Wiedźmin (gra): Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Grzeeesiek. Ofiarą rewertu jest 84.205.1.188.)
(Ale ze mnie lama, blankuję Nonsensopedię... Byłbym bardzo wdzięczny za otrzymanie bana)
Linia 1: Linia 1:
{{Sur|'''gry cRPG''' o Wiedźminie|[[Wiedźmin]]}}
[[Plik:Kubus_de_Aldersberg.jpg|right|thumb|150px|Jakub de Aldersberg w swojej marchewkowej chwale!]]
{{cytat|Pięknie, kurwa, pięknie.|[[Geralt|Geralt z Rivii]] o tym artykule}}
{{cytat|Co ty, ochujałeś?|Talar do autora artykułu}}
{{cytat|Jestem chędożonym nonsensopedystą, wiesz kto to jest nonsensopedysta czy mam ci rozrysować?|Autor artykułu do Talara}}
{{cytaty|Wiedźmin (gra)}}
'''Wiedźmin''' – gra cRPG, wymagająca komputera typu nie-stać-cię-na-niego, oparta na [[Polska|polskiej]] sadze fantasy o... hmmm... zgadnijcie... Wiedźminie! Wysoki stopień odwzorowania materiałów źródłowych. Ma aż jeden mroczny wspólny punkt z „filmem”. Gra daje szansę wcielenia się w ignoranta, seryjnego mordercę i ćpuna, czyli legendarnego wojownika Geralta z Rivii. Zawiera w sobie wiele przesłań, między innymi słynne „[[seks|chędożenie]]” czy „''na pohybel skurwysynom!''”.


== Postacie ==

=== Główne ===
[[Plik:mordo_ty_moja.jpg|right|thumb|150px|Geralt i piękna córka króla Temerii]]
* '''Geralt z Rivii''' – znany jako Wiedźmin/Hexer/Białowłosy/Wilk/Biały Wilk/Gwynbleidd/Rzeźnik z Blaviken/Mosterdziej/Mutant/Odmieniec/Parszywy odmieniec/Wnuś/Kozojeb chędożony/Wiedmolol bul/Bydlak, wyżej wspomniany ignorant, seryjny morderca i ćpun, przyjaciel wędrownego trubadura, który zna wszystkie dziwki od Jarugi po Buinę... to znaczy... legendarny wojownik... taaak, uwierzcie mi.
* '''Jaskier''' – bard, kurwiarz, poeta, kurwiarz, pijak, kurwiarz, kurwiarz i kurwiarz. A i przyjaciel Geralta. Ściąga teksty od [[Kazik]]a. Pomysły również.
* '''Triss Merigold''' vel '''Triss, Dziecinko!''' – czarodziejka, która oczaruje Cię swoimi wielkimi... mocami! Szpanuje domem w dobrej dzielnicy, rudymi włosami, dekoltami i obcisłą kiecką. Leci na Geralta.
* '''Alvin''' – dzieciak-Scratch – zapowiada Epokę Lodowcową. Łazi za Geraltem i zadaje mu trudne pytania, co nie może dać dobrych edukacyjnych efektów.
* '''Jakub de Aldersberg''' – oszołom, o czym świadczy jego tytuł Wielkiego Mistrza Wielkiego Zakonu Wielkiej Płonącej Róży. Jest też sponsorem soczku „Kubuś”. <s>Piroman, podnieca go podpalanie kwiatków.</s> Ogólnie, pokojowo nastawiony ogrodnik lubiący wspominać swe dawne dzieje przy ognisku. A zresztą i tak się dowiecie wszystkiego na końcu...
* '''Zygfryd z Denesle''' – otumaniony młody rycerz, który [[Hippisi|lubi kwiatki]] i języki topielców. Podniecają go kanały oraz białowłosi wiedźmini o oczach z pionowymi źrenicami. Zwłaszcza jeden z nich. Widzi w ciemnościach (no, a jak wyjaśnicie, że w ciemnych kanałach dostrzegł te wszystkie „stygmaty mutacji”?). Ogólnie spoko koleś, jeśli będziecie za Zakonem... <s> Leci na Geralta. </s>
* '''Yaevinn''' – elf, fan pagan metalu. Na początku II aktu przebywa w Gaeju Druidów, ale kiedy Geralt zaczyna się domyślać jego upodobań podczas czytania listu miłosnego do Vivaldiego, przenosi się do obozu Scoia'tael na bagna.
* '''Krowa Medalistka Truskawka''' – jedna z najbardziej lubianych i znaczących bohaterek. Ma lśniący włos i lubi bakalie. Jedyna, która nie leci na Geralta.
* '''Berengar''' - wyrzutek jakich mało ziemia nosiła. Ględzi cały czas o swym podłym losie że te szumowiny z Kaer Morhen go zrobiły na wiedźmina i nie może mieć rodzinki. Geralt poszukuje go przez trzy akty, dopiero w jakichś odmętach. Wiedźmin znudzony że tak ględzi o tych wyrzutkach zarzyna go, a Berengar nawet tego nie zauważył. Przy zwłokach Berengusia był medalion "ślimaka" ponieważ ślimak ma podobny charakter do Berengarka. Geralt się ucieszył i zabrał mu tego ślimaka.

