Pesa Dart: Różnice pomiędzy wersjami
M Znacznik: edytor źródłowy |
M Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''PESA Dart''' |
'''PESA Dart''' ('''ED161''') – „elektryczny zespół trakcyjny” wyprodukowany przez Pesę w celu zdetronizowania [[Pendolino|Pindolina]]. Polskim producentom tak się spodobały, że na przełomie lat 2014–2015 wyprodukowano '''aż''' 20 dla <del>Intersriti</del> Intercity. Darty są wyposażone w m.in. telewizorki umieszczone na suficie, klimatyzację, kamery, samozamykające się drzwi do przedziałów, coby udawać nowoczesne Pendolino, oraz idiotyczny, piskliwy głosik syntezatora zapowiadający stacje. Z tego powodu po podróży takim cackiem z Bielska-Białej do Białegostoku już w Małkinii można dostać mdłości, a w Szepietowie całkiem się porz{{cenzura1}}ać. |
||
== Co jest w środku? == |
== Co jest w środku? == |
||
Wagon 2 klasy: |
|||
* Dosyć wygodne niebieskie siedzenia; |
|||
* Stoliki ukryte w siedzeniach; |
|||
* Następujący układ siedzeń: siedzenia w układzie 2+2 pod drzwiami z 1 strony wagonu ze stoliczkiem rozkładanym (np. na laptopa), reszta siedzeń ułożonych w układzie 2+0 jak w [[PKS|PKSie]]; |
|||
⚫ | |||
ze stoliczkiem rozkładanym(np. na laptopa) |
|||
⚫ | |||
reszta siedzeń ułożonych w układzie 2+0 jak w [[PKS|PKSie]]. |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
Wagon barowy: |
|||
* Siedzenia czerwone; |
|||
* Potrawy pospiesznie przygotowane z pierwszych lepszych materiałów, które wpadną w ręce (czasami nawet z tego, co już powinno być za pociągiem, a jednak siedzi w wygodnej ubikacji); |
|||
* Drewniane stoliki; |
|||
* Patrz punkt 3 w dziale ''Wagon 1 klasy''. |
|||
== Na jakich trasach jeździ? == |
== Na jakich trasach jeździ? == |
||
Bielsko Biała, Lublin, Bydgoszcz, Białystok, Warszawa |
Bielsko Biała, Lublin, Bydgoszcz, Białystok, Warszawa. |
||
== Z jaką prędkością jeździ? == |
== Z jaką prędkością jeździ? == |
||
Maksymalna prędkość konstrukcyjna to 200 km/h, ale jak się dobrze rozpędzi może przekroczyć 300 km/h(zależy od powierzchni i nastroju pociągu). |
Maksymalna prędkość konstrukcyjna to 200 km/h, ale jak się dobrze rozpędzi, może przekroczyć 300 km/h (zależy od powierzchni i nastroju pociągu). |
||
{{stub|mot}} |
|||
{{stub|tech}} |
|||
[[Kategoria:Tramwaje]] |
Wersja z 21:30, 4 mar 2016
PESA Dart (ED161) – „elektryczny zespół trakcyjny” wyprodukowany przez Pesę w celu zdetronizowania Pindolina. Polskim producentom tak się spodobały, że na przełomie lat 2014–2015 wyprodukowano aż 20 dla Intersriti Intercity. Darty są wyposażone w m.in. telewizorki umieszczone na suficie, klimatyzację, kamery, samozamykające się drzwi do przedziałów, coby udawać nowoczesne Pendolino, oraz idiotyczny, piskliwy głosik syntezatora zapowiadający stacje. Z tego powodu po podróży takim cackiem z Bielska-Białej do Białegostoku już w Małkinii można dostać mdłości, a w Szepietowie całkiem się porzać.
Co jest w środku?
Wagon 2 klasy:
- Dosyć wygodne niebieskie siedzenia;
- Stoliki ukryte w siedzeniach;
- Następujący układ siedzeń: siedzenia w układzie 2+2 pod drzwiami z 1 strony wagonu ze stoliczkiem rozkładanym (np. na laptopa), reszta siedzeń ułożonych w układzie 2+0 jak w PKSie;
- Słynny telewizorek;
- Czerwony młoteczek do zbijania szyby w razie
chęci wydostania się na zewnątrzniebezpieczeństwa lub po prostu pooddychania świeżym powietrzem; - Szara wykładzina zaprojektowana specjalnie do czyszczenia waszych stóp;
- Półki dla osób z większym bagażem ręcznym.
Wagon 1 klasy:
- Czarna wykładzina w celu wycierania Twych Nadobnych Stóp;
- Siedzenia nieco wygodniejsze i ładniejsze z białą klapką od InterSriti 2+2 po 1 stronie oraz 1+1 po 2 z rozkładanymi/składanymi stolikami;
- Reszta: patrz punkt Wagon 2 klasy.
Wagon barowy:
- Siedzenia czerwone;
- Potrawy pospiesznie przygotowane z pierwszych lepszych materiałów, które wpadną w ręce (czasami nawet z tego, co już powinno być za pociągiem, a jednak siedzi w wygodnej ubikacji);
- Drewniane stoliki;
- Patrz punkt 3 w dziale Wagon 1 klasy.
Na jakich trasach jeździ?
Bielsko Biała, Lublin, Bydgoszcz, Białystok, Warszawa.
Z jaką prędkością jeździ?
Maksymalna prędkość konstrukcyjna to 200 km/h, ale jak się dobrze rozpędzi, może przekroczyć 300 km/h (zależy od powierzchni i nastroju pociągu).
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny motoryzacji. Jeśli przejechałeś dziś kogoś – rozbuduj to hasło.
To jest tylko zalążek ahtykułu z dziedźyny technyky. Jeśly nie posiadasz żadnej wady wymowy – rozbuduj go.