Karta gwarancyjna: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M ({{popr}})
(***KOREKTA*** - literówki, styl, rozszerzenie, linki, usunięcie szablonu)
Linia 1: Linia 1:

{{popr|literówki itp.}}
[[Plik:karta gwarancyjna.jpg|right|thumb|250px|Przykładowa karta gwarancyjna]]
[[Plik:karta gwarancyjna.jpg|right|thumb|250px|Przykładowa karta gwarancyjna]]
'''Karta gwarancyjna''' – kawałek papieru dodawany do nowych rzeczy, które kupujemy. Dzięki niemu możemy ubiegać się o naprawę lub ewentualna wymianę przedmiotu.
'''Karta gwarancyjna''' – kawałek [[papier]]u dodawany do rzeczy, które kupujemy w markowych sklepach. Dzięki niemu możemy ubiegać się o naprawę lub ewentualną wymianę przedmiotu.


==Czy aby napewno?==
==Czy aby napewno?==
Istnieje wiele kruczków prawnych, które umilają nam życie.
Istnieje wiele kruczków prawnych, niezmiernie które umilają nam życie.
*Zgubienie paragonu automatycznie unieważnia naszą karte, a żeby było śmieszniej paragony po bardzo krótkim czasie blanką i stają się nieczytelne
*Zgubienie paragonu automatycznie unieważnia naszą kartę, a żeby było śmieszniej paragony po bardzo krótkim czasie blanką i stają się nieczytelne. Prawdopodobnie jest to chwyt zastosowany przez chciwych producentów kiepskich towarów, którzy uzywają do tego specjalnej [[farba drukarska|farby drukarskiej]] (w świetle słonecznym całkowicie blaknie w kilka godzin).
*Brak orginalnego opakowania, chodźby nie wiem jak by było duże też unieważnia gwarancję
*Brak orginalnego opakowania, które w sumie i tak jest niepotrzebne. Zdarza się też tak, że towar który otrzymujemy jest zaplombowany, czyli otworzyć plastikowe pudełko możemy tylko go rozcinając. autpmatycznie unieważnia to gwarancję. Kolejny trik ze strony producentów.
*Uszkodzenia powstałe z naszej winy - jest to najpopularniejszy sposób producentów na unieważnienie gwarancji, dlatego że 99% uszkodzeń dowolnych towatów są traktowane jako powstałe z naszej winy. Jak udowodnimy, że kabel po dniu się po prostu urwał, jeżeli sprzedawca w sklepie może osądzić nas o to, że np. odcięliśmy go [[Piła|piłą]]?
*Uszkodzenia powstałem z naszej winy - czyli jeśli nasz przedmiot sam z siebie nie wybuchnie lub sie rozsypie mamy małe szanse na uznanie gwarancji
*Karty gwarancyjne realizowane są najczęściej jedynie w sklepach, w których kupiliśmy przedmiot - nawet ta sama sieć sprzdaży, może nie uznac gwarancji
*Karty gwarancyjne realizowane są najczęściej jedynie w sklepach, w których kupiliśmy przedmiot - nawet ta sama sieć sprzedaży, może nie uznać gwarancji. Więc jeżeli kupimy sobie na przykład laptopa w Polsce, wyjedziemy do [[Anglia|Anglii]] i tam sprzęt nam się zepsuje, znikome są szanse na to, że nawet z kartą w tej samej sieci sklepów gwarancja zostanie uznana.
I wiele innych przyczyn, które mogą rozwiać nasze marzenia o darmowej naprawie lub wymianie zepsutego sprzętu.
Oraz oczywiście wiele innych kruczków, które mogą rozwiać nasze marzenia o darmowej naprawie lub wymianie zepsutego sprzętu.
[[Kategoria:Dokumenty]]
[[Kategoria:Dokumenty]]

Wersja z 07:29, 1 cze 2010

Przykładowa karta gwarancyjna

Karta gwarancyjna – kawałek papieru dodawany do rzeczy, które kupujemy w markowych sklepach. Dzięki niemu możemy ubiegać się o naprawę lub ewentualną wymianę przedmiotu.

Czy aby napewno?

Istnieje wiele kruczków prawnych, niezmiernie które umilają nam życie.

  • Zgubienie paragonu automatycznie unieważnia naszą kartę, a żeby było śmieszniej paragony po bardzo krótkim czasie blanką i stają się nieczytelne. Prawdopodobnie jest to chwyt zastosowany przez chciwych producentów kiepskich towarów, którzy uzywają do tego specjalnej farby drukarskiej (w świetle słonecznym całkowicie blaknie w kilka godzin).
  • Brak orginalnego opakowania, które w sumie i tak jest niepotrzebne. Zdarza się też tak, że towar który otrzymujemy jest zaplombowany, czyli otworzyć plastikowe pudełko możemy tylko go rozcinając. autpmatycznie unieważnia to gwarancję. Kolejny trik ze strony producentów.
  • Uszkodzenia powstałe z naszej winy - jest to najpopularniejszy sposób producentów na unieważnienie gwarancji, dlatego że 99% uszkodzeń dowolnych towatów są traktowane jako powstałe z naszej winy. Jak udowodnimy, że kabel po dniu się po prostu urwał, jeżeli sprzedawca w sklepie może osądzić nas o to, że np. odcięliśmy go piłą?
  • Karty gwarancyjne realizowane są najczęściej jedynie w sklepach, w których kupiliśmy przedmiot - nawet ta sama sieć sprzedaży, może nie uznać gwarancji. Więc jeżeli kupimy sobie na przykład laptopa w Polsce, wyjedziemy do Anglii i tam sprzęt nam się zepsuje, znikome są szanse na to, że nawet z kartą w tej samej sieci sklepów gwarancja zostanie uznana.

Oraz oczywiście wiele innych kruczków, które mogą rozwiać nasze marzenia o darmowej naprawie lub wymianie zepsutego sprzętu.