World of Tanks: Różnice pomiędzy wersjami
(Tak to jest, gdy się pisze o 1 w nocy. Gruntowna modyfikacja zawartości) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{redakcja}} |
{{redakcja}} |
||
'''World of Tanks''' (znane także jako: World of Campers lub World of Noobs)- |
'''World of Tanks''' (znane także jako: World of Campers lub World of Noobs)- Gra komputerowa, przez niektórych błędnie utożsamiana z symulatorem. Jej głównym założeniem jest stymulowanie agresji użytkowników, poprzez tworzenie lokalnych starć między 30 osobami podzielonymi na dwa zespoły. Każdy dysponuje wybranym modelem czołgu, który jest jego awatarem i którego zadaniem jest przynieść operatorowi chwałę w nadchodzącym starciu. |
||
== WoT nie |
== Argumenty dla których WoT nie może być uznany za symulator == |
||
* Nie jest możliwy upadek z urwiska, pojazd zostaje magicznie zatrzymany na samej krawędzi. |
|||
bo: |
|||
⚫ | |||
* Nie ma fizyki. |
|||
* Załoga nie jest widoczna, nawet gdy pojazd ma otwartą kabinę. |
|||
* Są grywalne czołgi, które historycznie, nigdy nie powstały. |
|||
* Trafienie w schowek z pociskami, rzadko kończy się jego wybuchem. |
|||
⚫ | |||
* "Niewidzialna załoga" w pojazdach z otwartą kabiną. |
|||
* Gąsienica pęka dokładnie w tych samych miejscach. |
* Gąsienica pęka dokładnie w tych samych miejscach. |
||
* |
* Możliwe jest zerwanie obu gąsienic jednym pociskiem, bez uszkadzania kadłuba czołgu. |
||
* Załoga w kilka sekund potrafi naprawić, |
* Załoga w kilka sekund potrafi naprawić, unicestwione trafieniem działo/wieżę/silnik. |
||
* |
* Trafienie 100 milimetrowym pociskiem w członka załogi wykreśla go z listy żywych, ale tylko do czasu następnej bitwy, w której jest w pełni zdrowy. |
||
* Podobnie w przypadku eksplozji całego pojazdu, załoga będzie cała i zdrowa już w kolejnym starciu. |
|||
== Rodzaje czołgów == |
== Rodzaje czołgów == |
||
WoT oferuje wiele typów pojazdów, względnie dostosowanych do wielorakich upodobań operatorów. |
|||
...dla każdego coś dobrego: |
|||
=== Czołgi lekkie (LT) === |
=== Czołgi lekkie (LT) === |
||
Dzielą się na 2 rodzaje: 1 to ogniwa pośrednie prowadzące do potężniejszych maszyn, same w sobie nadają się często do grania roli <del> |
Dzielą się na 2 rodzaje: 1 to ogniwa pośrednie prowadzące do potężniejszych maszyn, same w sobie nadają się często wyłącznie do grania roli <del>darmowego fraga</del> zwiadowcy. 2 rodzaj to noszące wiele zbereźnych przydomków pojazdy, które mając ogarniętego operatora, potrafią objechać największych nawet "klientów", by później w czasie 7 sekund zakończyć ich egzystencję serią morderczych trafień w silnik. |
||
=== Średnie (Medy) === |
=== Średnie (Medy) === |
||
Stanowią względny balans, między mobilnością, siłą ognia a opancerzeniem, "względny" ponieważ, każdy z wozów nagina proporcję ku określonej cesze. Czołowy atak na inne czołgi, kończy się w ich przypadku podróżą do lepszego świat, więc należy nauczyć się ich odpowiedniego użycia; choć i tak łatwiej opanować Medy nić LT-ki. |
|||
=== Ciężkie (Heavy/HT-ki) === |
=== Ciężkie (Heavy/HT-ki) === |
||
Praktycznie rzecz biorąc każdy z czołgów jest ciężki, jednak nie chodzi tu o wagę, tylko o konkretne cechy. Za "ciężki" można uznać czołg, który spełnia warunki: |
