Klatki na sekundę: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M |
|||
Linia 8: | Linia 8: | ||
* '''24 fps''' – współczesne filmy. Od teraz, kiedy pójdziesz do kina i zauważysz migające plamy na ekranie, będziesz wiedzieć, że każda z nich ma swoją 1/24 sekundy! |
* '''24 fps''' – współczesne filmy. Od teraz, kiedy pójdziesz do kina i zauważysz migające plamy na ekranie, będziesz wiedzieć, że każda z nich ma swoją 1/24 sekundy! |
||
* '''24.9 fps''' – średni framerate gier komputerowych; |
* '''24.9 fps''' – średni framerate gier komputerowych; |
||
* '''25 fps''' – telewizja i DVD w systemie PAL – tak, film w TV zapierdziela szybciej niż w kinie! |
* '''25 fps''' – telewizja i DVD w systemie PAL – tak, film w TV zapierdziela szybciej niż w kinie<ref>W tym „zaoszczędzonym” czasie nadawcy typu TVP, TVN, Polsat łaskawie puszczają reklamy</ref>! |
||
* '''60 fps''' – tyle maksymalnie uciągnie większość współczesnych monitorów<ref>O ile nie przestawimy sobie odświeżania</ref> – większe wartości służą jedynie do przedłużania [[Penis|męskich narządów płciowych]] u graczy. |
* '''60 fps''' – tyle maksymalnie uciągnie większość współczesnych monitorów<ref>O ile nie przestawimy sobie odświeżania</ref> – większe wartości służą jedynie do przedłużania [[Penis|męskich narządów płciowych]] u graczy. |
||
* '''90 fps''' – średni framerate [[kampowanie|campera]], który się nie rusza, a jego procesor nadąża za generowaniem tyluż klatek. |
* '''90 fps''' – średni framerate [[kampowanie|campera]], który się nie rusza, a jego procesor nadąża za generowaniem tyluż klatek. |
Wersja z 13:42, 2 lut 2018
Klatki na sekundę (Frames per second, Framerate, FPS) – określenie używane w grach komputerowych, ew. filmach, używane do określenia płynności ruchu. Zazwyczaj masz ich jak najmniej wśród kolegów.
O co w tym chodzi?
Jak wiadomo, w każdym filmie coś się rusza. Aby wywołać wrażenie płynności ruchu, klatki muszą zapierdzielać tak szybko, żeby oko nie łapało każdej z osobna. Ludzie sprzeczają się, jaka ilość jest wystarczająca, a to oczywiście zależy od zastosowania:
- 2 fps – kursor w edytorze tekstu;
- 4 fps – Pacman, tetris, inicjator u epileptyków;
- 16 fps – kiepskie animacje, przedwojenne filmy;
- 24 fps – współczesne filmy. Od teraz, kiedy pójdziesz do kina i zauważysz migające plamy na ekranie, będziesz wiedzieć, że każda z nich ma swoją 1/24 sekundy!
- 24.9 fps – średni framerate gier komputerowych;
- 25 fps – telewizja i DVD w systemie PAL – tak, film w TV zapierdziela szybciej niż w kinie[1]!
- 60 fps – tyle maksymalnie uciągnie większość współczesnych monitorów[2] – większe wartości służą jedynie do przedłużania męskich narządów płciowych u graczy.
- 90 fps – średni framerate campera, który się nie rusza, a jego procesor nadąża za generowaniem tyluż klatek.
- 320 fps – średni framerate pro, który ma sprzęt za kilka(naście) tysięcy, tylko po to by szpanować FPS-ami.
Przypisy
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny informatyki. Jeśli klikasz szybciej niż myślisz – rozbuduj go. Szablon:Informatyka