The Elder Scrolls V: Skyrim: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Ale ze mnie lama, blankuję Nonsensopedię... Byłbym bardzo wdzięczny za otrzymanie bana)
Linia 1: Linia 1:
{{t||[[Język angielski|ang.]] Zwoje Dziada V: Zsiadłe Mleko}}bardzo popularna [[gra komputerowa]] znanego studia Bethesda Softworks, znanego z tego, że jest znane oraz z licznych bugów w innych produkcjach.

== Fabuła ==
Fabuła jest prosta i nawet totalny [[noob]] by zrozumiał. Pewnego słonecznego dnia, gdy Ciebie, Ralofa, Ulfrica Gromowładnego, złodzieja i paru innych wypierdków mają <del>rostrzelać</del> skrócić o głowę, niespodziewanie pojawia się tam [[smok]] i zaczyna palić piękne Helgen (kto by się spodziewał?). My oczywiście musimy <del>zadzwonić po [[Adolf Hitler|Hitlera]]</del> uciekać. Możemy iść z Ralofem (współskazańcem) lub z Hadvarem (jednym z tych, którzy chcieli nas zabić). Gdy już uciekniemy, idziemy do Białej Grani, zabijamy smoka, zostajemy Smoczym Dziecięciem, otrzymujemy 15 tytułów honorowych które nic nie dają oraz zabijamy potężnego supersmoka Alduina.

== Wojna ==
Wojna zaczęła się, gdy Ulfric wypiął się na Cesarza. Pierwsza bitwa o dziwo zaczęła się dopiero, gdy Smocze Dziecię dołączyło do którejś ze stron. Pierwszą bitwą jest obrona lub atak na Białą Grań. Na koniec musimy zabić Tuliusa lub Ulfrica.

== Bohaterowie ==
* '''[[Ty]]''' – najlepszy, najfajniejszy, najważniejszy i najbardziej lubiany bohater w całej grze. Zastałeś Smoczym Dziecięciem więc musisz latać jak idiota po świecie i wypełniać zadania.
* '''Jarl Balgruf''' – król lub lord Białej Grani. Jest superważny i bardzo cie lubi (wersja Cesarskich) lub nienawidzi (wersja Gromowładnych). Ma bardzo dużo dzieci, ale nie ma żony. Jakkolwiek byś dla niego nie pracował, zawsze wybiera Cesarstwo. Wysyła cię do walki z pierwszym smokiem, bo sam się boi.
* '''Jarl Elsif''' – może się też nazywać Jarl El Syf, ale to nie jest potwierdzone. Mieszka w <del>Białym Domu</del> Błękitnym Pałacu w Samotni (którą włada). Popiera [[Platforma Obywatelska|PO]]. Jest bardzo samotna ze względu na miejsce zamieszkania. Żona byłego Najwyższego Kola Skyrim.
* '''Ulfrick Gromowładny''' – syn [[Zeus]]a i Jarl Wichrowego Tronu. Lubi pioruny i Talosa. Nienawidzi elfów z Thalmhoru. Pretendent do tronu. Nie lubi tych komunistów (cesarstwa) i wytoczył im wojnę.
* '''Generał Tulius''' – zarządca wojskowy, dowódca <del>[[Armia Czerwona|Armii Czerwonej]]</del> Legionu Cesarskiego i najlepszy kumpel Cesarza. Ukryty wielbiciel Juliusza Gejusza Cezara. Traktuje wszystkich jak podnóżki. Krążą plotki, że molestuje śnieżne trolle.
* '''Alduin''' – geniusz zła. To on za tym wszystkim stoi. Jest smokiem. Umie krzyczeć. Pod koniec gry ucieka do [[Niebo|Sovngardu]] (lub Sowy Gardłu). Tam razem z [[tró]] hero musimy go rozwalić. Jest okropnie zły i nas nienawidzi z całego serca swego i całej duszy swojej, ale pomógł nam uniknąć kary na początku.
* '''Delphine''' – właścicielka gospody w Rzecznej Puszczy. Członkini Oszcza. Pomaga naszemu bohaterowi. Ma schody do piwnicy w szafce.
* '''Esbern''' – dziad, który wie za dużo. Członek Oszcza. Mieszka w kanałach. Opowiada o Alduinie i końcu świata.
* '''Arngeir''' – master głównego bohatera. Członek Siwobrodych. Znany z tego, że wie co to Thu i ma siwą brodę. Mieszka na <del>[[Mount Everest]]</del> Wysokim Chrodgarze. Uwielbia drzeć się wniebogłosy.
* '''Paarthurnax''' (czyt. Par Thu Urnax) – ziejący ogniem, okrutny, straszny i wielki smok! Mieszka na najwyższej górze, na najwyższym kamieniu (koło [[Minecraft|kilofa Notch'a]]). Jest Siwobrodym mimo, że nie ma brody. Lubi śnieg i zabijać ludzi. Kolejnym jego hobby jest zabijanie jeszcze większej ilości ludzi.

