Metro w Warszawie: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(kasacja kilku moich nieudolnych "poprawek", i dodanie nowych, mam nadzieję, że lepszych.)
(nowy link do nowego artykułu)
Linia 8: Linia 8:
== Tabor ==
== Tabor ==
Metro warszawskie eksploatuje dwa typy pociągów:
Metro warszawskie eksploatuje dwa typy pociągów:
* pociągi radziec... rosyjskie, których charakterystyczną cechą jest nowoczesna klimatyzacja w postaci otworów w dachu i straszliwy hałas wydawany podczas ruszania i hamowania,
* pociągi radziec... rosyjskie, [[seria 81]] których charakterystyczną cechą jest nowoczesna klimatyzacja w postaci otworów w dachu i straszliwy hałas wydawany podczas ruszania i hamowania,
* pociągi Alstoma, które są szybsze od rosyjskich, ale i tak muszą wlec się za nimi; mają szczelny dach, ale nie mają klimatyzacji; mają więcej słupków dla pasażerów stojącyh rozmieszczonych w taki sposób, by uniemożliwić skorzystanie z pociągu kobiecie z wózkiem.
* pociągi Alstoma, które są szybsze od rosyjskich, ale i tak muszą wlec się za nimi; mają szczelny dach, ale nie mają klimatyzacji; mają więcej słupków dla pasażerów stojącyh rozmieszczonych w taki sposób, by uniemożliwić skorzystanie z pociągu kobiecie z wózkiem.
* nowsza wersja pociągów radziec... rosyjskich. Głupki! Szczerzą się szelmowsko przed wjazdem na każdą stacją. Przed wejściem do wagonu zmów pacierz.
* nowsza wersja pociągów radziec... rosyjskich. Głupki! Szczerzą się szelmowsko przed wjazdem na każdą stacją. Przed wejściem do wagonu zmów pacierz.

Wersja z 19:11, 6 maj 2010

Plik:Metrow.jpg
Wszyscy lubią metro

W związku z zakończeniem budowy pierwszej linii metra w Warszawie, Urząd Miasta Warszawy postanowił wydać serię długopisów z planem budowy metra.

Ważna szycha w Urzędzie Miasta Warszawa z okazji zakończenia budowy linii metra

Metro warszawskie (właściwie Centymetro) – banda pociągów, jeżdząca w szyku pod Warszawą. Zbudowany przez szalonego konstruktora. Miał przewozić radioaktywne odpady do siedziby Sejmu, jednak z czasem zaczęto przewozić tym wynalazkiem ludzi. Wszyscy lubią metro. W metrze można się świetnie bawić, np. w wieszanie na drążku i puszczanie, kiedy metro hamuje. Popularną zabawą w metrze jest tzw. metrobol – polega to na rzucaniu piłką wewnątrz wagonu metra. Z jednego przystanku na następny jedzie się ok. 10 min., kiedy na piechotę idzie się 2 minuty. Każde miasto w Polsce powyżej 500 mieszkańców zazdrości Warszawie metra, mówiąc "A taka mała Tuluza czy jeszcze mniejszy Rennes to mają metro", nie zwracając uwagi na to, że wcześniej z powodów ekonomicznych te miasta zlikwidowały tramwaje/nigdy ich nie miały, z którymi każde miasto poniżej miliona mieszkańców mogłoby umiejętnie rozładować korki.

Tabor

Metro warszawskie eksploatuje dwa typy pociągów:

  • pociągi radziec... rosyjskie, seria 81 których charakterystyczną cechą jest nowoczesna klimatyzacja w postaci otworów w dachu i straszliwy hałas wydawany podczas ruszania i hamowania,
  • pociągi Alstoma, które są szybsze od rosyjskich, ale i tak muszą wlec się za nimi; mają szczelny dach, ale nie mają klimatyzacji; mają więcej słupków dla pasażerów stojącyh rozmieszczonych w taki sposób, by uniemożliwić skorzystanie z pociągu kobiecie z wózkiem.
  • nowsza wersja pociągów radziec... rosyjskich. Głupki! Szczerzą się szelmowsko przed wjazdem na każdą stacją. Przed wejściem do wagonu zmów pacierz.

Plany na EURO 2012

Władze Warszawy w ramach promowania centymetra, zamierzają rozdawać pamiątkowe długopisy z planem Metra. Ludzie (zwłaszcza warszawiacy) plotkują, jakoby na Euro 2012 miał też zostać wybudowany zalążek 2 linii metra, ale władze się nie wyrobiły, ale to tylko plotki.

Zobacz też