Wiedźmin (gra): Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Grzeeesiek (dyskusja • edycje) M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Grzeeesiek. Ofiarą rewertu jest 84.205.1.188.) |
(Ale ze mnie lama, blankuję Nonsensopedię... Byłbym bardzo wdzięczny za otrzymanie bana) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Sur|'''gry cRPG''' o Wiedźminie|[[Wiedźmin]]}} |
|||
[[Plik:Kubus_de_Aldersberg.jpg|right|thumb|150px|Jakub de Aldersberg w swojej marchewkowej chwale!]] |
|||
{{cytat|Pięknie, kurwa, pięknie.|[[Geralt|Geralt z Rivii]] o tym artykule}} |
|||
{{cytat|Co ty, ochujałeś?|Talar do autora artykułu}} |
|||
{{cytat|Jestem chędożonym nonsensopedystą, wiesz kto to jest nonsensopedysta czy mam ci rozrysować?|Autor artykułu do Talara}} |
|||
{{cytaty|Wiedźmin (gra)}} |
|||
'''Wiedźmin''' – gra cRPG, wymagająca komputera typu nie-stać-cię-na-niego, oparta na [[Polska|polskiej]] sadze fantasy o... hmmm... zgadnijcie... Wiedźminie! Wysoki stopień odwzorowania materiałów źródłowych. Ma aż jeden mroczny wspólny punkt z „filmem”. Gra daje szansę wcielenia się w ignoranta, seryjnego mordercę i ćpuna, czyli legendarnego wojownika Geralta z Rivii. Zawiera w sobie wiele przesłań, między innymi słynne „[[seks|chędożenie]]” czy „''na pohybel skurwysynom!''”. |
|||
== Postacie == |
|||
=== Główne === |
|||
[[Plik:mordo_ty_moja.jpg|right|thumb|150px|Geralt i piękna córka króla Temerii]] |
|||
* '''Geralt z Rivii''' – znany jako Wiedźmin/Hexer/Białowłosy/Wilk/Biały Wilk/Gwynbleidd/Rzeźnik z Blaviken/Mosterdziej/Mutant/Odmieniec/Parszywy odmieniec/Wnuś/Kozojeb chędożony/Wiedmolol bul/Bydlak, wyżej wspomniany ignorant, seryjny morderca i ćpun, przyjaciel wędrownego trubadura, który zna wszystkie dziwki od Jarugi po Buinę... to znaczy... legendarny wojownik... taaak, uwierzcie mi. |
|||
* '''Jaskier''' – bard, kurwiarz, poeta, kurwiarz, pijak, kurwiarz, kurwiarz i kurwiarz. A i przyjaciel Geralta. Ściąga teksty od [[Kazik]]a. Pomysły również. |
|||
* '''Triss Merigold''' vel '''Triss, Dziecinko!''' – czarodziejka, która oczaruje Cię swoimi wielkimi... mocami! Szpanuje domem w dobrej dzielnicy, rudymi włosami, dekoltami i obcisłą kiecką. Leci na Geralta. |
|||
* '''Alvin''' – dzieciak-Scratch – zapowiada Epokę Lodowcową. Łazi za Geraltem i zadaje mu trudne pytania, co nie może dać dobrych edukacyjnych efektów. |
|||
* '''Jakub de Aldersberg''' – oszołom, o czym świadczy jego tytuł Wielkiego Mistrza Wielkiego Zakonu Wielkiej Płonącej Róży. Jest też sponsorem soczku „Kubuś”. <s>Piroman, podnieca go podpalanie kwiatków.</s> Ogólnie, pokojowo nastawiony ogrodnik lubiący wspominać swe dawne dzieje przy ognisku. A zresztą i tak się dowiecie wszystkiego na końcu... |
|||
