Square Enix: Różnice pomiędzy wersjami
M |
|||
Linia 2: | Linia 2: | ||
==Dorobek== |
==Dorobek== |
||
Do ich dorobku należy seria [[Final Fantasy]], jednak w Polsce jest szeroko znana tylko z nazwy. Poza tym firma stworzyła m. in. serię [[Legend of Mana]], serię [[Kingdom Hearts]] i Chrono Sagę – gry przełomowe i światowe hity, które jednak nie są w ogóle znane w Polsce. Dobrze znanym w Polsce produktem Square Enix jest [[Sleeping Dogs|preparat do usypiania psów]]. |
Do ich dorobku należy seria [[Final Fantasy]], jednak w Polsce jest szeroko znana tylko z nazwy i kawy Tchibo exclusiv. Poza tym firma stworzyła m. in. serię [[Legend of Mana]], serię [[Kingdom Hearts]] i Chrono Sagę – gry przełomowe i światowe hity, które jednak nie są w ogóle znane w Polsce. Dobrze znanym w Polsce produktem Square Enix jest [[Sleeping Dogs|preparat do usypiania psów]]. |
||
==Historia== |
==Historia== |
Wersja z 20:27, 13 gru 2012
Szablon:Twielka korporacja japońska, produkująca gry komputerowe. Prawie wszystkie zaraz po wydaniu zostają okrzyknięte klasyką gatunku. Jednak jest to gatunek, którego prawie nikt w Polsce nie zna, więc nie przejmuj się, że pierwszy raz o nich słyszysz.
Dorobek
Do ich dorobku należy seria Final Fantasy, jednak w Polsce jest szeroko znana tylko z nazwy i kawy Tchibo exclusiv. Poza tym firma stworzyła m. in. serię Legend of Mana, serię Kingdom Hearts i Chrono Sagę – gry przełomowe i światowe hity, które jednak nie są w ogóle znane w Polsce. Dobrze znanym w Polsce produktem Square Enix jest preparat do usypiania psów.
Historia
Firma zajmowała się produkcją rozpikselizowanych platformówek na NES-a, jednak mimo wielkiemu popytowi na takie pierdoły w tamtych czasach, zbankrutowała. Ostatnie pieniądze jednak, zamiast przepić i na panienki wydać, postanowili przeznaczyć na stworzenie ostatniej gry – Ostatnia Fantazja (ang. Final Fantasy). Wszyscy (w Japonii) natychmiast się na nią rzucili i kupowali ile się da, stabilizując tym samym sytuację finansową firmy.
Na PS3 powstała Ostatnia Fantazja 14, tworząc tym samym największy paradoks w historii gier komputerowych.
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny gier. Jeśli umiesz grać nie tylko na nerwach – rozbuduj go.
Szablon:Chrono