Jelcz: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(→Ciekawostki: poprawka nt. produkcji) |
Del Pacino (dyskusja • edycje) M (Git.) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{sur2|„Jelcz”|[[Jelcz-Laskowice]]|e}} |
|||
{{popr|zdania przed listami}} |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
== Typy == |
== Typy == |
||
* '''[[Jelcz 043|043]]''' |
* '''[[Jelcz 043|043]]''' – najnowocześniejszy z Jelczy, zawsze ma numerek innej linii niż tej, którą jeździsz. |
||
* '''[[Jelcz 120M|120M]]''' |
* '''[[Jelcz 120M|120M]]''' – starszy, ale i tak szrotowaty. |
||
* '''[[Jelcz M11|M11]]''' |
* '''[[Jelcz M11|M11]]''' – czarna rozpacz. Dosłownie. |
||
* '''[[Jelcz M121|M121]]''' |
* '''[[Jelcz M121|M121]]''' – starsza wersja M11. |
||
* '''[[Jelcz M081MB|Vero]]''' |
* '''[[Jelcz M081MB|Vero]]''' – z serii ''Co to jest?'' Pseudo-złomo-autobus, nadający się tylko na jazdę [[Łódź|po wsiach]]. |
||
* '''[[Jelcz M083C|Libero]]''' |
* '''[[Jelcz M083C|Libero]]''' – to samo co Vero. Wsiobus w wersji większej. |
||
* '''[[Jelcz M121M/4|Mastero]]''' |
* '''[[Jelcz M121M/4|Mastero]]''' – nawet w Afryce by się uśmiali. |
||
* '''[[Jelcz M125M|Vecto]]''' |
* '''[[Jelcz M125M|Vecto]]''' – z przodu wygląda jak [[Neoplan|Szrotoplan]], ale to Jelcz. Może ukradli plany konstrukcji? |
||
* '''[[Jelcz M181MB/3|Tantus]]''' |
* '''[[Jelcz M181MB/3|Tantus]]''' – patrząc nań, wciąż się zastanawiasz, kiedy ten przegub pierdyknie i ludzie wysypią się na asfalt. |
||
== Jak rozpoznać Jelcza == |
== Jak rozpoznać Jelcza == |
||
[[Grafika:Jelcz Vero.jpg|thumb|right|200px|Wsiobus |
[[Grafika:Jelcz Vero.jpg|thumb|right|200px|Wsiobus]] |
||
Jelcze mają kilka wspólnych cech, niezależnie od modelu, daty produkcji czy przydatności do zużycia. Każdy Jelcz: |
|||
* |
* skrzypi bardziej niż inne autobusy, |
||
* |
* niektóre są dziurawe, |
||
* |
* nie wygląda jak [[Ikarus 280|Ikarus]], |
||
* |
* większość nie posiada tajemniczego, nieznajomego, gadającego pana. |
||
== Podbite regiony == |
== Podbite regiony == |
||
W Polsce panuje jedna, jedyna zasada: '''JELCZ JEST WSZĘDZIE'''. |
W Polsce panuje jedna, jedyna zasada: '''JELCZ JEST WSZĘDZIE'''. A najwięcej w mieście stołecznym. |
||
== Wygląd == |
== Wygląd == |
||
[[Grafika:Wnetrzejelcza.jpg|thumb|200px|Wnętrze Jelcza]] |
[[Grafika:Wnetrzejelcza.jpg|thumb|200px|Wnętrze Jelcza]] |
||
Z zewnątrz Jelcz to prostopadłościan na kółkach, przeszklony w górnej połowie i na przodzie ma wielki napis „Jelcz” zamiast loga. W każdym miejscu widać [[rdza|rdzę]], z wyjątkiem dykt z numerami linii, które udają wyświetlacze. Niektóre mają stopnie w drzwiach, co ułatwia opanowywanie autobusu przez niektóre [[Rodzaje babć autobusowych|pasażerki i pasażerów]]. Podczas drogi czasem wybuchają czy odpadają im koła. Bądź gotowy na wszystko, co może się dziać szrotowatemu autobusowi. |
|||
* Prostopadłościan na kołach, |
