Trolejbus: Różnice pomiędzy wersjami
M (→Historia) |
M (link) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[grafika:Trolejbus.jpg|thumb|right|200px|Troll ej bus]] |
[[grafika:Trolejbus.jpg|thumb|right|200px|Troll ej bus]] |
||
'''Trolejbus''' (właśc. ''troll ej bus'', co w języku norweskich pigmejów oznacza ''[[ |
'''Trolejbus''' (właśc. ''troll ej bus'', co w języku norweskich pigmejów oznacza ''[[mama|mamę]]'') – pojazd kołowo-elektryczno-niewiadomoco, ponury żart historii, okrutna mutacja na temat [[autobus]]u. |
||
Połączenie trolla i (auto)busa, dające w rezultacie mieszankę ohydną i powodującą [[wymioty]], skurcze mięśni pośladkowych i gwałtowną utratę [[melanina|melaniny]]. |
Połączenie trolla i (auto)busa, dające w rezultacie mieszankę ohydną i powodującą [[wymioty]], skurcze mięśni pośladkowych i gwałtowną utratę [[melanina|melaniny]]. |
||
Wersja z 18:48, 9 lut 2007
Trolejbus (właśc. troll ej bus, co w języku norweskich pigmejów oznacza mamę) – pojazd kołowo-elektryczno-niewiadomoco, ponury żart historii, okrutna mutacja na temat autobusu. Połączenie trolla i (auto)busa, dające w rezultacie mieszankę ohydną i powodującą wymioty, skurcze mięśni pośladkowych i gwałtowną utratę melaniny.
Wygląd
Z wyglądu trolejbus jest niepodobny zupełnie do niczego. Wyróżniającą cechą są wielkie uszy trolla (jednego z elementów troll ej busu), które odbierają z przewodów trakcyjnych prąd elektryczny, a oporność tych uszu jest całkowitym zaprzeczeniem prawa Ohma i wynosi pomnożony przez 4 pierwiastek kwadratowy potęgi liczby 7,687, której wykładnikiem jest wielkość stopy żony kierowcy (oznaczana jako S).
Historia
Pierwszy trolejbus został zbudowany w 1429 roku przez Joannę d'Arc. Legenda mówi, że Joanna miała sen, w którym ujrzała tę koszmarę – wklęsły bebzon, straszne nogi i krogulcze miał paznokcie (nie tipsy!). Wraz ze słynnym florenckim konstruktorem, malarzem i sprzedawcą ściereczek Vileda – Leonardo di Caprio, podjęła się skonstruowania tej bestyjalnej maszyny. Zajęło im to 3 dni i 3 noce oraz 4 wesela i pogrzeb, a kosztowało 12 jenów holenderskich (po średnim kursie – 1 JH = 0,44 funta indyjskiego). Pierwszym odważnym pasażerem był Pan Mietek z Atlantydy – dzielny kowboj, który wraz ze swą gitarą mężnie przejechał z Górczyna na Junikowo (pierwsza trasa trolejbusu, utworzona wraz z pojazdem). Dziś wszystkie 8 linii trolejbusu prosperuje wspaniale i cieszy się wielkim zainteresowaniem turystów z Japonii.