* '''Zygfryd z Denesle''' – otumaniony młody rycerz, który [[Hippisi|lubi kwiatki]] i języki topielców. Podniecają go kanały oraz białowłosi wiedźmini o oczach z pionowymi źrenicami. Zwłaszcza jeden z nich. Widzi w ciemnościach (no, a jak wyjaśnicie, że w ciemnych kanałach dostrzegł te wszystkie „stygmaty mutacji”?). Ogólnie spoko koleś, jeśli będziecie za Zakonem... <s> Leci na Geralta. </s> |
|||
* '''Yaevinn''' – elf, fan pagan metalu. Na początku II aktu przebywa w Gaeju Druidów, ale kiedy Geralt zaczyna się domyślać jego upodobań podczas czytania listu miłosnego do Vivaldiego, przenosi się do obozu Scoia'tael na bagna. |
|||
* '''Krowa Medalistka Truskawka''' – jedna z najbardziej lubianych i znaczących bohaterek. Ma lśniący włos i lubi bakalie. Jedyna, która nie leci na Geralta. |
|||
* '''Berengar''' - wyrzutek jakich mało ziemia nosiła. Ględzi cały czas o swym podłym losie że te szumowiny z Kaer Morhen go zrobiły na wiedźmina i nie może mieć rodzinki. Geralt poszukuje go przez trzy akty, dopiero w jakichś odmętach. Wiedźmin znudzony że tak ględzi o tych wyrzutkach zarzyna go, a Berengar nawet tego nie zauważył. Przy zwłokach Berengusia był medalion "ślimaka" ponieważ ślimak ma podobny charakter do Berengarka. Geralt się ucieszył i zabrał mu tego ślimaka. |
|||
== Objawy uzależnienia od Wiedźmina == |
|||
* Widząc płaczące dziecko w Tessco, próbuje rzucić na nie znak Axii. |
|||
* Kupując coś w sklepie, pytasz sprzedawcy: „''No to jak, kurwa, będzie, robimy interes?''” |
|||
* Śpisz tylko na klęczkach przy ognisku. |
|||
* Chciałbyś być albinosem (Geralt). |
|||
* Albo przynajmniej łysy (Talar). |
|||
* Chciałbyś być łysym albinosem. |
|||
* Inwestujesz w szkła kontaktowe, dzięki którym masz żółte oczy i pionowe źrenice. |
|||
* Jesteś w stanie wypić wszystko (perfumy, [[bimber|„eliksiry”]], przeterminowane soki), co zawiera choć kroplę alkoholu – w końcu to baza alchemiczna. |
|||
* Za zakup puklerza domagasz się garnka gratis. Przecież tak było w ogłoszeniu! |
|||
* Podpalasz wszystkie róże sąsiadki. |
|||
* Ale tylko te czerwone. Zabijesz za zrobienie tego białym. Zabijesz wszystkich dh'oine! WOLNOOOŚĆ!!! |
|||
* Widząc wiewiórkę, rzucasz się za nią w pogoń z okrzykiem „Tandaradei!” (wersja prozakonna)/odcinasz jej ogon i przyczepiasz sobie do czapki (wersja proelficka)/przekonujesz ją, aby zaprzestała walk (wersja neutralna). |
|||
* Widząc kruka, pytasz go o zbroję. |
|||
* Odleciał? Eee, pewnie jaki doppler... |
|||
* Kiedy wchodzisz do jakiegoś pomieszczenia lub z niego wychodzisz, otwierasz drzwi przez dwie minuty. |
|||
* Nie rozumiesz fascynacji Edwardem ze „Zmierzchu” – przecież duuuuużo lepsze są wampirzyce w Domu Nocy! |
|||
* A w ogóle to najlepsze są Chętne Uda. |
|||
* Często chodzisz do kanałów, żeby poexpić. |
|||
* Będąc nad jeziorem, szukasz najlepszego tyłka w Temerii... znaczy się, Pani Jeziora. No co? |
|||
* Uważasz, że jesteś w stanie zaciągnąć 3/4 znanych Ci kobiet do łóżka. |
