Wskaźnik (informatyka): Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 14: Linia 14:
==Przykład zastosowania==
==Przykład zastosowania==
<code>
<code>

/*bez wskaźników*/
/*bez wskazników*/
int tablica[3][3]={0};
int tablica[3][3]={0};
</code>
</code>
<code>
<code>
/*ze wskaźnikami*/
/*ze wskaznikami*/
int **tablica=new *int[3];
int **tablica=new *int[3];
int a=0;
int a=0;

Wersja z 19:00, 28 paź 2008

Wskaźnik- ogromnie przydatna rzecz, występująca w każdym niemal języku programowania. Chodzi o to, że wskaźnik jest zmienną przechowującą adres zmiennej w pamięci, która to zmienna może też być wskaźnikiem, no chyba że nie jest wskaźnikiem to wskaźnik i tak jest zmienną, której adres przechowuje inny wskaźnik. Krótko mówiąc, bardzo prosta i przydatna rzecz.

Zastosowanie

  • Można powkurwiać "programistów" po kierunku technik-informatyk.
  • Można odróżnić C od Logo Komeniusz
  • Można zawiesić program
  • Można zawiesić program
  • Można zawiesić program
  • Można zawiesić program
  • Można zawiesić program
  • Można zawiesić program
  • Można zawiesić program
  • Można utrudnić sobie życie
  • Można zaszpanować przed znajomymi

Przykład zastosowania

/*bez wskazników*/ int tablica[3][3]={0}; /*ze wskaznikami*/ int **tablica=new *int[3]; int a=0; while(a<3) {

 tablica[a]=new int[3];
 a++;

} a=0; int b; while(a<3) {

 b=0;
 while(b<3)
 { 
   tablica[a][b]=0;
   b++;
 }
 a++;

}