|||
* Daleko posunięte upośledzenie zdolności manewrowych. |
|||
* Karygodna powolność i abstrakcyjnie gruby pancerz. |
|||
* Pancerz, którego gabaryty umożliwiają naprawę poprzez wlewanie stopionej stali w miejsce uszkodzenia. |
|||
* Oparty o kalendarz, system przeładowywania działa. |
|||
* Przy ich prowadzeniu, mimowolny respekt przez czołgami lekkimi. |
|||
* Wrodzona niechęć do czołgów lekkich 2 kategorii. |
|||
* Koszty utrzymana, sugerujące szczerozłote wnętrze pojazdu. |
|||
* Absurdalne koszty utrzymania. |
|||
=== Niszczyciele czołgów (TD-ki) === |
=== Niszczyciele czołgów (TD-ki) === |
||
Pojazdy inne niż wszystkie. Nastawione na walkę ''face to face'' z racji ostro wyprofilowanego pancerza czołowego i braku wieży. Charakterystyczny kształt pojazdu związany z taką konfiguracją skutkuje ksywkami typu "naleśnik". Dodatkowo każdy z nich posiada premię do kamuflażu, co sugeruje optymalny sposób ich użycia (kampienie). Ciekawostką są niszczyciele czołgów od Wujka Sama, zaopatrzone w działa wewnątrz obracanej wieży i specyfikację techniczną czołgów lekkich. |
|||
Oczywiście nazwa "niszczyciel czołgów" jest grubo na wyrost, wygranie przez TD-ka walki 1 na 1 z czołgiem jest rzadkim przypadkiem, szczególnie, że rzadko do takich, uczciwych, walk dochodzi. Każdy TD-ek ma bonus do ukrywania się w krzakach, więc każdy z nich jest potencjalnym "kamperwagenem", do tego często niewystarczające opancerzenie, brak wieży i zakrawająca na snajperkę armata, skutecznie zniechęcają, do aktywnej walki. |
|||
=== Działo samobieżne (Arta) === |
=== Działo samobieżne (Arta) === |
||
Większość operatorów Art, jest zainteresowana tylko pierwszą połową nazwy używanego przezeń pojazdu. |
Większość operatorów Art, jest zainteresowana tylko pierwszą połową nazwy używanego przezeń pojazdu. Nic dziwnego, skoro można dostrzelić na drugi koniec mapy, a czasami nawet trafić w cel. Słabo ruchliwe podwozie, jest stosowane tylko przy obracaniu pojazdu w kierunku wykrytego czołgu wroga, ewentualnie w trakcie desperackiej ucieczki przed czołgami lekkimi wroga. Na omówionym podwoziu znajduje się największa duma operatora: działo zdolne zdmuchnąć czołg ciężki jednym trafieniem, oprócz działa i małej kieszonki (inaczej się tego nazwać nie da) na kilka pocisków, nie ma tam miejsca na nic innego. W związku z tym Arta jest narażona na każdy możliwy rodzaj ataku, z wulgaryzmami włącznie. |
||
[[Kategoria: Gry komputerowe]] |
[[Kategoria: Gry komputerowe]] |
Wersja z 13:16, 3 lip 2012
![]() |
Ten artykuł tak beznadziejnie zredagowano, że nawet nasz rezolutny szympans w to nie wierzy. A on cierpliwym zwierzęciem jest… Jeżeli nie potrafisz operować widłami ani redagować tekstu, zajrzyj do Kanciapy przed wzięciem się za poprawę. Jeżeli nie potrafisz uzasadnić wstawienia szablonu, nie wstawiaj go. |
World of Tanks (znane także jako: World of Campers lub World of Noobs)- Gra komputerowa, przez niektórych błędnie utożsamiana z symulatorem. Jej głównym założeniem jest stymulowanie agresji użytkowników, poprzez tworzenie lokalnych starć między 30 osobami podzielonymi na dwa zespoły. Każdy dysponuje wybranym modelem czołgu, który jest jego awatarem i którego zadaniem jest przynieść operatorowi chwałę w nadchodzącym starciu.
