Konstal 13N: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
M
Linia 1: Linia 1:
'''Konstal 13N''' (parówa) - pierwszy polski szybkobieżny tramwaj, stworzony metodą tzw. [[inżynieria odwrotna|inżynierii odwrotnej]] na bazie czeskiego wagonu [[T1]], zakupionego przez [[Warszawa|Warszawę]]. Charakterystyczną cechą parówy jest ryk przekładni, przypominający syrenę alarmu przeciwlotniczego. Parówa występuje tylko w Warszawie, gdyż początkowo była dla innych miast zbyt nowoczesna, a później zbyt obciachowa.
'''Konstal 13N''' (parówa) pierwszy polski szybkobieżny tramwaj, stworzony metodą tzw. [[inżynieria odwrotna|inżynierii odwrotnej]] na bazie czeskiego wagonu [[T1]], zakupionego przez [[Warszawa|Warszawę]]. Charakterystyczną cechą parówy jest ryk przekładni, przypominający syrenę alarmu przeciwlotniczego. Parówa występuje tylko w Warszawie, gdyż początkowo była dla innych miast zbyt nowoczesna, a później zbyt obciachowa.


Od czasu pojawienia się [[Konstal 105Na|stopiątek]] w 1975r, każde kolejne władze obiecują wycofanie parów z ruchu liniowego, dlatego nie przeprowadza się na nich żadnych modernizacji. Jednak okazuje się, że obecnie kasowane są głównie stopiątki, natomiast parówy trzymają się mocno.
Od czasu pojawienia się [[Konstal 105Na|stopiątek]] w 1975 r., każde kolejne władze obiecują wycofanie parów z ruchu liniowego, dlatego nie przeprowadza się na nich żadnych modernizacji. Jednak okazuje się, że obecnie kasowane są głównie stopiątki, natomiast parówy trzymają się mocno.


{{stubtrans}}
{{stubtrans}}

Wersja z 00:54, 28 wrz 2010

Konstal 13N (parówa) – pierwszy polski szybkobieżny tramwaj, stworzony metodą tzw. inżynierii odwrotnej na bazie czeskiego wagonu T1, zakupionego przez Warszawę. Charakterystyczną cechą parówy jest ryk przekładni, przypominający syrenę alarmu przeciwlotniczego. Parówa występuje tylko w Warszawie, gdyż początkowo była dla innych miast zbyt nowoczesna, a później zbyt obciachowa.

Od czasu pojawienia się stopiątek w 1975 r., każde kolejne władze obiecują wycofanie parów z ruchu liniowego, dlatego nie przeprowadza się na nich żadnych modernizacji. Jednak okazuje się, że obecnie kasowane są głównie stopiątki, natomiast parówy trzymają się mocno.

Szablon:Stubtrans