Wolfenstein: Enemy Territory: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(prawdziwy opis et)
(nowa strona)
Linia 1: Linia 1:
==Enemy Territory==
Gra FPP oparta o silnik Quake3

Wolfenstein: Enemy Territory (pol. Terytorium Wroga) - sieciowy FPS w realiach II wojny światowej.
Początkowo gra miała być płatna, autorzy jednak szybko zrezygnowali z tego pomysłu. Uznali, że gra nie była warta złamanego grosza i wydali ją jako darmowa gra multiplayer.

==Opis==
Głównym zadaniem w grze jest wykonywanie prostych misji i wybicie przeciwnej drużyny sporym arsenałem broni. Jedna z misji polega na eskortowaniu czołgu pod bazę przeciwnika. Niestety gracz nie może kierować pojazdem, pojazd sam sobie jeździ. Gdy czołg dotrze na miejsce ładuje pocisk i burzy ścianę zakładu czekolady, z której nasz team musi podwędzić dwie sztaby czekolady Alpen Gold i wywieść zardzewiałym autem.

==Klasy - ogólne informacje==
Rozgrywka to zmagania dwóch drużyn: Allies (Amerykanie) i Axis (Niemcy). Grać możemy w jednej z dwóch drużyn z możliwością wyboru klasy, jednej spośród pięciu.

==Soldier (Żołnierz)==
Żołnierz specjalizuje się w broni ciężkiej. Kiedy opór wroga jest duży, żołnierz z panzerfaustem potrafi szybko zlikwidować przeciwników, a kumple z drużyny mogą ten czas wykorzystać. Niestety respawn jest na tyle szybki, że tuż po wysadzeniu przeciwników oni są już gotowi do walki.
Warto wspomnieć iż po wysadzeniu sporej grupy przeciwników za pomocą panzerfausta nie mamy powodów do dumy. Przeciwnik bowiem ma do dyspozycji medyka, który wskrzesza poległych żołnierzy w mgnieniu oka.

W pomieszczeniach zamkniętych świetnie sprawdza się miotacz ognia. Mając na plecach zbiornik z paliwem ważący 20 kg wraz z mundurem i pełnym wyposażeniem nadal możemy pływać w wodzie, przemieszczać się przez szyb wentylacyjny i biegać jak zawodowy sprinter. Jako ciekawostkę warto dodać, iż podjarani przeciwnicy zazwyczaj wychodzą z tego cało, a nawet są zdolni wyjąć z kieszeni granat, odbezpieczyć i wycelować w naszą stronę.

==Medic (Medyk, sanitariusz)==
Zadaniem sanitariusza jest utrzymanie swojej drużyny przy życiu.
Do dyspozycji mamy nieskończoną ilość apteczek, kilkanaście strzykawek i inny sprzęt.

Medyk jest bardzo przydatny w drużynie. Gdy przeciwnik ześle na naszą drużynę artylerię i wybije ją doszczętnie, a przy życiu pozostanie medyk to nic straconego.
Medyk jest w stanie wskrzesić pół batalionu w ciągu kilkunastu sekund.
Na wyższym poziomie otrzyma strzykawkę z adrenaliną dla własnego użytku, która na chwilę zamienia go w Rambo pozwalając mu przeżyć atak artylerii wraz z przyjęciem na klatę serii rakiet z panzerfausta.

==Engineer (Inżynier)==
Podstawowym zadaniem inżyniera jest wznoszenie konstrukcji, mostów, wież i budowa działek (karabinów CKM). Dysponuje również dynamitem i minami.
Dynamit służy do niszczenia między innymi: bram, działek. Posiada umiejętności saperskie rozbrajając bomby i miny.
Może podłożyć kilkanaście min w różnych miejscach. Po podłożeniu są one zaznaczone chorągiewkami i widoczne dla naszej drużyny. Przeciwnik nie ma tyle szczęście, jest ślepy jak kret i nie dostrzega ich za wyjątkiem szpiega.

Główną wadą pola minowego jest to, iż przeciwnik może przejść przez 10 metrowe, zaminowane pole nie tracąc przy tym życia. Dozna tylko powierzchownych uszkodzeń ciała i będzie w pełni zdolny do walki. (wystarczy przebiec przez miny, mają one spóźniony refleks).

==Field Ops (Zaopatrzeniowiec)==
Zaopatrzeniowiec dba o to, aby kumplom nie zabrakło amunicji oraz kieruje wsparciem artyleryjskim. Jest wyposażony w lornetkę. Wystarczy, że przez nią chwilę popatrzy, a artyleria z dokładnością co do jednego nanometra będzie w stanie zbombardować wyznaczone miejsce.
Zaopatrzeniowiec ma do dyspozycji plecak bez dna, z którego wyciąga niekończącą się ilość skrzyń z amunicją dla drużyny.