|||
* Co gorsza, NAPRAWDĘ jesteś w stanie. |
|||
* Mylisz Jankiela z „Pana Tadeusza” z Jaskrem. |
|||
* Nie potrafisz wejść do głębokiej wody. |
|||
* Ani skakać. |
|||
* Na fanów pagan metalu mówisz Scoia'tael. |
|||
* W imię dobra nie pijesz soczku Kubuś. |
|||
* Na koniec rozmowy mówisz: ''Bywaj''. |
|||
* Albo: ''Spieprzaj, dziadu''. |
|||
* Gdy się z kimś umawiasz na spotkanie, wydajesz ryk godowy Tygrysa Polarnego, aby wiedział jak cię rozpoznać. |
|||
* Idąc do domu dziewczyny i widząc jej babcię, zmierzającą w twoją stronę, mówisz: „Stara, siwa a upierdliwa. Nie wstyd to tak?” albo „Zdychaj, babo”. Jednak nigdy nie przychodzisz pijany. |
|||
* Na obiedzie u rodziny, pytasz dziadka - „Czy to co widzę na stole to ludzka czaszka i mózg?” |
|||
* Zabijasz nauczycielkę od matematyki srebrnym mieczem, a potem tłumaczysz w sądzie, że broniłeś przyjaciół przed Zjadarką. |
|||
* Gdy twój dyrektor szkoły/Szef wzywa cię do gabinetu, cały czas kichasz. Jak Szef/Dyrektor zapyta „Masz katar?” odpowiadasz „Nie. Mam alergię na skurwysynów!” |
|||
* Nosisz ksywę „Rzeźnik z Warszawy/Wrocławia/Łodzi/Szczecina” itd. zależnie od miasta. Oczywiście nie bez powodu. |
|||
* W całym życiu zmieniasz ubranie 3 maksymalnie 4 razy. |
|||
* Wchodzisz każdemu do domu bez pukania i opróżniasz szafki. |
|||
* Co najdziwniejsze, domownicy nie mają ci tego za złe. |
|||
* Będąc zaproszonym na eleganckie przyjęcie, opowiadasz każdemu żarcik o włochatym, wchodzącym w dziurę. |
|||
* W centrum miasta tłumaczysz przechodniom, jak się bronić przed ptasią grypą - „szmatą se mordopysk owińcie, może was choróbsko nie dopadnie”. |
|||
* Mówiąc prezydentowi kraju o przeciwnej mu partii politycznej, mówisz - „Panie, twoje królestwo targa jeszcze jedna choroba.” |
|||
* Gdy goni cię banda dresiarzy, szukasz gaju druidów. W końcu potwory tam nie wejdą. |
|||
* Ewentualnie próbujesz użyć na nich stylu grupowego. |
|||
* Nie boisz się terrorystów z karabinami maszynowymi, bo jakby co będziesz odbijał kule mieczem. |
|||
* Gdy zabijasz kogoś na ulicy, odcinając mu głowę, pieniędzy nie szukasz w kieszeniach, tylko w odciętej głowie. |
|||
* Prawie każdy twój przyjaciel jest zawsze gotowy, aby na miejscu grać w kości albo pić. |
|||
* Przychodzisz na posterunek i mówisz, że zabiłeś człowieka. Ewentualnie dajesz policjantowi kokainę w prezencie. |
|||
* W gazecie szukasz ogłoszeń na potwory. |
|||
* Dziwisz się, dlaczego patrole policji nie mają ze sobą halabard. |
|||
* Szukasz Brux po burdelach. |
|||
* Nosisz tylko skórę. |
|||
* Boisz się, że w lesie zestrzelą cię Scoia'Tael. W końcu jesteś po stronie Zakonu. |
|||
*...ale kiedy popadniesz w depresję, idziesz tam w nadziei, że cię zestrzelą. |
|||
* Nie strzelasz z wiatrówki... |
|||
* ... ale nie masz nic przeciwko puszczaniu fajerwerków (używaniu petard). |