Argumenty dla których WoT nie może być uznany za symulator
- Nie jest możliwy upadek z urwiska, pojazd zostaje magicznie zatrzymany na samej krawędzi.
- Zerwaną gąsienicę załoga naprawia nie opuszczając czołgu.
- Załoga nie jest widoczna, nawet gdy pojazd ma otwartą kabinę.
- Gąsienica pęka dokładnie w tych samych miejscach.
- Możliwe jest zerwanie obu gąsienic jednym pociskiem, bez uszkadzania kadłuba czołgu.
- Załoga w kilka sekund potrafi naprawić, unicestwione trafieniem działo/wieżę/silnik.
- Trafienie 100 milimetrowym pociskiem w członka załogi wykreśla go z listy żywych, ale tylko do czasu następnej bitwy, w której jest w pełni zdrowy.
- Podobnie w przypadku eksplozji całego pojazdu, załoga będzie cała i zdrowa już w kolejnym starciu.
Rodzaje czołgów
WoT oferuje wiele typów pojazdów, względnie dostosowanych do wielorakich upodobań operatorów.
Czołgi lekkie (LT)
Dzielą się na 2 rodzaje: 1 to ogniwa pośrednie prowadzące do potężniejszych maszyn, same w sobie nadają się często wyłącznie do grania roli darmowego fraga zwiadowcy. 2 rodzaj to noszące wiele zbereźnych przydomków pojazdy, które mając ogarniętego operatora, potrafią objechać największych nawet "klientów", by później w czasie 7 sekund zakończyć ich egzystencję serią morderczych trafień w silnik.
Średnie (Medy)
Stanowią względny balans, między mobilnością, siłą ognia a opancerzeniem, "względny" ponieważ, każdy z wozów nagina proporcję ku określonej cesze. Czołowy atak na inne czołgi, kończy się w ich przypadku podróżą do lepszego świat, więc należy nauczyć się ich odpowiedniego użycia; choć i tak łatwiej opanować Medy nić LT-ki.
Ciężkie (Heavy/HT-ki)
Praktycznie rzecz biorąc każdy z czołgów jest ciężki, jednak nie chodzi tu o wagę, tylko o konkretne cechy. Za "ciężki" można uznać czołg, który spełnia warunki:
- Daleko posunięte upośledzenie zdolności manewrowych.
- Pancerz, którego gabaryty umożliwiają naprawę poprzez wlewanie stopionej stali w miejsce uszkodzenia.
- Przy ich prowadzeniu, mimowolny respekt przez czołgami lekkimi.
- Koszty utrzymana, sugerujące szczerozłote wnętrze pojazdu.
Niszczyciele czołgów (TD-ki)
Pojazdy inne niż wszystkie. Nastawione na walkę face to face z racji ostro wyprofilowanego pancerza czołowego i braku wieży. Charakterystyczny kształt pojazdu związany z taką konfiguracją skutkuje ksywkami typu "naleśnik". Dodatkowo każdy z nich posiada premię do kamuflażu, co sugeruje optymalny sposób ich użycia (kampienie). Ciekawostką są niszczyciele czołgów od Wujka Sama, zaopatrzone w działa wewnątrz obracanej wieży i specyfikację techniczną czołgów lekkich.
Działo samobieżne (Arta)
Większość operatorów Art, jest zainteresowana tylko pierwszą połową nazwy używanego przezeń pojazdu. Nic dziwnego, skoro można dostrzelić na drugi koniec mapy, a czasami nawet trafić w cel. Słabo ruchliwe podwozie, jest stosowane tylko przy obracaniu pojazdu w kierunku wykrytego czołgu wroga, ewentualnie w trakcie desperackiej ucieczki przed czołgami lekkimi wroga. Na omówionym podwoziu znajduje się największa duma operatora: działo zdolne zdmuchnąć czołg ciężki jednym trafieniem, oprócz działa i małej kieszonki (inaczej się tego nazwać nie da) na kilka pocisków, nie ma tam miejsca na nic innego. W związku z tym Arta jest narażona na każdy możliwy rodzaj ataku, z wulgaryzmami włącznie.