==Covert Ops (Szpieg, Snajper)==
Szpieg potrafi zdjąć mundur z zabitego wroga i przebrać się w niego co zajmuje mu niespełna 3 sekundy, a dzięki temu ustanowił nowy rekord w księdze Guinessa należący wcześniej do pewnego chińczyka (46 sekund).
Po przebraniu szpieg jest dla obu drużyn przyjacielem. Może otwierać zamknięte na kłódkę wrogie drzwi oraz wybijać nożem kuchennym samotnie błąkających się żołnierzy.
Czasami przeciwnik przypadkiem otworzy ogień do szpiega demaskując go (stary mundur ulatnia się).
Szpieg może wykrywać miny i zaznaczać je, nawet jeśli te są kilkaset metrów od niego.
Do tej pory naukowcy są w szoku, nie wiedzą jak on to robi.
Podobnie jak inne klasy dysponuje magicznym sprzętem, który nigdy się nie kończy. Są to plecaki z umieszczoną w środku bombą ze zdalnym zapalnikiem oraz bomby dymne (Skład: 50% cukru, 50% KNO3 (Saletra Potasowa dostępna w Biedronce)).

==Ciekawostki==
* Realizm w grze jest powalający, by zapić przeciwnika, który porusza się trzeba zużyć cały magazynek, a gdy stoi wystarczy tylko 6 kulek w głowę.
* Skacząc z wysokości 20 metrów nie tracimy całego HP.
* Granat, który upadnie centymetr od nóg przeciwnika, nie zabija go.
* Wszelkiego rodzaju pojazdy są inteligentne. Potrzebują tylko pana do towarzystwa i jeżdżą same. Znają drogę, a paliwo nigdy im się nie kończy.
* wszelkiego rodzaju obiekty takie jak wieże obserwacyjne, drzwi, mosty, wcześniej zniszczone przez wybuch dynamitu bądź artylerii można w kilka sekund postawić na nowo
* żołnierz z wyposażeniem ważącym 40 kg potrafi wybić się z ziemi i skoczyć na wysokość dwóch, trzech metrów
* jeden Field Ops jest w stanie wyposażyć w sprzęt całą armię
* medyk potrafi wskrzesić cały batalion żołnierzy i dysponuje większą ilością apteczek niż Polski Czerwony Krzyż

Wersja z 00:33, 25 sty 2009

Enemy Territory

Wolfenstein: Enemy Territory (pol. Terytorium Wroga) - sieciowy FPS w realiach II wojny światowej. Początkowo gra miała być płatna, autorzy jednak szybko zrezygnowali z tego pomysłu. Uznali, że gra nie była warta złamanego grosza i wydali ją jako darmowa gra multiplayer.

Opis

Głównym zadaniem w grze jest wykonywanie prostych misji i wybicie przeciwnej drużyny sporym arsenałem broni. Jedna z misji polega na eskortowaniu czołgu pod bazę przeciwnika. Niestety gracz nie może kierować pojazdem, pojazd sam sobie jeździ. Gdy czołg dotrze na miejsce ładuje pocisk i burzy ścianę zakładu czekolady, z której nasz team musi podwędzić dwie sztaby czekolady Alpen Gold i wywieść zardzewiałym autem.

Klasy - ogólne informacje

Rozgrywka to zmagania dwóch drużyn: Allies (Amerykanie) i Axis (Niemcy). Grać możemy w jednej z dwóch drużyn z możliwością wyboru klasy, jednej spośród pięciu.

Soldier (Żołnierz)

Żołnierz specjalizuje się w broni ciężkiej. Kiedy opór wroga jest duży, żołnierz z panzerfaustem potrafi szybko zlikwidować przeciwników, a kumple z drużyny mogą ten czas wykorzystać. Niestety respawn jest na tyle szybki, że tuż po wysadzeniu przeciwników oni są już gotowi do walki. Warto wspomnieć iż po wysadzeniu sporej grupy przeciwników za pomocą panzerfausta nie mamy powodów do dumy. Przeciwnik bowiem ma do dyspozycji medyka, który wskrzesza poległych żołnierzy w mgnieniu oka.

W pomieszczeniach zamkniętych świetnie sprawdza się miotacz ognia. Mając na plecach zbiornik z paliwem ważący 20 kg wraz z mundurem i pełnym wyposażeniem nadal możemy pływać w wodzie, przemieszczać się przez szyb wentylacyjny i biegać jak zawodowy sprinter. Jako ciekawostkę warto dodać, iż podjarani przeciwnicy zazwyczaj wychodzą z tego cało, a nawet są zdolni wyjąć z kieszeni granat, odbezpieczyć i wycelować w naszą stronę.

