Fiat 125p: Różnice pomiędzy wersjami
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Terrapodian. Ofiarą rewertu jest 83.22.15.159.) |
Ponury bot (dyskusja • edycje) M (Robot wykonał kosmetyczne poprawki) |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
'''Fiat 125p''' lub '''FSO 125p''', potocznie ''Duży Fiat'' lub ''Fiat Grat'' – duża, bezpieczna limuzyna wykonana w 99% z aluminium, stanowiąca konkurencję dla samochodów takich jak [[Volkswagen Garbus|Garbus]] czy [[Fiat 126p|Maluch]]. |
'''Fiat 125p''' lub '''FSO 125p''', potocznie ''Duży Fiat'' lub ''Fiat Grat'' – duża, bezpieczna limuzyna wykonana w 99% z aluminium, stanowiąca konkurencję dla samochodów takich jak [[Volkswagen Garbus|Garbus]] czy [[Fiat 126p|Maluch]]. |
||
==Historia== |
== Historia == |
||
[[Plik:Thebestsecurityin125p.jpg|left|thumb|250px|Najlepsze zabezpieczenie limuzyny]] |
[[Plik:Thebestsecurityin125p.jpg|left|thumb|250px|Najlepsze zabezpieczenie limuzyny]] |
||
W [[1952]] roku firma [[FSO|Fabryka Samochodów Obciachowych]] przedstawiła prototyp futurystycznej, dużej, komfortowej i bezpiecznej limuzyny. Pomysłodawcą tego projektu był [[Włodzimierz Ilicz Lenin|Lenin]]. Dwa lata później Fabryka Samochodów Obciachowych pokazała swój projekt firmie [[Fiat]] i wyraziła zgodę na sprzedaż tej luksusowej limuzyny jako Fiat 125p. |
W [[1952]] roku firma [[FSO|Fabryka Samochodów Obciachowych]] przedstawiła prototyp futurystycznej, dużej, komfortowej i bezpiecznej limuzyny. Pomysłodawcą tego projektu był [[Włodzimierz Ilicz Lenin|Lenin]]. Dwa lata później Fabryka Samochodów Obciachowych pokazała swój projekt firmie [[Fiat]] i wyraziła zgodę na sprzedaż tej luksusowej limuzyny jako Fiat 125p. |
||
Linia 8: | Linia 8: | ||
W [[1960]] roku, gdy Fiat 125p był już gotowy okazał się wolniejszy od takich samochodów jak [[Fiat 126p|Maluch]] czy [[Volkswagen Garbus|VW Garbus]], dlatego konstruktorzy myśleli, jak go przyspieszyć. Myśleli aż do [[1968]] roku i wtedy też Fiat 125p trafił do seryjnej produkcji. Sprzedaż rozpoczęto 3 lata później. |
W [[1960]] roku, gdy Fiat 125p był już gotowy okazał się wolniejszy od takich samochodów jak [[Fiat 126p|Maluch]] czy [[Volkswagen Garbus|VW Garbus]], dlatego konstruktorzy myśleli, jak go przyspieszyć. Myśleli aż do [[1968]] roku i wtedy też Fiat 125p trafił do seryjnej produkcji. Sprzedaż rozpoczęto 3 lata później. |
||
==Dane techniczne== |
== Dane techniczne == |
||
[[Plik:Wrak.jpg|200px|thumb|right|Fiat 125p po niewłaściwej eksploatacji]] |
[[Plik:Wrak.jpg|200px|thumb|right|Fiat 125p po niewłaściwej eksploatacji]] |
||
W Fiacie 125p montowano seryjnie silnik V6 doładowany kompresorem, co miało zapewnić osiągi znaczne lepsze od [[Fiat 126p|Malucha]] i [[Volkswagen Garbus|Garbusa]]. |
W Fiacie 125p montowano seryjnie silnik V6 doładowany kompresorem, co miało zapewnić osiągi znaczne lepsze od [[Fiat 126p|Malucha]] i [[Volkswagen Garbus|Garbusa]]. |
||
Linia 30: | Linia 30: | ||
* Gdy wyjechał z ''Pimp My Ride'' miał metalfelgi od [[Fiat 126p|Malucha]] i pod tylną klapą 32-calowy czarno - biały telewizor, a do tego wspaniałą konsolę do gier pegasus z dwoma joystikami z bazaru. |
* Gdy wyjechał z ''Pimp My Ride'' miał metalfelgi od [[Fiat 126p|Malucha]] i pod tylną klapą 32-calowy czarno - biały telewizor, a do tego wspaniałą konsolę do gier pegasus z dwoma joystikami z bazaru. |
||
==Zobacz też== |
== Zobacz też == |
||
* [[Fiat 126p|Maluch]] |
* [[Fiat 126p|Maluch]] |
||
* [[Volkswagen Garbus|Garbus]] |
* [[Volkswagen Garbus|Garbus]] |
||
* [[Lada]] |
* [[Lada]] |
||
⚫ | |||
[[Kategoria:Samochody]] |
[[Kategoria:Samochody]] |
||
⚫ |
Wersja z 17:49, 1 sty 2012
Fiat 125p lub FSO 125p, potocznie Duży Fiat lub Fiat Grat – duża, bezpieczna limuzyna wykonana w 99% z aluminium, stanowiąca konkurencję dla samochodów takich jak Garbus czy Maluch.
Historia
W 1952 roku firma Fabryka Samochodów Obciachowych przedstawiła prototyp futurystycznej, dużej, komfortowej i bezpiecznej limuzyny. Pomysłodawcą tego projektu był Lenin. Dwa lata później Fabryka Samochodów Obciachowych pokazała swój projekt firmie Fiat i wyraziła zgodę na sprzedaż tej luksusowej limuzyny jako Fiat 125p.
W 1960 roku, gdy Fiat 125p był już gotowy okazał się wolniejszy od takich samochodów jak Maluch czy VW Garbus, dlatego konstruktorzy myśleli, jak go przyspieszyć. Myśleli aż do 1968 roku i wtedy też Fiat 125p trafił do seryjnej produkcji. Sprzedaż rozpoczęto 3 lata później.
Dane techniczne
W Fiacie 125p montowano seryjnie silnik V6 doładowany kompresorem, co miało zapewnić osiągi znaczne lepsze od Malucha i Garbusa.
- Wymiary (w metrach) - 5,5/1,8/1,5
- Liczba drzwi - 4
- Waga samochodu - 1300 kg
- Liczba miejsc siedzących od 4 do 8
- Bagażnik - 800 litrów (bez butli z podtlenkiem LPG)
- Pojemność skokowa silnika - 6 litrów
- Moc maksymalna - 511 KM
- Maksymalny moment obrotowy - 666 Nm
- 0 - 100 km/h - 6 dni
- 0 - 300 km/h - 2 godziny pchania Pudziana
- V-max - 350 km/h (z przepaści).
- Spalanie w cyklu miejskim - 1 butla gazu na 2 skrzyżowania.
- Spalanie w cyklu wiejskim - 1 kg obornika na 3 hektary.
- Spalanie w cyklu mieszanym - 10 litrów etyliny 98 na 666 km.
- W standardzie ABS na jedno koło, schowek z ESP, bagażnik z klimatyzacją, fotele podgrzewane (ciepłem ludzkiego ciała), klucze do remontów silnika i linka do ciągania.
- Napęd na koło zapasowe.
- Gdy wyjechał z Pimp My Ride miał metalfelgi od Malucha i pod tylną klapą 32-calowy czarno - biały telewizor, a do tego wspaniałą konsolę do gier pegasus z dwoma joystikami z bazaru.