Metro: Różnice pomiędzy wersjami
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Emdegger. Ofiarą rewertu jest 83.12.101.58.) |
M |
||
Linia 5: | Linia 5: | ||
== Eksploatacja == |
== Eksploatacja == |
||
Metro jeździ tam, gdzie wskaźnik samochodów / m² jest zbyt duży, by bez większych problemów mogły się tam poruszać [[tramwaj]]e. W Polsce jest to tylko [[metro warszawskie|Warszawa]], a przykładem |
Metro jeździ tam, gdzie wskaźnik samochodów / m² jest zbyt duży, by bez większych problemów mogły się tam poruszać [[tramwaj]]e. W Polsce jest to tylko [[metro warszawskie|Warszawa]], a przykładem europejskim jest chociażby [[metro berlińskie|Berlin]]. |
||
== Obecność w kulturze == |
== Obecność w kulturze == |
Wersja z 19:33, 9 lis 2011
Metro – pociąg, który nie był w stanie funkcjonować w kolejach z powodu zbyt dużej ilości stłuczek z murami, co spowodowało nienaturalne spłaszczenie ryja („czoła”) pociągu.
Geneza
Metro powstało najprawdopodobniej dlatego, że właściciele wagonów tak się wstydzili płaskonosia swych podopiecznych, że schowali je pod ziemię. Przez jaki czas zapomniano o nich, ale potem, gdy zaczynało brakować taboru przypomniano sobie. I wymyślono, że aby nie było siary, to pociągi zostaną pod ziemią, ale będą tam jeździć, bo pod ziemią jest ciemno i nikt nie widzi jak wyglądają.
Eksploatacja
Metro jeździ tam, gdzie wskaźnik samochodów / m² jest zbyt duży, by bez większych problemów mogły się tam poruszać tramwaje. W Polsce jest to tylko Warszawa, a przykładem europejskim jest chociażby Berlin.
Obecność w kulturze
Ogranicza się do piosenki System of a Down (która tak naprawdę nie jest System of a Down) i nazwy w zespole The Metra.