Klatki na sekundę: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M |
|||
Linia 10: | Linia 10: | ||
* {{t|90 fps}}średni framerate [[camper]]a, który się nie rusza, a jego procesor nadąża za generowaniem tyluż klatek. |
* {{t|90 fps}}średni framerate [[camper]]a, który się nie rusza, a jego procesor nadąża za generowaniem tyluż klatek. |
||
{{ |
{{stub|inf}} |
||
[[Kategoria:Informatyka]] |
[[Kategoria:Informatyka]] |
||
[[Kategoria:Kinematografia]] |
[[Kategoria:Kinematografia]] |
Wersja z 23:56, 29 wrz 2012
Szablon:Tokreślenie używane w grach komputerowych, ew. filmach, używane do określenia płynności ruchu.
O co w tym chodzi?
Jak wiadomo, w każdym filmie coś się rusza. Aby wywołać wrażenie płynności ruchu, klatki muszą zapierdzielać tak szybko, żeby oko nie łapało każdej z osobna. Ludzie sprzeczają się, jaka ilość jest wystarczająca, a to oczywiście zależy od zastosowania:
- Szablon:Tkursor w edytorze tekstu;
- Szablon:TPacman, tetris, inicjator u epileptyków;
- Szablon:Tkiepskie animacje, przedwojenne filmy;
- Szablon:Twspółczesne filmy. Od teraz, kiedy pójdziesz do kina i zauważysz migające plamy na ekranie, będziesz wiedzieć, że każda z nich ma swoją 1/24 sekundy!
- Szablon:Tśredni framerate gier komputerowych;
- Szablon:Tśredni framerate campera, który się nie rusza, a jego procesor nadąża za generowaniem tyluż klatek.
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny informatyki. Jeśli klikasz szybciej niż myślisz – rozbuduj go.