Medic (Medyk, sanitariusz)

Zadaniem sanitariusza jest utrzymanie swojej drużyny przy życiu. Do dyspozycji mamy nieskończoną ilość apteczek, kilkanaście strzykawek i inny sprzęt.

Medyk jest bardzo przydatny w drużynie. Gdy przeciwnik ześle na naszą drużynę artylerię i wybije ją doszczętnie, a przy życiu pozostanie medyk to nic straconego. Medyk jest w stanie wskrzesić pół batalionu w ciągu kilkunastu sekund. Na wyższym poziomie otrzyma strzykawkę z adrenaliną dla własnego użytku, która na chwilę zamienia go w Rambo pozwalając mu przeżyć atak artylerii wraz z przyjęciem na klatę serii rakiet z panzerfausta.

Engineer (Inżynier)

Podstawowym zadaniem inżyniera jest wznoszenie konstrukcji, mostów, wież i budowa działek (karabinów CKM). Dysponuje również dynamitem i minami. Dynamit służy do niszczenia między innymi: bram, działek. Posiada umiejętności saperskie rozbrajając bomby i miny. Może podłożyć kilkanaście min w różnych miejscach. Po podłożeniu są one zaznaczone chorągiewkami i widoczne dla naszej drużyny. Przeciwnik nie ma tyle szczęście, jest ślepy jak kret i nie dostrzega ich za wyjątkiem szpiega.

Główną wadą pola minowego jest to, iż przeciwnik może przejść przez 10 metrowe, zaminowane pole nie tracąc przy tym życia. Dozna tylko powierzchownych uszkodzeń ciała i będzie w pełni zdolny do walki. (wystarczy przebiec przez miny, mają one spóźniony refleks).

Field Ops (Zaopatrzeniowiec)

Zaopatrzeniowiec dba o to, aby kumplom nie zabrakło amunicji oraz kieruje wsparciem artyleryjskim. Jest wyposażony w lornetkę. Wystarczy, że przez nią chwilę popatrzy, a artyleria z dokładnością co do jednego nanometra będzie w stanie zbombardować wyznaczone miejsce. Zaopatrzeniowiec ma do dyspozycji plecak bez dna, z którego wyciąga niekończącą się ilość skrzyń z amunicją dla drużyny.

Covert Ops (Szpieg, Snajper)

Szpieg potrafi zdjąć mundur z zabitego wroga i przebrać się w niego co zajmuje mu niespełna 3 sekundy, a dzięki temu ustanowił nowy rekord w księdze Guinessa należący wcześniej do pewnego chińczyka (46 sekund). Po przebraniu szpieg jest dla obu drużyn przyjacielem. Może otwierać zamknięte na kłódkę wrogie drzwi oraz wybijać nożem kuchennym samotnie błąkających się żołnierzy. Czasami przeciwnik przypadkiem otworzy ogień do szpiega demaskując go (stary mundur ulatnia się). Szpieg może wykrywać miny i zaznaczać je, nawet jeśli te są kilkaset metrów od niego. Do tej pory naukowcy są w szoku, nie wiedzą jak on to robi. Podobnie jak inne klasy dysponuje magicznym sprzętem, który nigdy się nie kończy. Są to plecaki z umieszczoną w środku bombą ze zdalnym zapalnikiem oraz bomby dymne (Skład: 50% cukru, 50% KNO3 (Saletra Potasowa dostępna w Biedronce)).

Ciekawostki

  • Realizm w grze jest powalający, by zapić przeciwnika, który porusza się trzeba zużyć cały magazynek, a gdy stoi wystarczy tylko 6 kulek w głowę.
  • Skacząc z wysokości 20 metrów nie tracimy całego HP.
  • Granat, który upadnie centymetr od nóg przeciwnika, nie zabija go.
  • Wszelkiego rodzaju pojazdy są inteligentne. Potrzebują tylko pana do towarzystwa i jeżdżą same. Znają drogę, a paliwo nigdy im się nie kończy.
  • wszelkiego rodzaju obiekty takie jak wieże obserwacyjne, drzwi, mosty, wcześniej zniszczone przez wybuch dynamitu bądź artylerii można w kilka sekund postawić na nowo
  • żołnierz z wyposażeniem ważącym 40 kg potrafi wybić się z ziemi i skoczyć na wysokość dwóch, trzech metrów
  • jeden Field Ops jest w stanie wyposażyć w sprzęt całą armię
  • medyk potrafi wskrzesić cały batalion żołnierzy i dysponuje większą ilością apteczek niż Polski Czerwony Krzyż