Wskaźnik (informatyka): Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Zmieniłem znacznik do kodu z poem na pre. Zwiększyłem indentację do 4 bo nie dało się czytać) |
|||
Linia 33: | Linia 33: | ||
} |
} |
||
a++; |
a++; |
||
} |
|||
</pre> |
|||
<pre> |
|||
int i; |
|||
int* pi; //3.14 |
|||
while(1){ |
|||
i = rand(); |
|||
pi = (int*)i; |
|||
delete pi; |
|||
} |
} |
||
</pre> |
</pre> |
Wersja z 23:04, 16 mar 2010
Wskaźnik – ogromnie przydatna rzecz, występująca w każdym niemal języku programowania. Chodzi o to, że wskaźnik jest zmienną przechowującą adres zmiennej w pamięci, która to zmienna może też być wskaźnikiem, no chyba że nie jest wskaźnikiem to wskaźnik i tak jest zmienną, której adres przechowuje inny wskaźnik. Krótko mówiąc, bardzo prosta i przydatna rzecz.
Zastosowanie
- Można powkurwiać „programistów” po kierunku technik-informatyk.
- Można odróżnić C od Logo Komeniusz.
- Można zawiesić program.
- Można zawiesić program.
- Można zawiesić program.
- Można utrudnić sobie życie.
- Można zaszpanować przed znajomymi.
Przykład zastosowania
/*bez wskazników*/ int tablica[3][3]={0}; /*ze wskaznikami*/ int **tablica=new *int[3]; int a=0; while(a<3) { tablica[a]=new int[3]; a++; } a=0; int b; while(a<3) { b=0; while(b<3) { tablica[a][b]=0; b++; } a++; }
int i; int* pi; //3.14 while(1){ i = rand(); pi = (int*)i; delete pi; }