Konstal 13N: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Grzeeesiek (dyskusja • edycje) M |
M |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Konstal 13N''' (parówa) |
'''Konstal 13N''' (parówa) – pierwszy polski szybkobieżny tramwaj, stworzony metodą tzw. [[inżynieria odwrotna|inżynierii odwrotnej]] na bazie czeskiego wagonu [[T1]], zakupionego przez [[Warszawa|Warszawę]]. Charakterystyczną cechą parówy jest ryk przekładni, przypominający syrenę alarmu przeciwlotniczego. Parówa występuje tylko w Warszawie, gdyż początkowo była dla innych miast zbyt nowoczesna, a później zbyt obciachowa. |
||
Od czasu pojawienia się [[Konstal 105Na|stopiątek]] w |
Od czasu pojawienia się [[Konstal 105Na|stopiątek]] w 1975 r., każde kolejne władze obiecują wycofanie parów z ruchu liniowego, dlatego nie przeprowadza się na nich żadnych modernizacji. Jednak okazuje się, że obecnie kasowane są głównie stopiątki, natomiast parówy trzymają się mocno. |
||
{{stubtrans}} |
{{stubtrans}} |
Wersja z 00:54, 28 wrz 2010
Konstal 13N (parówa) – pierwszy polski szybkobieżny tramwaj, stworzony metodą tzw. inżynierii odwrotnej na bazie czeskiego wagonu T1, zakupionego przez Warszawę. Charakterystyczną cechą parówy jest ryk przekładni, przypominający syrenę alarmu przeciwlotniczego. Parówa występuje tylko w Warszawie, gdyż początkowo była dla innych miast zbyt nowoczesna, a później zbyt obciachowa.
Od czasu pojawienia się stopiątek w 1975 r., każde kolejne władze obiecują wycofanie parów z ruchu liniowego, dlatego nie przeprowadza się na nich żadnych modernizacji. Jednak okazuje się, że obecnie kasowane są głównie stopiątki, natomiast parówy trzymają się mocno.