Słownik:Nauczania zdalnego: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: zrewertowane
Znacznik: zrewertowane
Linia 1: Linia 1:
{{Spisnaprawo}}
{{Spisnaprawo}}
<ref>

== A ==
== A ==
* '''A jakie było pytanie?''' – ostateczna k<ref>apitulacja klasowego głąba, który wie, że już nie wymiga się od udzielenia [[Słownik:Odpowiedź wymijająca|odpowiedzi]]
* '''A jaki</ref>e było pytanie?''' – ostateczna k<ref>apitulacja klasowego głąba, który wie, że już nie wymiga się od udzielenia [[Słownik:Odpowiedź wymijająca|odpowiedzi]]
* '''A które to zadanie?''' – podobny w znaczeniu do powyższego hasła komunikat, jednak znacznie mniej śmiercionośny
* '''A które to zadanie?''' – podobny w znaczeniu do powyższego hasła komunikat, jednak znacznie mniej śmiercionośny
* '''A na której stronie?''' – podobny do opcji powyższych, jest wywoływany, kiedy głąb nie ma przy sobie [[Słownik:Podręcznik|podręcznika]], lub zeszytu zadań, nie koncentruje się na lekcji, a nauczycielka go wypytuje
* '''A na której stronie?''' – podobny do opcji powyższych, jest wywoływany, kiedy głąb nie ma przy sobie [[Słownik:Podręcznik|podręcznika]], lub zeszytu zadań, nie koncentruje się na lekcji, a nauczycielka go wypytuje
Linia 14: Linia 14:


== D ==
== D ==
* '''Do widzenia!''' – jedna z dwóch wiadomości, jakie zawsze pojawiają się na [[Słownik:Lekcja|lekcji]], pisane na czacie (spam), lub też mówione (chór)
* '''D<ref>o widzenia!''' – jedna z dwóch wiadomości, jakie zawsze pojawiają się na [[Słownik:Lekcja|lekcji]], pisane na czacie (spam), lub też mówione (chór)
* '''Dzień dobry!''' – drugi z obowiązkowych punktów każdej lekcji, najczęściej występujący, często jedyny znak, że uczeń jeszcze żyje
* '''Dzień dobry!''' – drugi z obowiązkowych punktów każdej lekcji, najczęściej występujący, często jedyny znak, że uczeń jeszcze żyje


== I ==
== I ==
* '''Idź stąd!''' – wyraz braku zrozumienia dla potrzeb [[Słownik:Kot|kota]], który nagle nabrał ochoty na głaskanie brzuszka
* '''Idź stąd!''' – wyraz braku zrozumienia d</ref>la potrzeb [[Słownik:Kot|kota]], który nagle nabrał ochoty na głaskanie brzuszka


== J ==
== J ==
* '''Ja wiem, wszyscy mamy ciężko''' – wyraz solidarności nauczyciel-uczeń będący wytłumaczeniem, jakim prawem uczniowie zasypywani są gradem zadań domowych
* '''Ja wiem, w<ref>szyscy mamy ciężko''' – wyraz solidarności nauczyciel-uczeń będący wytłumaczeniem, jakim prawem uczniowie zasypywani są gradem zadań domowych
* '''Jestem!''' – znaczenie pierwsze: obowiązkowe odhaczenie swojej obecności podczas sprawdzania jej przez nauczyciela, nierzadko ze znacznym opóźnieniem; znaczenie drugie: przypadkowy komunikat uczniowski przechodzący przez eter w dowolnym punkcie czasoprzestrzeni
* '''Jestem!''' – znaczenie pierwsze: obowiązkowe odhaczenie swojej obecności podczas sprawdzania jej przez nauczyciela, nierzadko ze znacznym opóźnieniem; znaczenie drugie: przypadkowy komunikat uczniowski przechodzący przez eter w dowolnym punkcie czasoprzestrzeni


Linia 28: Linia 28:


== L ==
== L ==
* '''Lekcje mam''' – manifestacja woli nauczyciela, by potomstwo/współmałżonek/rodzic zaprzestało przeszkadzanie mu w przekazywaniu młodzieży wiedzy
* '''Lekcje mam''' – manife</ref>stacja woli nauczyciela, by potomstwo/współmałżonek/rodzic zaprzestało przeszkadzanie mu w przekazywaniu młodzieży wiedzy


== M ==
== M ==
* '''Mam zepsuty mikrofon''' – skuteczna i lubiana metoda uchylania się od odpowiedzi
* '''Mam zepsuty mikr<ref>ofon''' – skuteczna i lubiana metoda uchylania się od odpowiedzi


