Roguelike: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (dr.)
Linia 2: Linia 2:
{{cytat|Osz kur...|Początkujący gracz po zobaczeniu grafiki}}
{{cytat|Osz kur...|Początkujący gracz po zobaczeniu grafiki}}


'''Roguelike''' – starożytne gry powstałe na przestrzeni wieków. Z [[@|bohaterami]] którzy zabijają ciągle bogu winne [[R|potworki]], oraz dźwigają tony [[\|żelastwa]].
{{T}} starożytne gry powstałe na przestrzeni wieków. Z [[@|bohaterami]] którzy zabijają ciągle bogu winne [[R|potworki]], oraz dźwigają tony [[\|żelastwa]].


==Historia==
==Historia==
Linia 30: Linia 30:
===Rasy===
===Rasy===
Zawsze(prawie) mamy też 4 rasy postaci
Zawsze(prawie) mamy też 4 rasy postaci
* '''[[człowiek|ludzi]]''' - w każdej grze jest najbardziej wyważoną klasą. Standardowe umiejętności: pranie+1, znajdowanie trupów ew. pożywienia+5 i inne.
*{{T|[[człowiek|ludzi]]}}w każdej grze jest najbardziej wyważoną klasą. Standardowe umiejętności: pranie+1, znajdowanie trupów ew. pożywienia+5 i inne.
* '''[[elfy]]''' - piękne, smagłe, [[ciota|ciotowate]] elfy.
*{{T|[[elfy]]}}piękne, smagłe, [[ciota|ciotowate]] elfy.
* '''[[troll]]''' - ja być wielki. Ja być silny. Ja być głodnyyyy!
*{{T|[[troll]]}}ja być wielki. Ja być silny. Ja być głodnyyyy!
* '''[[Hobbit|Niziołek]]''' - <big>mały</big> wszechobecny kurdupel.
*{{T|[[Hobbit|Niziołek]]}}<big>mały</big> wszechobecny kurdupel.


===Klasy===
===Klasy===
Jest naprawdę wiele klas bo aż 3, czyli:
Jest naprawdę wiele klas bo aż 3, czyli:
* [[Mag]] - <small>wielki</small> nieposkromiony zabójca wszystkiego co jest dalej niż 6 kropek.
*{{T|[[Mag]]}}<small>wielki</small> nieposkromiony zabójca wszystkiego co jest dalej niż 6 kropek.
* [[Wojownik]] - rembałjo z mieczem +3 i tarczą +4, w przeciwieństwie do maga jest pogromcą wszystkiego do 2 kropek.
*{{T|[[Wojownik]]}}rembałjo z mieczem +3 i tarczą +4, w przeciwieństwie do maga jest pogromcą wszystkiego do 2 kropek.
* [[Łucznik]] - też jest niebezpieczny do 6 kropek.
*{{T|[[Łucznik]]}}też jest niebezpieczny do 6 kropek.


===Współczynniki===
===Współczynniki===

Wersja z 10:36, 22 sie 2011

Plik:Rogue.PNG
O, to ty.

Osz kur...

Początkujący gracz po zobaczeniu grafiki

Szablon:T starożytne gry powstałe na przestrzeni wieków. Z bohaterami którzy zabijają ciągle bogu winne potworki, oraz dźwigają tony żelastwa.

Historia

Gry typu Roguelike są historią samą w sobie. Krąży jednak legenda, że gra ta została stworzona przez mnichów celtyckich w roku 1000.

Grafika

#########
###.@.### @ – gracz
###.$.### $ – mamona...
##.r...## r – groźny szczur
##C/.$.## C – nie mniej groźny demon
##>###### / – miecz
#......## > – drzwi
#$$$$$.## . – ziemia
###>##### # – ściana

Jak widać mamy tu do Roguelike mają piękną grafikę. Przewyższającą takie wielkie tytuły jak Tibia. Wystarczy spojrzeć na bardzo groźnego Demona oraz realistycznie wykonany Miecz. Sam wojownik też jest wykonany świetnie. Cała grafika Roguelike została wykonana najprawdopodobniej w notatniku.

Zasady

Roguelike podobnie jak inne gry rządzą się własnymi prawami. Na przykład bohater MUSI jeść bo inaczej zwyczajnie zdechnie. Kolejną „nowością” jest wyżynanie wszystkiego co stanie nam na drodze.

Rozwój postaci

Jak w każdej grze RPG tak i tutaj mamy możliwość wyboru rasy, klasy i umiejętności postaci.

Rasy

Zawsze(prawie) mamy też 4 rasy postaci

  • Szablon:Tw każdej grze jest najbardziej wyważoną klasą. Standardowe umiejętności: pranie+1, znajdowanie trupów ew. pożywienia+5 i inne.
  • Szablon:Tpiękne, smagłe, ciotowate elfy.
  • Szablon:Tja być wielki. Ja być silny. Ja być głodnyyyy!
  • Szablon:Tmały wszechobecny kurdupel.

Klasy

Jest naprawdę wiele klas bo aż 3, czyli:

  • Szablon:Twielki nieposkromiony zabójca wszystkiego co jest dalej niż 6 kropek.
  • Szablon:Trembałjo z mieczem +3 i tarczą +4, w przeciwieństwie do maga jest pogromcą wszystkiego do 2 kropek.
  • Szablon:Tteż jest niebezpieczny do 6 kropek.

Współczynniki

Bez nich gówno zdziałasz.

  • Siła - im więcej, tym mocniej(trzepiesz).
  • Zręczność - niby potrzebna to strzelania z łuku ale...
  • Inteligencja - przydaje się żeby się przypadkiem nie oślinić.
  • Charyzma - nie potrzebne.

Oczywiście możemy grać mężczyzną lub kobietą, ale nie ma różnicy kim się gra i tak dostaniesz po mordzie.

Rozgrywka

Rozgrywka jest oczywiście bardzo rozbudowana. Zazwyczaj lądujemy w podziemiach i mamy zdobyć jakiś tam skarb(lub amulet do wyboru do koloru). oczywiście trafiają się bardziej ambitne scenariusze w których to mamy zabić głównego ZŁEGO.

Środowisko

Środowisko gry jest bardzo zanieczyszczone. Wszędzie walają się miecze, tarcze i nie tylko. Ale gry uczą też jak dbać o środowisko np: gracz musi zabijać potwory, które po rozłożeniu się użyźniają glebę.

Ciekawostki

Ciekawych elementów gry jest nie wiele, oto niektóre z nich:

  • Gra jest tak trudna jak Freecell
  • Jeśli przejdziesz ją bez oszukiwania to... to...
  • Pogłoski mówią że są Roguelike z trybem graficznym.

Śmierć

Tutaj w przeciwieństwie do innych gier śmierć oznacza kasacje postaci i save(jeśli jest). U większości graczy wywołuje to piane na ustach, nie liczymy oczywiście ADOMowców, którzy mogą sejva zapisać gdzie indziej a po śmierci znowu go przenieść na dawne miejsce. Oczywiście większość początkujących umiera w najprostszy możliwy sposób, po prostu z głodu.

Noob w grach Roguelike

Info.png Główny artykuł: noob
  • Nie je podczas gry, co prowadzi do śmierci.
  • Wyłącza grę po 3-4 min.
  • Nie potrafi założyć czegokolwiek.

Szablon:Stubsek

Zobacz też