Wskaźnik (informatyka): Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to 79.186.10.35. Ofiarą rewertu jest 79.188.210.220.) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Wskaźnik''' – ogromnie przydatna rzecz, występująca w każdym niemal języku programowania. Chodzi o to, że wskaźnik jest zmienną przechowującą adres zmiennej w pamięci, która to zmienna może też być wskaźnikiem, no chyba że nie jest wskaźnikiem to wskaźnik i tak jest zmienną, której adres przechowuje inny wskaźnik. Krótko mówiąc, bardzo prosta i przydatna rzecz. |
'''Wskaźnik''' – ogromnie przydatna rzecz, występująca w każdym niemal języku programowania. Chodzi o to, że wskaźnik jest zmienną przechowującą adres zmiennej w pamięci, która to zmienna może też być wskaźnikiem, no chyba że nie jest wskaźnikiem to wskaźnik i tak jest zmienną, której adres przechowuje inny wskaźnik. Krótko mówiąc, bardzo prosta i przydatna rzecz. |
||
== Zastosowanie == |
|||
fghxfghfghfghfgjhdf!!! |
|||
* Można powkurwiać „programistów” po kierunku technik-informatyk. |
|||
* Można odróżnić [[C (język programowania)|C]] od [[Logo Komeniusz]]. |
|||
* Można zawiesić program. |
|||
* Można zawiesić program. |
|||
* Można zawiesić program. |
|||
* Można utrudnić sobie życie. |
|||
* Można zaszpanować przed znajomymi. |
|||
== Przykład zastosowania == |
|||
sdfsaf~! |
|||
<pre> |
|||
/*bez wskazników*/ |
|||
int tablica[3][3]={0}; |
|||
/*ze wskaznikami*/ |
|||
int **tablica=new *int[3]; |
|||
int a=0; |
|||
while(a<3) |
|||
{ |
|||
tablica[a]=new int[3]; |
|||
a++; |
|||
} |
|||
a=0; |
|||
int b; |
|||
while(a<3) |
|||
{ |
|||
b=0; |
|||
while(b<3) |
|||
{ |
|||
tablica[a][b]=0; |
|||
b++; |
|||
} |
|||
a++; |
|||
} |
|||
</pre> |
|||
<pre> |
|||
int i; |
|||
int* pi; //3.14 |
|||
while(1){ |
|||
i = rand(); |
|||
pi = (int*)i; |
|||
delete pi; |
|||
} |
|||
</pre> |
|||
[[Kategoria:Programowanie]] |
Wersja z 19:48, 4 cze 2011
Wskaźnik – ogromnie przydatna rzecz, występująca w każdym niemal języku programowania. Chodzi o to, że wskaźnik jest zmienną przechowującą adres zmiennej w pamięci, która to zmienna może też być wskaźnikiem, no chyba że nie jest wskaźnikiem to wskaźnik i tak jest zmienną, której adres przechowuje inny wskaźnik. Krótko mówiąc, bardzo prosta i przydatna rzecz.
Zastosowanie
- Można powkurwiać „programistów” po kierunku technik-informatyk.
- Można odróżnić C od Logo Komeniusz.
- Można zawiesić program.
- Można zawiesić program.
- Można zawiesić program.
- Można utrudnić sobie życie.
- Można zaszpanować przed znajomymi.
Przykład zastosowania
/*bez wskazników*/ int tablica[3][3]={0}; /*ze wskaznikami*/ int **tablica=new *int[3]; int a=0; while(a<3) { tablica[a]=new int[3]; a++; } a=0; int b; while(a<3) { b=0; while(b<3) { tablica[a][b]=0; b++; } a++; }
int i; int* pi; //3.14 while(1){ i = rand(); pi = (int*)i; delete pi; }