== N ==
== N ==
Linia 40: Linia 40:
* '''Poczekamy, aż reszta dołączy''' – reakcja nauczyciela na obecność ⅛ klasy
* '''Poczekamy, aż reszta dołączy''' – reakcja nauczyciela na obecność ⅛ klasy
* '''Powiedzcie, że jestem''' – gdy mikrofon odmawia posłuszeństwa, a nauczyciel pozostaje ślepy na wiadomości z czatu, zawsze pozostaje jeszcze wiara w kolegów
* '''Powiedzcie, że jestem''' – gdy mikrofon odmawia posłuszeństwa, a nauczyciel pozostaje ślepy na wiadomości z czatu, zawsze pozostaje jeszcze wiara w kolegów
* '''Przesłałam wam zadanie, macie pięć minut na wykonanie''' – komunikat będący odpowiednikiem wyroku śmierci, towarzyszący zleceniu uczniom wykonania gigantycznej pracy w niewielkim czasie
* '''Przesłałam wam zada</ref><ref>nie, macie pięć minut na wykonanie''' – komunikat będący odpowiednikiem wyroku śmierci, towarzyszący zleceniu uczniom wykonania gigantycznej pracy w niewielkim czasie
* '''Przepraszam na chwilę''' – zwiastun zniknięcia nauczyciela poprzedzony dzwonkiem telefonu
* '''Przepraszam na chwilę''' – zwiastun zniknięcia nauczyciela poprzedzony dzwonkiem telefonu
* '''Przepraszam za spóźnienie!''' – komunikat towarzyszący pojawieniu się ucznia piętnaście minut po rozpoczęciu lekcji
* '''Przepraszam za spóźnienie!''' – komunikat towarzyszący pojawieniu się ucznia piętnaście minut po rozpoczęciu lekcji
Linia 46: Linia 46:
== S ==
== S ==
* '''Sąsiad robi remont''' – wyjaśnienie tajemnicy huków zagłuszających wypowiedź ucznia, skutkujące daniem mu świętego spokoju na najbliższe dwa tygodnie
* '''Sąsiad robi remont''' – wyjaśnienie tajemnicy huków zagłuszających wypowiedź ucznia, skutkujące daniem mu świętego spokoju na najbliższe dwa tygodnie
* '''Słychać mnie?''' – radosna nowina świadcząca o cudownym zmartwychwstaniu mikrofonu
* '''Słychać mnie?''</ref>' – radosna nowina świadcząca o cudownym zmartwychwstaniu mikrofonu


== W ==
== W ==

Wersja z 16:24, 4 lip 2022

[1]e było pytanie? – ostateczna k[2]tacja swojej obecności, którą nauczyciel raczył przeoczyć

C

  • Co było w drugim? – najczęstsze pytanie na tajnej, klasowej konwersacji
  • Coś przer[3]

D

  • D[4]la potrzeb kota, który nagle nabrał ochoty na głaskanie brzuszka

J

  • Ja wiem, w[5]stacja woli nauczyciela, by potomstwo/współmałżonek/rodzic zaprzestało przeszkadzanie mu w przekazywaniu młodzieży wiedzy

M

  • Mam zepsuty mikr[6][7]' – radosna nowina świadcząca o cudownym zmartwychwstaniu mikrofonu

W

  • Wyrzuciło mnie – wytłumaczenie nagłego zniknięcia ucznia, gdy nadszedł jego czas na rozwiązywanie równania

Z

  • Zapomniałeś wyciszyć mikrofon – zdecydowana reakcja współuczestników lekcji na aktywność akustyczną młodszego braciszka kolegi
  1. A

    • A jaki
  2. apitulacja klasowego głąba, który wie, że już nie wymiga się od udzielenia odpowiedzi
    • A które to zadanie? – podobny w znaczeniu do powyższego hasła komunikat, jednak znacznie mniej śmiercionośny
    • A na której stronie? – podobny do opcji powyższych, jest wywoływany, kiedy głąb nie ma przy sobie podręcznika, lub zeszytu zadań, nie koncentruje się na lekcji, a nauczycielka go wypytuje
    • Aktualizację miałem – najlepszy argument, dlaczego nie było ucznia na kartkówce, skuteczność udowodniona naukowo
    • Ale ja jestem! – delikatna manifes
  3. ywa – wykazanie zainteresowania tajemniczymi szumami i trzaskami zakłócającymi transmisję
  4. o widzenia! – jedna z dwóch wiadomości, jakie zawsze pojawiają się na lekcji, pisane na czacie (spam), lub też mówione (chór)
    • Dzień dobry! – drugi z obowiązkowych punktów każdej lekcji, najczęściej występujący, często jedyny znak, że uczeń jeszcze żyje

    I

    • Idź stąd! – wyraz braku zrozumienia d
  5. szyscy mamy ciężko – wyraz solidarności nauczyciel-uczeń będący wytłumaczeniem, jakim prawem uczniowie zasypywani są gradem zadań domowych
    • Jestem! – znaczenie pierwsze: obowiązkowe odhaczenie swojej obecności podczas sprawdzania jej przez nauczyciela, nierzadko ze znacznym opóźnieniem; znaczenie drugie: przypadkowy komunikat uczniowski przechodzący przez eter w dowolnym punkcie czasoprzestrzeni

    H

    • Halo? – słowo znaczące więcej niż tysiąc słów

    L

    • Lekcje mam – manife
  6. ofon – skuteczna i lubiana metoda uchylania się od odpowiedzi

    N

    • Nie chce mi się otworzyć! – klasyczne posunięcie stosowane przez wszelakich cwaniaków w przypadku sprawdzianu, którzy potrzebują więcej czasu na konsultację zadań z korepetytorem
    • Nie słychać pani! – informacja skierowana do nauczyciela przez klasowego kolaboranta, któremu przeszkadzało wyciszenie się przez nauczyciela

    P

    • Poczekamy, aż reszta dołączy – reakcja nauczyciela na obecność ⅛ klasy
    • Powiedzcie, że jestem – gdy mikrofon odmawia posłuszeństwa, a nauczyciel pozostaje ślepy na wiadomości z czatu, zawsze pozostaje jeszcze wiara w kolegów
    • Przesłałam wam zada
  7. nie, macie pięć minut na wykonanie – komunikat będący odpowiednikiem wyroku śmierci, towarzyszący zleceniu uczniom wykonania gigantycznej pracy w niewielkim czasie
    • Przepraszam na chwilę – zwiastun zniknięcia nauczyciela poprzedzony dzwonkiem telefonu
    • Przepraszam za spóźnienie! – komunikat towarzyszący pojawieniu się ucznia piętnaście minut po rozpoczęciu lekcji

    S

    • Sąsiad robi remont – wyjaśnienie tajemnicy huków zagłuszających wypowiedź ucznia, skutkujące daniem mu świętego spokoju na najbliższe dwa tygodnie
    • 'Słychać mnie?