Inżynieria oprogramowania: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (półpauzy)
M
Linia 28: Linia 28:
* [[model spiralny]]
* [[model spiralny]]


[[Kategoria:Inżynieria oprogramowania|!]]
[[Kategoria:Inżynieria oprogramowania| ]]

Wersja z 14:45, 11 lip 2013

Inżynieria oprogramowania – ściśle teoretyczna gałąź informatyki zajmująca się tworzeniem wyidealizowanych metod wytwarzania oprogramowania, opartych na optymistycznych założeniach i przystosowanych do działania w utopijnym świecie.

Wyzwania dla inżynierii oprogramowania

  • systemy spadkowe – jak nieprzerwanie czerpać zyski z oprogramowania, które powstało wiele lat temu i ciągle jest w użyciu
  • systemy heterogeniczne – problem obniżenia kosztów integracji systemów zbudowanych z użyciem różnych języków i technologii
  • sprawna produkcja systemów – umożliwienie produkcji oprogramowania na czas bez uszczerbku dla sumy wpływów z jego sprzedaży

Etapy życia oprogramowania

Fantazje na temat wytwarzania oprogramowania