Twierdzenie Jodłowskiego: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 1: | Linia 1: | ||
Twierdzenie [[Michał Jodłowski|Jodłowskiego]] zostało pierwszy raz opublikowane w 2006 r. w wikipedii, lecz zostało szybko usunięte:(, więc zostało umieszczone w nonsensopedii. Jest to twierdzenie matematyczne, z działu geometrii. Brzmi ono następująco: |
Twierdzenie [[Michał Jodłowski|Jodłowskiego]] zostało pierwszy raz opublikowane w 2006 r. w wikipedii, lecz zostało szybko usunięte:(, więc zostało umieszczone w nonsensopedii. Jest to twierdzenie matematyczne, z działu geometrii. Brzmi ono następująco: |
||
"Każda figura geometryczna obrócana o kąt 360 stopni wokół dowolnego punktu, będzie pokrywała się z jej początkowym położeniem" |
"Każda figura geometryczna obrócana o kąt 360 stopni wokół dowolnego punktu, będzie pokrywała się z jej początkowym położeniem" |
||
Cało twierdzenie wywodzi się z opublikowanej 2 miesiące wcześniej pracy, na temat [[Punkt Jodły|Punktu Jodły]] (to pseudonim autora). Podobno wpadł na ten pomysł na lekcji matematyki o punkcie symetrii w III klasie gimnazjum, zapoczątkowawszy tym samym nową erę całkiem oczywistych twierdzeń matematycznych. |
Cało twierdzenie wywodzi się z opublikowanej 2 miesiące wcześniej pracy, na temat [[Punkt Jodły|Punktu Jodły]] (to pseudonim autora). Podobno wpadł na ten pomysł na lekcji matematyki o punkcie symetrii w III klasie gimnazjum, zapoczątkowawszy tym samym nową erę całkiem oczywistych twierdzeń matematycznych. |
Wersja z 22:13, 28 lut 2006
Twierdzenie Jodłowskiego zostało pierwszy raz opublikowane w 2006 r. w wikipedii, lecz zostało szybko usunięte:(, więc zostało umieszczone w nonsensopedii. Jest to twierdzenie matematyczne, z działu geometrii. Brzmi ono następująco: "Każda figura geometryczna obrócana o kąt 360 stopni wokół dowolnego punktu, będzie pokrywała się z jej początkowym położeniem"
Cało twierdzenie wywodzi się z opublikowanej 2 miesiące wcześniej pracy, na temat Punktu Jodły (to pseudonim autora). Podobno wpadł na ten pomysł na lekcji matematyki o punkcie symetrii w III klasie gimnazjum, zapoczątkowawszy tym samym nową erę całkiem oczywistych twierdzeń matematycznych.