Wskaźnik (informatyka): Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 14: | Linia 14: | ||
==Przykład zastosowania== |
==Przykład zastosowania== |
||
<code> |
<code> |
||
/*bez wskaźników*/ |
|||
/*bez wskazników*/ |
|||
int tablica[3][3]={0}; |
int tablica[3][3]={0}; |
||
</code> |
</code> |
||
<code> |
<code> |
||
/*ze |
/*ze wskaznikami*/ |
||
int **tablica=new *int[3]; |
int **tablica=new *int[3]; |
||
int a=0; |
int a=0; |
Wersja z 19:00, 28 paź 2008
Wskaźnik- ogromnie przydatna rzecz, występująca w każdym niemal języku programowania. Chodzi o to, że wskaźnik jest zmienną przechowującą adres zmiennej w pamięci, która to zmienna może też być wskaźnikiem, no chyba że nie jest wskaźnikiem to wskaźnik i tak jest zmienną, której adres przechowuje inny wskaźnik. Krótko mówiąc, bardzo prosta i przydatna rzecz.
Zastosowanie
- Można powkurwiać "programistów" po kierunku technik-informatyk.
- Można odróżnić C od Logo Komeniusz
- Można zawiesić program
- Można zawiesić program
- Można zawiesić program
- Można zawiesić program
- Można zawiesić program
- Można zawiesić program
- Można zawiesić program
- Można utrudnić sobie życie
- Można zaszpanować przed znajomymi
Przykład zastosowania
/*bez wskazników*/
int tablica[3][3]={0};
/*ze wskaznikami*/
int **tablica=new *int[3];
int a=0;
while(a<3)
{
tablica[a]=new int[3];
a++;
}
a=0;
int b;
while(a<3)
{
b=0;
while(b<3)
{
tablica[a][b]=0;
b++;
}
a++;
}