Daewoo Tico: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Ale ze mnie lama, blankuję Nonsensopedię...)
Linia 1: Linia 1:
[[Grafika:Tico05.jpg|right|thumb|200px|Tico]]
[[Grafika:Tico.jpg|right|thumb|200px|Jakie naklejki, i ta rejestracja...]]
'''Daewoo Tico''' (pot. ''EroTico'') – samochód opracowany w Korei, następnie produkowany w polskiej fabryce [[Daewoo-FSO]] na Żeraniu.(Torpeda I Całkowity Odlot)

==Rozpowszechnienie==
W Polsce samochód uzyskał bardzo dużą popularność, zapewne ze względu na to, że można go było kupić za równowartość wycieczki do Chorwacji. Popularnie mówiono: "Tico za Friko!" Wyglądem przypomina krzesło kuchenne na kółkach.
Bardzo często na polskich ulicach można zauważyć tzw. Tico Racer'ów (tikorejserów), czyli kwiat polskiej młodzieży (chociaż nie tylko !!) mknący w swoich super odpicowanych Tico. Tico Racer'a można łatwo rozpoznać - jeździ Daewoo Tico, samochód o dziwo nie jest holowany (!!), jego przedziurawiony gwoździem (lub palcem) tłumik, wydaje groźny pomruk przypominajacy traktor lub czołg, jego "karoseria" pokryta jest ostrymi kolorami, od których równie ostro bolą oczy.

==Wyposażenie==
* Cztery koła, które na dzień dobry nadają się do wymiany.
* Cztery szpetne dekle na owe koła, które mają bardzo dobre zabezpieczenie przeciw kradzieżom, mianowicie wygląd.
* Obicie foteli, które przypomina swoim wzorem zupę jarzynową.
* Światełko nad kierownicą, które zapala się, gdy otwierasz bagażnik.

Wyposażenie opcjonalne:
* Mały [[spoiler]]ek, tworzący tył pojazdu jeszcze bardziej pokracznym.
* Trzecie światło stopu, aby rowerzyści lepiej nas widzieli.
* Hak holowniczy, aby można było ciągnąć przyczepkę ze swoim działkowym dobytkiem, lecz nie przekraczającym 25 kg.
* Niebieski blat [[prędkościomierz]]a, aby środek był jeszcze bardziej egzotyczny.

==Wykończenie==
Plastiki użyte w środku są wyjątkowo dobrego gatunku, niestety przy odrobinie światła słonecznego się rozpuszczają, a pokrywa schowka nie zamyka się w żadnym egzemplarzu od nowości.

Nie słyszano jeszcze o takim odświeżaczu, który poradziłby sobie ze smrodem tapicerki, który dusi cię nawet jak masz katar.

==Osiągi==
Samochód posiada bardzo dobre właściwości trakcyjne, gdyż jego [[zawieszenie]] oparte jest na konstrukcji zawieszeń zakopiańskich furmanek i wozów drabiniastych, co pozwala mu przewalać się po zakrętach z prędkościami oscylującymi nawet wokół 30 km/h. Związane jest to również z aerodynamiką tego modelu zbliżoną do aerodynamiki chłodziarko-zamrażarki lub pralki oraz masą żelazka na węgiel.

Dysponuje również bardzo wysoką prędkością maksymalną, niestety każdy egzemplarz uzyskuje nieco inny wynik, oscylujący w granicach 80–160 km/h – na jaki trafimy, takim jeździmy.

Samochód czasem zapala w zimę po uprzednim rozpaleniu pod nim ogniska.

==Kłopoty==
* Rozpadająca się karoseria.
* Prędkościomierz zawyżający prędkość o 40 km/h.
* Kierownica, którą podczas jazdy na wprost trzeba trzymać ukosem.
* Paląca się instalacja elektryczna (na szczęście niezbyt skomplikowana).
* Powyżej prędkości 50 km/h, wszystko co znajduje się w środku złowrogo drży.
* Hamulce, które zaczynają łapać dopiero po wciśnięciu pedału w podłogę.
* Woda lejąca się podczas deszczu do środka wszystkimi możliwymi uszczelkami.
* Sprzęgło nieustępujące twardością nawet najtwardszym skałom.
* Nieustanne blokowanie się hamulca ręcznego podczas mrozu, co sprawia że tylne koła przecierają lód na ulicy dla innych samochodów

==Hasło reklamowe==
Hasło reklamowe Daewoo Tico brzmiało: "Tico - ambitny typ". Z owymi "ambicjami" Tico miało niewiele wspólnego, ale jak wiadomo - reklama dźwignią handlu.

[[Kategoria:Samochody]]

{{ok}}

Wersja z 07:25, 9 paź 2009