|||
* Wszędobylska rdza, |
|||
* Dykty udające wyświetlacze, |
|||
* Niektóre mają stopnie w drzwiach, co ułatwia opanowywanie autobusu przez niektóre [[Rodzaje babć autobusowych|pasażerki i pasażerów]]. |
|||
* Wybuchają, odpadają im koła i wszystko co może się dziać szrotowatemu autobusowi. |
|||
== Ciekawostki == |
== Ciekawostki == |
||
* Wieś, w której to produkowali |
* Wieś, w której to produkowali nazywa się [[Jelcz-Laskowice]]. |
||
* Aby zmylić pasażerów ze [[Warszawa|Stolnicy]] uważających |
* Aby zmylić pasażerów ze [[Warszawa|Stolnicy]] uważających ''Co z jamnikiem to dobre'', ZTM ponaklejał Jamniki na wszystkie Jelcze. |
||
* |
* Wszystkie przedsiębiorstwa komunikacyjne w Polsce zamiast zamawiać dobrych, nowoczesnych 043, zamawiają znacznie gorsze i bardziej szrotowe wersje od [[Jelcz M081MB|Vero]] w górę. |
||
{{Szablon:Komunikacja Łódź}} |
|||
[[Kategoria:Komunikacja miejska]] |
[[Kategoria:Komunikacja miejska]] |
Wersja z 16:59, 4 kwi 2010
„Jelcz” przekierowuje tutaj. Zobacz też Jelcz-Laskowice. |
Jelcz - producent nowoczesnych[potrzebne źródło] autobusów.
Typy
- 043 – najnowocześniejszy z Jelczy, zawsze ma numerek innej linii niż tej, którą jeździsz.
- 120M – starszy, ale i tak szrotowaty.
- M11 – czarna rozpacz. Dosłownie.
- M121 – starsza wersja M11.
- Vero – z serii Co to jest? Pseudo-złomo-autobus, nadający się tylko na jazdę po wsiach.
- Libero – to samo co Vero. Wsiobus w wersji większej.
- Mastero – nawet w Afryce by się uśmiali.
- Vecto – z przodu wygląda jak Szrotoplan, ale to Jelcz. Może ukradli plany konstrukcji?
- Tantus – patrząc nań, wciąż się zastanawiasz, kiedy ten przegub pierdyknie i ludzie wysypią się na asfalt.
Jak rozpoznać Jelcza
Jelcze mają kilka wspólnych cech, niezależnie od modelu, daty produkcji czy przydatności do zużycia. Każdy Jelcz:
- skrzypi bardziej niż inne autobusy,
- niektóre są dziurawe,
- nie wygląda jak Ikarus,
- większość nie posiada tajemniczego, nieznajomego, gadającego pana.
Podbite regiony
W Polsce panuje jedna, jedyna zasada: JELCZ JEST WSZĘDZIE. A najwięcej w mieście stołecznym.
Wygląd
Z zewnątrz Jelcz to prostopadłościan na kółkach, przeszklony w górnej połowie i na przodzie ma wielki napis „Jelcz” zamiast loga. W każdym miejscu widać rdzę, z wyjątkiem dykt z numerami linii, które udają wyświetlacze. Niektóre mają stopnie w drzwiach, co ułatwia opanowywanie autobusu przez niektóre pasażerki i pasażerów. Podczas drogi czasem wybuchają czy odpadają im koła. Bądź gotowy na wszystko, co może się dziać szrotowatemu autobusowi.
Ciekawostki
- Wieś, w której to produkowali nazywa się Jelcz-Laskowice.
- Aby zmylić pasażerów ze Stolnicy uważających Co z jamnikiem to dobre, ZTM ponaklejał Jamniki na wszystkie Jelcze.
- Wszystkie przedsiębiorstwa komunikacyjne w Polsce zamiast zamawiać dobrych, nowoczesnych 043, zamawiają znacznie gorsze i bardziej szrotowe wersje od Vero w górę.