Wojna Lidl-Biedronka: Różnice pomiędzy wersjami
M Znacznik: edytor wizualny |
Dronerczyk (dyskusja • edycje) M (int.) |
||
Linia 38: | Linia 38: | ||
== Ciekawostki == |
== Ciekawostki == |
||
* Obecnie trwają poszukiwania osoby która rozesłała ten SMS. Grożą mu 3 lata kolonii karnej, w której regularnie będą odbywać się dyktanda. Ze strony fanatyków Biedronki pojawiają się opinie że to tortury. |
* Obecnie trwają poszukiwania osoby, która rozesłała ten SMS. Grożą mu 3 lata kolonii karnej, w której regularnie będą odbywać się dyktanda. Ze strony fanatyków Biedronki pojawiają się opinie, że to tortury. |
||
{{przypisy}} |
{{przypisy}} |
Wersja z 12:21, 8 mar 2024
Wojna Lidl-Biedronka | |
---|---|
Konwój wojskowy Biedronki w drodze na front, koloryzowane. | |
Konflikt | Wojna korporacyjna |
Data | Druga dekada XXI wieku |
Miejsce | Polska |
Wynik | Nierozstrzygnięty |
Strony | |
Dowódcy | |
|
|
Siły | |
|
|
Straty | |
|
|
Ej, też dostaliście wczoraj wieczorem ten dziwny łańcuszek?
- Odpowiedź Lidla na ofensywę SMS-ową Biedronki
KOSZYK 25 PRODUKTÓW JEST NAJTAŃSZY W BIEDRONCE A W LIDLU NIE!!!
- Komentarz fanatyka biedronki na reklamy Lidla.
Wojna Lidl-Biedronka – element wojen korporacyjnych na początku drugiej dekady XXI wieku na terenie Polski, zapoczątkowany przez Biedronkę, poprzez rozesłanie masowo wiadomości o treści w poniedziałek 5.02 w Biedronce mandarynka luz jednie 3,49zl/kg bez aplikacji, a w Lidlu 14% drożej…, co poskutkowało eskalacją w konflikcie między korporacjami.
Tło konfliktu
Po latach dominacji na rynku dyskontów, Lidl postanowił w 2023 rzucić Biedronce rękawicę i na kanwie jej głównego hasła reklamowego[1] rozpoczęto, podważanie softpower korporacji Jeronimo Martins na polskim rynku. 2023 stał pod znakiem przepychanek między Biedronką a Lidlem, jednak to na początku 2024 Biedronka przeszła do brutalnej ofensywy, mając na celu najpewniej spolaryzować klientów obu kolosów. Jednak brak wyrafinowania w tejże spowodował, że cała sytuacja stała się na tyle medialna, że internet zalała fala memów z całej akcji.
Ofensywa Pączkowa
Jednym z ważniejszych elementów wojny na samej jej początku była ofensywa pączkowa, Lidl początkowo poinformował, że pączki będą u nich po 29 groszy, Biedronka wyprowadzając kontratak na pozycje Lidla, zaoferowała pączki po 23 grosze. Lidl po zreorganizowaniu swych sił, ogłosił że cena za pączka wyniesie 19 groszy. Biedronka ratując front ustaliła cenę na 18 groszy.
Ciekawostki
- Obecnie trwają poszukiwania osoby, która rozesłała ten SMS. Grożą mu 3 lata kolonii karnej, w której regularnie będą odbywać się dyktanda. Ze strony fanatyków Biedronki pojawiają się opinie, że to tortury.
Przypisy
- ↑ Codziennie niskie ceny.