Fiat 125p: Różnice pomiędzy wersjami
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to ZentroXenon. Ofiarą rewertu jest 83.3.251.185.) |
|||
Linia 13: | Linia 13: | ||
* Wymiary (w metrach) - 5,5/1,8/1,5 |
* Wymiary (w metrach) - 5,5/1,8/1,5 |
||
* Liczba drzwi - |
* Liczba drzwi - 4 |
||
* Waga samochodu - |
* Waga samochodu - 1300 kg |
||
* Liczba miejsc siedzących od 4 do |
* Liczba miejsc siedzących od 4 do 8 |
||
* Bagażnik - 800 litrów (bez butli z podtlenkiem LPG) |
* Bagażnik - 800 litrów (bez butli z podtlenkiem LPG) |
||
* Pojemność skokowa silnika - 6 litrów |
* Pojemność skokowa silnika - 6 litrów |
||
* Moc maksymalna - |
* Moc maksymalna - 511 KM |
||
* Maksymalny moment obrotowy - 666 Nm |
* Maksymalny moment obrotowy - 666 Nm |
||
* 0 - 100 km/h - |
* 0 - 100 km/h - 6 dni |
||
* 0 - 300 km/h - |
* 0 - 300 km/h - 2 godziny pchania [[Mariusz Pudzianowski|Pudziana]] |
||
* V-max - 350 km/h (z przepaści). |
* V-max - 350 km/h (z przepaści). |
||
* Spalanie w cyklu miejskim - 1 butla |
* Spalanie w cyklu miejskim - 1 butla gazu na 2 skrzyżowania. |
||
* Spalanie w cyklu wiejskim - 1 kg obornika na 3 hektary. |
* Spalanie w cyklu wiejskim - 1 kg obornika na 3 hektary. |
||
* Spalanie w cyklu mieszanym - 10 litrów etyliny 98 na 666 km. |
* Spalanie w cyklu mieszanym - 10 litrów etyliny 98 na 666 km. |
Wersja z 17:56, 20 maj 2011
Fiat 125p lub FSO 125p, potocznie Duży Fiat lub Fiat Grat – duża, bezpieczna limuzyna wykonana w 99% z aluminium, stanowiąca konkurencję dla samochodów takich jak Garbus czy Maluch.
Historia
W 1952 roku firma Fabryka Samochodów Obciachowych przedstawiła prototyp futurystycznej, dużej, komfortowej i bezpiecznej limuzyny. Pomysłodawcą tego projektu był Lenin. Dwa lata później Fabryka Samochodów Obciachowych pokazała swój projekt firmie Fiat i wyraziła zgodę na sprzedaż tej luksusowej limuzyny jako Fiat 125p.
W 1960 roku, gdy Fiat 125p był już gotowy okazał się wolniejszy od takich samochodów jak Maluch czy VW Garbus, dlatego konstruktorzy myśleli, jak go przyspieszyć. Myśleli aż do 1968 roku i wtedy też Fiat 125p trafił do seryjnej produkcji. Sprzedaż rozpoczęto 3 lata później.
Dane techniczne
W Fiacie 125p montowano seryjnie silnik V6 doładowany kompresorem, co miało zapewnić osiągi znaczne lepsze od Malucha i Garbusa.
- Wymiary (w metrach) - 5,5/1,8/1,5
- Liczba drzwi - 4
- Waga samochodu - 1300 kg
- Liczba miejsc siedzących od 4 do 8
- Bagażnik - 800 litrów (bez butli z podtlenkiem LPG)
- Pojemność skokowa silnika - 6 litrów
- Moc maksymalna - 511 KM
- Maksymalny moment obrotowy - 666 Nm
- 0 - 100 km/h - 6 dni
- 0 - 300 km/h - 2 godziny pchania Pudziana
- V-max - 350 km/h (z przepaści).
- Spalanie w cyklu miejskim - 1 butla gazu na 2 skrzyżowania.
- Spalanie w cyklu wiejskim - 1 kg obornika na 3 hektary.
- Spalanie w cyklu mieszanym - 10 litrów etyliny 98 na 666 km.
- W standardzie ABS na jedno koło, schowek z ESP, bagażnik z klimatyzacją, fotele podgrzewane (ciepłem ludzkiego ciała), klucze do remontów silnika i linka do ciągania.
- Napęd na koło zapasowe.
- Gdy wyjechał z Pimp My Ride miał metalfelgi od Malucha i pod tylną klapą 32-calowy czarno - biały telewizor, a do tego wspaniałą konsolę do gier pegasus z dwoma joystikami z bazaru.