Wskaźnik (informatyka): Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Spurt. Autor wycofanej wersji to 78.8.78.64.)
Linia 12: Linia 12:
== Przykład zastosowania ==
== Przykład zastosowania ==
<poem>
<poem>
/*bez wskazników*/
<source lang="c">
int tablica[3][3]={0};

/*bez wskazników*/
/*ze wskaznikami*/
int tablica[3][3]={0};
int **tablica=new *int[3];
int a=0;
/*ze wskaznikami*/
while(a<3)
int **tablica=new *int[3];
{
int a=0;
tablica[a]=new int[3];
while(a<3)
a++;
{
}
tablica[a]=new int[3];
a++;
a=0;
int b;
}
while(a<3)
a=0;
{
int b;
b=0;
while(a<3)
while(b<3)
{
b=0;
{
tablica[a][b]=0;
while(b<3)
{
b++;
}
tablica[a][b]=0;
b++;
a++;
}
}
a++;
}
</source>
</poem>
</poem>



Wersja z 15:38, 27 mar 2009

Wskaźnik – ogromnie przydatna rzecz, występująca w każdym niemal języku programowania. Chodzi o to, że wskaźnik jest zmienną przechowującą adres zmiennej w pamięci, która to zmienna może też być wskaźnikiem, no chyba że nie jest wskaźnikiem to wskaźnik i tak jest zmienną, której adres przechowuje inny wskaźnik. Krótko mówiąc, bardzo prosta i przydatna rzecz.

Zastosowanie

  • Można powkurwiać „programistów” po kierunku technik-informatyk.
  • Można odróżnić C od Logo Komeniusz.
  • Można zawiesić program.
  • Można zawiesić program.
  • Można zawiesić program.
  • Można utrudnić sobie życie.
  • Można zaszpanować przed znajomymi.

Przykład zastosowania

 /*bez wskazników*/
 int tablica[3][3]={0};
 /*ze wskaznikami*/
 int **tablica=new *int[3];
 int a=0;
 while(a<3)
 {
   tablica[a]=new int[3];
   a++;
 }
 a=0;
 int b;
 while(a<3)
 {
   b=0;
   while(b<3)
   {
     tablica[a][b]=0;
     b++;
   }
   a++;
 }