Pesa: Różnice pomiędzy wersjami
(Rozszerzenie zakresu wiadomości na temat pociągów PESY.) |
M |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz''' ('''''P'''ojazdy '''E'''ksperymentalne '''S'''zczególnie '''A'''waryjne'') – polska firma zajmująca się produkcją [[pociąg]]ów i [[tramwaj]]ów, które już na początku eksploatacji są gorszym złomem niż tabor, który zastąpiły. |
'''Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz''' ('''''P'''ojazdy '''E'''ksperymentalne '''S'''zczególnie '''A'''waryjne'') – polska firma zajmująca się produkcją [[pociąg]]ów i [[tramwaj]]ów, które już na początku eksploatacji są gorszym złomem niż tabor, który zastąpiły. |
||
⚫ | Cechą |
||
⚫ | Cechą charakterystyczną ich produktów jest niewygoda dla pasażerów i obsługi pociągu oraz wysoka awaryjność, czasem nie pozwalająca nawet ruszyć ze stacji, przez co pociągi "PESY" biją na głowę statystyki wszystkich innych producentów pod względem opóźnień. Pociągi Bydgoskiego producenta są również bardzo głośne, nierzadko głośniejsze od starszego taboru. |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
== Produkty PESY == |
== Produkty PESY == |
Wersja z 22:50, 4 lut 2015
Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz (Pojazdy Eksperymentalne Szczególnie Awaryjne) – polska firma zajmująca się produkcją pociągów i tramwajów, które już na początku eksploatacji są gorszym złomem niż tabor, który zastąpiły.
Cechą charakterystyczną ich produktów jest niewygoda dla pasażerów i obsługi pociągu oraz wysoka awaryjność, czasem nie pozwalająca nawet ruszyć ze stacji, przez co pociągi "PESY" biją na głowę statystyki wszystkich innych producentów pod względem opóźnień. Pociągi Bydgoskiego producenta są również bardzo głośne, nierzadko głośniejsze od starszego taboru.
Głównymi zamawiającymi są gryzipiórki z samorządów województw lub władz miast, którzy po obejrzeniu wizualizacji i ceny, kupują produkty PESY. I tak tym nie będą jeździć.
Produkty PESY
- Szablon:Tpociągi, które na początku jeździł tylko na trasie Stolyca-Łódź. Tabor przystosowany na dalekie trasy, w którym kwadrans jazdy to katorga. W zimie zdarza się samorozłączanie taboru podczas jazdy. Znienawidzone przez przez wszystkich – bydło, obsługę pociągu, jak i zaplecze techniczne. Znakiem rozpoznawczym, oprócz samorozłączającego się taboru, jest niespodziewane opróżnianie zbiorników z nieczystościami. Wśród miłośników kolei ma przezwisko Mendyta. Obecnie możliwy do spotkania w całej Polsce jako pociągi TLK.
- Szablon:Tkrótsza wersja Mendyty o podobnej opinii, co poprzednik. Oficjalna nazwa Acatus, nieoficjalna – Akutas. Można go spotkać na różnych pociągach kursujących po województwie łódzkim lub na trasie Warszawa-Łódź jako pociąg InterREGIO.
- Szablon:Tpociąg WuKaDki. Obsługuje linię lokalną, której trzydziestokilometrowy odcinek pokonuje w półtorej godziny. Siedzenia ma twardsze i mniej wygodne niż w niejednym autobusie komunikacji miejskiej.
- Szablon:T następny pociąg zaserwowany dla WuKaDki. Niestety, jest tak awaryjny (dopiero sprowadzono dwie jednostki), że kolejarze boją się go wypuścić z szopy. Podstawowe atrakcje: problemy z drzwiami, hałas 10 razy gorszy od ST44, koła uciekają szynom szczególnie na łuczkach. W ciągu 6 godzin prób zdołała ujechać 5 kilometrów.
- Szablon:T potocznie zwany elfem. Jednostka jest głośna,niewygodna oraz dosyć awaryjna. Niestety pasażerowie Kolei Śląskich oraz warszawskiej SKM-ki są zmuszeni do poruszania się tym nieudanym wynalazkiem.Prędkość maksymalna rzekomo wynosi 160 km/h, jednak żaden maszynista nie ma odwagi jechać z taką prędkością w obawie o zdrowie i życie pasażerów.
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny transportu. Rozbuduj go – nie przejedziesz się na tym.
Szablon:Ciężarówki