== Gildie ==
* '''Oszcza''' – oficjalnie zlikwidowana. Pomaga głównemu bohaterowi. Jest ściśle związana z główną fabułą. Jest najliczniejszą organizacją w grze. Bez naszego bohatera pozostaje w niej dwoje członków. Właścicielka gospody Delphine i stary wariat Esbern.
* '''Mhroczne Bhractwo''' – koledzy Altaira. Ubisoft w tym nie uczestniczył (za co wszyscy dziękują bogu). Zajmują się zabijaniem i skakaniem do stogów siana. W swojej kryjówce trzymają zmumifikowaną Nocną Matkę i czekają, aż coś powie. Oczywiście mówi tylko do naszego bohatera. Członkowie mówią "bracie" nawet do członków płci żeńskiej. Na koniec zdradza ich przywódca, który niszczy całą bazę. Członkami są wampir poniżej 6 roku życia, murzyn rozdzielający zadania, wilkołak robiący w kuźni, emerytowany czarodziej, przerośnięty jaszczur, elfka dźgająca szydełkiem jednorożca podczas spaceru na plaży i błazen pilnujący zwłok.
* '''Akademia Zimowej Twierdzy''' – magowie, jedna z prostszych gildii, bo nie trzeba nic robić, tylko pakować doświadczenie w manę, zniszczenie, iluzje i przywoływanie. Członkowie są debilami w sukienkach, bawiącymi się zapałkami i myślącymi "dlaczego pada śnieg".
* '''Towarzysze''' – bardziej złożona gildia. Jej członkowie muszą umieć przyciskać kilka przycisków myszki naraz. Niektórzy to wilkołaki. Dają wpierdol każdemu, kto jest zły.
* '''Gildia Złodziei''' – każdy chyba wie, co robią. Jest to najtrudniejsza gildia, bo oprócz penetrowania ruin (jak w każdej gildii), trzeba się skradać i nie dać złapać. Pod koniec zostajemy przywódcą gildii, co i tak nic nam nie daje prócz satysfakcji (tak jak w każdej gildii).

== Rasy ==
* '''Argoninain''' – zoofilia zaowocowała ''tym''. Argonianie to jaszczurki i ludzie jednocześnie. Mogą oddychać pod wodą. Mieszkają na bagnach i mają „podejrzane stosunki” z drzewami.
* '''Breton''' – magowie, wielokrotnie myleni z Brytanami (rasa psa). Mają magiczne bonusy i Smoczą Skórę, nie wiedzą co to jest krem nawilżający.
* '''Mroczny Elf''' – pochodzi z [[The Elder Scrolls III: Morrowind|Morrowind]]. Mają szarą skórę, są nielubiani, uważani za złodziei i przemytników (którymi są). Mają przerażające czerwone oczy.
* '''Elf Wysokiego Rodu''' (lub '''Porodu''') – członek Altmerskiego Domina i Thalmhoru. Typowi rasiści i faszyści zarazem. Nie lubi Talosa, nie lubi Cesarstwa i nie lubi innych ras. Ma ok. 2.5 metra wzrostu i wali się w głowę przechodząc przez drzwi.
* '''Cesarscy''' – komuchy, rdzenni mieszkańcy <del>[[ZSRR]]</del> Cesarstwa. Lubią Wino z Alto i czczą wszystkie deadry naraz i na odwrót. To uzdolnieni dyplomaci (szczególnie, gdy opozycja wisi na stryczku) i handlarze.
* '''Khaji''' (czyt. ''Kadżi'' lub ''kał w drzwi'') – kolejny owoc zoofilii. [[Kot|koto-]][[ludzie]]. Najlepsi przyjaciele <del>[[Szatan]]a</del> człowieka. Milutkie jak każde kotki (szczególnie, gdy potną ci twarz i zjedzą wnętrzności). Mimo, że nikt ich o to nie podejrzewa to urodzeni złodzieje. Każdy ''Kał w Drzwi'' ukradł coś raz w życiu. Są dilerami księżycowego cukru oraz skoomy (czyt. "z kupy"). Zazwyczaj zadufani w sobie i uważający się za najdoskonalszą rasę (jak zwykłe koty).
* '''Nord''' – Bezmózga kupa mięśni. Kochają się bić i boją się kochać. Gdy Ulfrick zaproponował im wojnę z Komuną od razu się zgodzili. Lubią wielkie włochate krowy.
* '''Ork''' – Kolejny elf. Ludzie, co ma wspólnego Ork i Elf? Jest taki sam jak Nord, choć zielony. Zazwyczaj są bandytami. Rasa dla graczy pr0.
* '''Redgardzi''' – rasa ma swoje korzenie jeszcze w Gwiezdnych Wojnach. Tam właśnie Imperator posiadał swoją "Red Guard". Gdy Imperium zostało rozbite, ich potomkowie osiedlili się w Tamriel. Dzięki korzeniom najlepszej jednostki w galaktyce są zajebistymi wojownikami i potrafią używać Mocy. Wszyscy się ich boją.
* '''Leśne Elfy''' – elfy niskiego rodu. Chowają się w [[las]]ach, wrzeszcząc ''Lululuuuuuuuuuu'' i waląc ''headshoty'' każdemu, kto się zbliży na mniej niż 5 metrów (dalej nie wycelują).