|||
== Noob w grze Wiedźmin == |
|||
* Zalewa fora internetowe pytaniem o zrobienie postaci innej niż wiedźmin. |
|||
* Oraz 10 tysięcy razy zadaje pytanie „czy mi pujdzie?”. Oczywiście nie poda jaki ma sprzęt, a jeżeli poda to tylko po to, żeby przyszpanować. |
|||
* Próbuje walczyć dwoma mieczami naraz. |
|||
* Nie kupuje książek o potworach, ''bo szkoda złota'' i dziwi się potem, że nie może zdobyć składników do eliksirów. |
|||
* Szuka Berengara po Kaer Morhen. Mało tego, nie opuści tej lokacji zanim go nie znajdzie. |
|||
* Na Podgrodziu boi się nocą wychodzić z karczmy. |
|||
* Pyta kiedy dostanie katanę, jaką miał Żebrowski. |
|||
* Ginie od własnego znaku mimo, że to niemożliwe. |
|||
* Na widoku TPP chce chodzić po mieście a nie biegać, dlatego zatruwa się na ponad 90%. |
|||
* Czasem nawet na 100%. |
|||
* Ciągle łazi za Triss i patrzy na jej tyłek. |
|||
* Uważa noc za wyzwanie, jakim jest wyrżnięcie jak największej liczby obywateli Wyzimy. Oczywiście kończy się to spotkaniem z Łowcą Głów. |
|||
* Zamiast wczytać save'a płaci Łowcy 1000 orenów (o ile ma tyle), po czym następnej nocy zabawa się powtarza. |
|||
* Szuka kodów do gry w pokera. |
|||
* Stoi przy handlarzu dopóki ten nie da mu darmowego itema, a po kilkunastu dniach zauważa, że nie daje mu nic. Wchodzi na wszystkie fora (nie koniecznie o Wiedźminie) i obraża go. |
|||
* Niektórzy nawet nie zauważają, że nie da im itema i odchodzą od komputera dopiero wtedy, kiedy padną z wyczerpania, a po powrocie ze szpitala dalej błagają o item. |
|||
* Zaczyna od razu od trudnego trybu gry, a potem dziwi się, że zabił się w prologu. |
|||
== Pro w grze Wiedźmin == |
|||
* Walczy z Przerazą gołymi rękami. I wygrywa. |
|||
* Ratuje Leo przed śmiercią. |
|||
* Robi eliksir dla Triss z samej wody. |
|||
** Pozostałe eliksiry też robi z wody. Mutageny też. |
|||
* Podczas seksu z Vesną Hood podpala młyn. |
|||
** Nie używając znaku igni. |
|||
* Uratował Karolinę na początku I aktu. |
|||
* Odkopał brata Odo. |
|||
* Przekonuje wieśniaków by zostawili w spokoju Abigail. W sposób merytoryczny. |
|||
* W walce z bestią pomagają mu zarówno wieśniacy, jak i Abigail. |
|||
* Wszyscy w wiosce są szczęśliwi i wdzięczni. |
|||
* Zabija bestię w walce na pięści. |
|||
* W akcie drugim nie zostaje wtrącony do więzienia. |
|||
** Mimo to zabija Kuroliszka. |
|||
*** W walce na pięści. |
|||
* Rozpoznaje, że Raymond to Azar Javed w przebraniu nie przeprowadzając śledztwa. |
|||
* Pokonuje go w walce na pięści. |
|||
** Jego popleczników też. |
|||
* Od początku gry jest legendą kościanego pokera. |
|||
* Wykonuje zadania zarówno dla zakonu Płonącej Róży, jak i dla Scoia'tael. |
|||
** Ma poparcie obu frakcji. |
|||
* Jednocześnie zachowuje neutralność. |
|||
* Otwiera wejście do wieży na bagnach. Pięściami. |
|||
