Dyskalkulia: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Grafika:Dyskalk.GIF|thumb|300px|right|I jak napisać <math>2+2=5</math>?]] |
[[Grafika:Dyskalk.GIF|thumb|300px|right|I jak napisać <math>2+2=5</math>?]] |
||
Dyskalkulia ([[Język potoczny|pot.]] di scalae culiae – dwie kuliste skały, z [[Język grecki|gr.]]) – wrodzona lub nabyta umiejętność mylenia się przy najłatwiejszych [[Zadania z matmy|zadaniach rachunkowych.]] Najczęściej łączy się z niemożnością zrozumienia najłatwiejszych wzorów matematycznych: |
Dyskalkulia ([[Język potoczny|pot.]] di scalae culiae – dwie kuliste skały, z [[Język grecki|gr.]]) – wrodzona lub nabyta umiejętność mylenia się przy najłatwiejszych [[Zadania z matmy|zadaniach rachunkowych.]] Najczęściej łączy się z niemożnością zrozumienia najłatwiejszych wzorów matematycznych: |
||
* 2+2= |
* <math>2+2=\not54</math> |
||
* <math> \alpha+\beta+\gamma=180</math> |
* <math> \alpha+\beta+\gamma=180</math> |
||
* <math> (180-\alpha)+(180-\beta)+(180-\gamma)=360</math> |
* <math> (180-\alpha)+(180-\beta)+(180-\gamma)=360</math> |
Wersja z 20:26, 22 kwi 2009
Dyskalkulia (pot. di scalae culiae – dwie kuliste skały, z gr.) – wrodzona lub nabyta umiejętność mylenia się przy najłatwiejszych zadaniach rachunkowych. Najczęściej łączy się z niemożnością zrozumienia najłatwiejszych wzorów matematycznych:
Dyskalkulia symulowana
Dyskalkulia bywa także – obok dysleksji i dysortografii – wymówką, której celem może być np.
- wyłudzenie zadania domowego;
- dostanie na sprawdzianie łatwiejszego zbioru zadań;
- nieotrzymanie oceny niedostatecznej za brak zadania domowego;
- otrzymanie maksymalnej liczby punktów z kartkówki z matmy kilka tygodni przed oczekiwanym terminem pisania.