== Daedry ==
* '''Hircyn''' – ten od strzelania innym w plecy. Bardzo lubi jelenie i zabijanie wilkołaków.
* '''Namira''' – odpowiada za równomierne rozkładanie się i gnicie ciał. Ma swoich kumpli kanibali.
* '''Azura''' – Niesie [[Słońce]] i [[księżyc]]. Uwielbia klejnoty. Ma wile koło Zimowej Twierdzy.
* '''Sheogorath''' – uciekł z wariatkowa w Otchłanie. Uwielbia strzelać z Łabarzaka. Najpotężniejszy i najpoważniejszy boss.
* '''Molag Bal''' – Pan „dominacji”. Ma bławe, dom w Markarcie i własną klatkę.
* '''Peryite''' – zdrajca, zdrajca i jeszcze raz ZDRAJCA!
* '''Clavicus Złośliwy''' (czyt. Klawisz Złośliwy) – to zwyczajny dżin. Ma swojego psa.
* '''Meridii''' – to ta co lubi światła i lasery.
* '''Sungunin''' – najfajniejsza daedra. Książę rozpusty i pijaństwa. Da ci kostur kaca.
* '''Vermina''' – lubi sobie pospać. Nie wiedzieć, czemu wbiła czyjąś czaszkę na kij i myśli, że ma najfajniejszy artefakt.
* '''Mephail''' – nie wiadomo co to za daedra, ale mieszka w piwnicy u Balgrufa.
* '''Mehrunes Dagon''' – [[Lord Voldemort|Ten, Którego Imienia Nie Wolno Wymawiać]] itd. Jest super złym gościem z poprzedniej części. Dowódca Mitycznego Brzasku.
* '''Boethiah''' – wymaga od ciebie zabicia kumpla. Ze względu na trudności w wymawianiu jego nazwy on nie powinien nawet istnieć.

== Miejsca ==
* '''Biała Grań''' – największe Miasto w grze. Mieszka tu Balgruf. Neutralny punkt strategiczny w środku Skyrim. Walczą tu dwa duże klany. Ludzie tu piją, ćpają i się zabijają.
* '''Samotnia''' – mieszkańcy tego miasta są bardzo samotni. Mieszka tu generał Tulius, a nawet Sam Cesarz (dopóki go nie zabijesz).
* '''Morthal''' – jakaś niegodna uwagi wioska. Nie ma tu nic, prócz domów na bagnie.
* '''Markart''' – uciekaj, renegaci idą! I władze nic z tym oczywiście nie zrobią.
* '''Falkret''' – jedyna rozrywka w tym mieście to zabijanie wilkołaków i gadający pies Złośliwego Klawisza.
* '''Gwiazda Zaranna''' – to tu Vermina zostawiła swój zaisty artefakt. Tutaj ludzie nie mogą się wyspać.
* '''Zimowa Twierdza''' – akademia magów i cztery domy. Perła Skyrim.
* '''Wichrowy Tron''' – jeśli nie pobili cię <del>[[dresiarz]]e</del> nordowie, a dupa nie przymarzła ci do ławy to i tak rzeźnik poderżnie ci gardło. Tu mieszka Ulfrick Gromowoładny Najważniejszy Kol Skyrim.
* '''Pęknina''' – to stąd przypełzła cała przestępczość. Tu mieści się Gildia złodziei. Jest jak Wenecja w wersji mini (pełna kanałów).

{{Gry fabularne}}
[[Kategoria:Komputerowe gry fabularne]]

[[en:Skyrim]]

Wersja z 11:24, 30 sty 2013