* Azar Javed i Magister nie mają odwagi by mu przeszkodzić. |
|||
* Podczas potyczki na bagnach wybija wszystkich rycerzy zakonu i Scoia'tael. |
|||
** I cieszy się pełnym poparciem obu frakcji. |
|||
* Podczas przyjęcia robi trójkąt z Triss i Addą. |
|||
* Cieszy się pełnym poparciem obu kobiet. |
|||
* Wyciąga z Addy informacje o jej udziale w Salamandrze. |
|||
* Przepija rycerza na przyjęciu Białą mewą. |
|||
** I wszystkich gości. |
|||
* Pomaga Scoia'tael odzyskać bank. |
|||
** Ciesząc się pełnym poparciem Zygfryda. |
|||
* Przekonuje do pomocy zarówno Yaevinna, jak i Zygfryda. |
|||
* Leczy Vincenta Meisa z likantropii w walce na pięści. |
|||
* W mniej krwawej wersji leczy go z likantropii eliksirem od Kalksteina. |
|||
* Do, którego dodał własną łzę. |
|||
** I zadziałało. |
|||
* Pokonuje Magistra w walce na pięści. |
|||
** Królową Kikimor też. |
|||
* Przekazał Alvina w ręce Triss i przekonał Shani, że tak jest najlepiej. |
|||
** Cieszy się pełnym poparciem obu kobiet. |
|||
* Wyrwał serce Strzydze, ale jednocześnie odczarował ją i żywą odprowadził do Foltesta. |
|||
* Odzyskał płodność. |
|||
* Zabił łowcę głów. |
|||
** Pięściami oczywiście. |
|||
* Jakuba przekonał, żeby się poddał i odwołał atak na Wyzimę. |
|||
* Uratował Alvina zanim jeszcze go porwano. |
|||
* Znalazł Alvina po wydarzeniach z IV aktu. |
|||
* Po pokonaniu Jakuba uruchomił mu się VI rozdział. |
|||
* Miał wszystkie zakończenia jednocześnie. |
|||
* W outro zabił Asasyna, zanim w ogóle zbliżył się do Foltesta. |
|||
* Pod koniec gry nie trafił do lodowych pustkowi. |
|||
'''Ta sekcja dotyczy gry Wiedźmin 2 Zabójcy Królów.''' |
|||
* Udało mu się zachować poparcie Vernona Roche'a pomagając Iorwethowi. |
|||
* Ocalił Foltesta przed Królobójcą. |
|||
* Zabił smoka już w prologu. |
|||
* Zabił Smokobójczynię. |
|||
** Pięściami oczywiście. |
|||
* Pożyczył od Iorwetha łuk i podczas wojny o Vergen, wystrzelał wszystkich Kaedweńczyków |
|||
** wyjątkowo bez użycia pięści. |
|||
* Troll dał mu skosztować zupy z elfów i z cebuli |
|||
** Za to, że przyprowadził mu Trollicę żywą. |
|||
* Ostatnią walkę na pięści wygrał bez eliksiru. |
|||
* Triss zaszła w ciążę po seksie z nim. Chociaż i wiedźmini i czarodziejki są bezpłodni |
|||
* Letho poddał się i ukorzył przed nim. |
|||
* Pokonał Żagnicę na pięści. |
|||
* udało mu się przekonać Iorwetha, żeby zabił Saskię |
|||
* udało mu się zabić strażnika vranów pięściami |
|||
* pokonał Mocarnego Nume bez użycia eliksiru |
|||
* Uprawiał sex z Saskią, oczywiście wcześniej zabijając ją w prologu. |
|||
* Uratował Serita i Egana. |
|||
* Spotkał Vesemira. |
|||
* Uratował jednocześnie Saskie, Anais i Triss. |
|||
{{stubgry}} |
|||
{{DEFAULTSORT:Wiedźmin}} |
|||
[[Kategoria:Wiedźmin]] |
|||
[[Kategoria:Gry komputerowe]] |
|||
[[Kategoria:Fantastyka]] |
|||
[[Kategoria:Fantasy]] |