FSO Polonez: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 1: Linia 1:
Historia:


== Historia ==
Polonez powstał w 1950 na zlecenie Stalina. Miał być to pojazd łączący funkcjonalność, bezpieczeństwo oraz wygodę. Ponieważ projekt upadł Polska firma OSF przejeła pracę nad tym pojazdem. W 1958 roku Polonez trafił do seryjnej produkcji.
Polonez powstał w 1950 na zlecenie Stalina. Miał być to pojazd łączący funkcjonalność, bezpieczeństwo oraz wygodę. Ponieważ projekt upadł Polska firma OSF przejeła pracę nad tym pojazdem. W 1958 roku Polonez trafił do seryjnej produkcji.


Dane techniczne:
== Dane techniczne ==
* liczba miejsc: kierowca + 4 pasażerów + schowek na teściową
* prędkość maksymalna: 350 km/h (z górki)
* 0 - 100 km/h: w 2,0487 sec
* max. moment obrotowy: 3000 zygmuntometrów
* pojemność silnika: 7 litrów i 2 flaszki
* pojemność bagażnika: 150 litrów, po złożeniu tylnej kanapy: 180 litrów
* w standardzie:
** poduszka powietrzna dla kota
** pół litra
** komplet opon dla jazdy po tundrze
** silnik
* po dopłacie można otrzymać:
** sokowirówkę
** przednią szybę
** drzwi
** karnet do klubu [[go go]]


== Zalety ==
- liczba miejsc: kierowca + 4 pasażerów + schowek na teściową
* niska cena (350 tys. w wersji podstawowej)
* w końcu to polski [[samochód]]


== Wady ==
- prędkość maksymalna: 350 km/h
* kupa na siedzeniu
* spala 40 litrów / 100 km w cyklu wiejskim
* brak możliwości otwierania drzwi


== Zaprzestanie produkcji ==
- 0 - 100 km/h: w 2,0487 sec
Z powodów licznych wybuchów silnika i awarii sokowirówek które mieliły całą załogę pojazdu w [[2005]] roku zaprzestano produkcji tego pojazdu.

[[Category:Samochody]]
- max. moment obrotowy: 3000 zygmuntometrów

- pojemność silnika: 7 litrów

- pojemność bagażnika: 150 litrów, po złożeniu tylnej kanapy: 180 litrów

- w standardzie:

a) poduszka powietrzna dla kota

b) pół litra

c) komplet opon dla jazdy po tundrze

d) silnik

- po podłacie można otrzymać:

a) sokowirówkę

b) przednią szybę

c) drzwi

d) karnet do klubu [[go go]]

Zalety:

- niska cena (350 tyś w wersji podstawowej)

- w końcu to polski [[samochód]]

Wady:

- kupa na siedzeniu

- spala 40 litrów / 100 km w cyklu wiejskim

- brak możliwości otwierania drzwi

Zaprzestanie produkcji:

Z powodów licznych wybuchów silnika w 2005 roku zaprzestano produkcji tego pojazdu

[[Category: Samochody]]

Wersja z 15:53, 29 wrz 2005

Historia

Polonez powstał w 1950 na zlecenie Stalina. Miał być to pojazd łączący funkcjonalność, bezpieczeństwo oraz wygodę. Ponieważ projekt upadł Polska firma OSF przejeła pracę nad tym pojazdem. W 1958 roku Polonez trafił do seryjnej produkcji.

Dane techniczne

  • liczba miejsc: kierowca + 4 pasażerów + schowek na teściową
  • prędkość maksymalna: 350 km/h (z górki)
  • 0 - 100 km/h: w 2,0487 sec
  • max. moment obrotowy: 3000 zygmuntometrów
  • pojemność silnika: 7 litrów i 2 flaszki
  • pojemność bagażnika: 150 litrów, po złożeniu tylnej kanapy: 180 litrów
  • w standardzie:
    • poduszka powietrzna dla kota
    • pół litra
    • komplet opon dla jazdy po tundrze
    • silnik
  • po dopłacie można otrzymać:
    • sokowirówkę
    • przednią szybę
    • drzwi
    • karnet do klubu go go

Zalety

  • niska cena (350 tys. w wersji podstawowej)
  • w końcu to polski samochód

Wady

  • kupa na siedzeniu
  • spala 40 litrów / 100 km w cyklu wiejskim
  • brak możliwości otwierania drzwi

Zaprzestanie produkcji

Z powodów licznych wybuchów silnika i awarii sokowirówek które mieliły całą załogę pojazdu w 2005 roku zaprzestano produkcji tego pojazdu.