic Market, w wolnym tłumaczeniu japońska doza modeliny) – w czasach kiedy dinozaury jeździły mercedesami a młodzież słuchała Modern Talking, oznaczało to auta sprzedawane na rynku japońskim. Obecnie znaczenie tego pojęcia uległo rozszerzeniu i zazwyczaj jest używane do nazwania pewnego typu przeróbek aut japońskich, bądź dowolnych innych, jako że przeciętny bywalec forów JDM wie o autach tylko to, czego dowiedział się z Faktu.

JDM w praktyce

W Polsce JDM kojarzony jest ze spojlerami używanymi przez sadowników do zbierania gruszek w sezonie, kryształowymi lampami o właściwościach oślepiających kierowców z tyłu, pomalowanych pomarańczową farba olejną kierunkowskazach i gąbką na podszybiu spełniającą rolę filtra przeciwpyłkowego. Dopuszczalne jest też zastąpienie części karoserii plastikowymi bądź kartonowymi odpowiednikami w celu obniżenia masy, oraz wycięcie w masce wlotu powietrza o powierzchni m2 celem chłodzenia silnika i kabli wysokiego napięcia świeżą deszczówką. Naklejki z nazwą marki auta, oraz części rzekomo w nim użytych, przyklejone na drzwiach, masce, dachu, szybie tylnej, przedniej i w ogóle gdziekolwiek się da. Oczywiście nie może też zabraknąć nieosłoniętego filtra stożkowego w dolocie, koniecznie skierowanego na miejsce gdzie temperatura pod maską jest najwyższa. Mile widziany chip tuning +47KM za 5zł z Allegro.

Fury JDM

Fura JDM może służyć do lansu bądź wyrywania lachonów. Najczęściej spotykane fury JDM w Polsce to:

  • Honda Civic
  • Honda CRX
  • Honda Prelude
  • Mazda MX-3
  • Mazda MX-5
  • Mazda RX-7
  • Mitsubishi Eclipse, które produkowane są w USA
  • Toyota Supra
  • Toyota Corolla
  • Toyota Celica
  • Nissan Skyline

Akcesoria JDM

Ponieważ JDM stał się dla wielu tunerów wyznacznikiem gustu doskonałego odrzucają oni wszelkie pozory własnego stylu kupując za pośrednictwem allegro.pl oraz koleżanki z lumpexu na kilogramy wszystko co ma pożądany znaczek. Stąd przeciętnego fana JDM poznamy po:

  • breloczku JDM,
  • portfelu Honda/Nismo/Mazda/Toyota/Mitsubishi,
  • czapeczce z daszkiem do kompletu,
  • koszulce JDM,
  • butach Ferrari z odklejonym znaczkiem zastąpionym napisem JDM wykonanym markerem (JDM),
  • bieliźnie JDM
  • plecaku JDM (ew. HWDP),
  • dziewczynie JDM (jakaś durna małolata),

Warte odnotowania są także naklejki umieszczane w dowolnym miejscu na karoserii, na szybach. Mają one podobno wyrażać poglądy kierowcy, jego chore- JDM'owe spojrzenie na świat. Prym wiodą takie "wlepki" jak:

  • Grubym babom wstęp wzbroniony
  • TDI Engines are for senior citizens
  • Wakaba (taki dziwny znaczek, co to w ogóle jest?) -odpowiednik listka klonu
  • I <3 my Honda
  • I <3 JDM
  • Advan(oczywiście podróbki z allegro)
  • Eat Sleep Honda (tudzież JDM)