Konstal 13N: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Grzeeesiek (dyskusja • edycje) M |
|||
Linia 3: | Linia 3: | ||
Od czasu pojawienia się [[Konstal 105Na|stopiątek]] w 1975r, każde kolejne władze obiecują wycofanie parów z ruchu liniowego, dlatego nie przeprowadza się na nich żadnych modernizacji. Jednak okazuje się, że obecnie kasowane są głównie stopiątki, natomiast parówy trzymają się mocno. |
Od czasu pojawienia się [[Konstal 105Na|stopiątek]] w 1975r, każde kolejne władze obiecują wycofanie parów z ruchu liniowego, dlatego nie przeprowadza się na nich żadnych modernizacji. Jednak okazuje się, że obecnie kasowane są głównie stopiątki, natomiast parówy trzymają się mocno. |
||
{{stubtrans}} |
|||
[[Kategoria:Komunikacja miejska]] |
[[Kategoria:Komunikacja miejska]] |
Wersja z 18:54, 23 wrz 2010
Konstal 13N (parówa) - pierwszy polski szybkobieżny tramwaj, stworzony metodą tzw. inżynierii odwrotnej na bazie czeskiego wagonu T1, zakupionego przez Warszawę. Charakterystyczną cechą parówy jest ryk przekładni, przypominający syrenę alarmu przeciwlotniczego. Parówa występuje tylko w Warszawie, gdyż początkowo była dla innych miast zbyt nowoczesna, a później zbyt obciachowa.
Od czasu pojawienia się stopiątek w 1975r, każde kolejne władze obiecują wycofanie parów z ruchu liniowego, dlatego nie przeprowadza się na nich żadnych modernizacji. Jednak okazuje się, że obecnie kasowane są głównie stopiątki, natomiast parówy trzymają się mocno.