Programista: Różnice pomiędzy wersjami
(d) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Grafika:Programista.jpeg|250px|right|thumb|Miejsce pracy programisty]] |
|||
{{popr|usunąć szablon EKa}} |
|||
{{ek}} |
|||
'''Programista''' (koder) – człowiek do zadań specjalnych, władca komputerów. Programista to jedyny gatunek ludzi na świecie, który potrafi rozmawiać z komputerem bez kłótni. Dzięki znajomości języków programowania, programiści piszą (wklepują) miliardy linijek nic nie znaczącego kodu i tak oto powstają programy. Najbardziej znanym programistą na świecie jest [[Bill Gates]], który spłodził DOS-a i [[Windows]]a. |
'''Programista''' (koder) – człowiek do zadań specjalnych, władca komputerów. Programista to jedyny gatunek ludzi na świecie, który potrafi rozmawiać z komputerem bez kłótni. Dzięki znajomości języków programowania, programiści piszą (wklepują) miliardy linijek nic nie znaczącego kodu i tak oto powstają programy. Najbardziej znanym programistą na świecie jest [[Bill Gates]], który spłodził DOS-a i [[Windows]]a. |
||
Wersja z 16:49, 12 lip 2009
Programista (koder) – człowiek do zadań specjalnych, władca komputerów. Programista to jedyny gatunek ludzi na świecie, który potrafi rozmawiać z komputerem bez kłótni. Dzięki znajomości języków programowania, programiści piszą (wklepują) miliardy linijek nic nie znaczącego kodu i tak oto powstają programy. Najbardziej znanym programistą na świecie jest Bill Gates, który spłodził DOS-a i Windowsa.
Charakterystyka
Programiści to ludzie, którzy potrafią pisać programy bez użycia monitora ponieważ uważają, iż wygenerowane błędy nie będą widoczne. Programista wykorzystuje wszystkie elementy świata do napisania oprogramowania, za pomocą widelca kompiluje pisany kod. Programistę najłatwiej poznać po wielkim odcisku na tyłku (spowodowanym siedzeniem przy komputerze 25 h na dobę) oraz po oczach spawacza, najlepsi mają również palce spuchnięte jak rakiety do tenisa. Dla programisty algorytmy to chleb powszedni.
Zakres obowiązków
- Pisanie błędów w programach;
- Drobiazgowe rozwiązywanie problemów, które już zostały rozwiązane w szczegółach;
- Tworzenie oprogramowanie, które i tak nie działa;
- Odkrywanie koła na nowo w postaci kwadratu;
- Przejście Snake z poziomu kodu źródłowego.