== Objawy uzależnienia od Wiedźmina ==

* Widząc płaczące dziecko w Tessco, próbuje rzucić na nie znak Axii.
* Kupując coś w sklepie, pytasz sprzedawcy: „''No to jak, kurwa, będzie, robimy interes?''”
* Śpisz tylko na klęczkach przy ognisku.
* Chciałbyś być albinosem (Geralt).
* Albo przynajmniej łysy (Talar).
* Chciałbyś być łysym albinosem.
* Inwestujesz w szkła kontaktowe, dzięki którym masz żółte oczy i pionowe źrenice.
* Jesteś w stanie wypić wszystko (perfumy, [[bimber|„eliksiry”]], przeterminowane soki), co zawiera choć kroplę alkoholu – w końcu to baza alchemiczna.
* Za zakup puklerza domagasz się garnka gratis. Przecież tak było w ogłoszeniu!
* Podpalasz wszystkie róże sąsiadki.
* Ale tylko te czerwone. Zabijesz za zrobienie tego białym. Zabijesz wszystkich dh'oine! WOLNOOOŚĆ!!!
* Widząc wiewiórkę, rzucasz się za nią w pogoń z okrzykiem „Tandaradei!” (wersja prozakonna)/odcinasz jej ogon i przyczepiasz sobie do czapki (wersja proelficka)/przekonujesz ją, aby zaprzestała walk (wersja neutralna).
* Widząc kruka, pytasz go o zbroję.
* Odleciał? Eee, pewnie jaki doppler...
* Kiedy wchodzisz do jakiegoś pomieszczenia lub z niego wychodzisz, otwierasz drzwi przez dwie minuty.
* Nie rozumiesz fascynacji Edwardem ze „Zmierzchu” – przecież duuuuużo lepsze są wampirzyce w Domu Nocy!
* A w ogóle to najlepsze są Chętne Uda.
* Często chodzisz do kanałów, żeby poexpić.
* Będąc nad jeziorem, szukasz najlepszego tyłka w Temerii... znaczy się, Pani Jeziora. No co?
* Uważasz, że jesteś w stanie zaciągnąć 3/4 znanych Ci kobiet do łóżka.
* Co gorsza, NAPRAWDĘ jesteś w stanie.
* Mylisz Jankiela z „Pana Tadeusza” z Jaskrem.
* Nie potrafisz wejść do głębokiej wody.
* Ani skakać.
* Na fanów pagan metalu mówisz Scoia'tael.
* W imię dobra nie pijesz soczku Kubuś.
* Na koniec rozmowy mówisz: ''Bywaj''.
* Albo: ''Spieprzaj, dziadu''.
* Gdy się z kimś umawiasz na spotkanie, wydajesz ryk godowy Tygrysa Polarnego, aby wiedział jak cię rozpoznać.
* Idąc do domu dziewczyny i widząc jej babcię, zmierzającą w twoją stronę, mówisz: „Stara, siwa a upierdliwa. Nie wstyd to tak?” albo „Zdychaj, babo”. Jednak nigdy nie przychodzisz pijany.
* Na obiedzie u rodziny, pytasz dziadka - „Czy to co widzę na stole to ludzka czaszka i mózg?”
* Zabijasz nauczycielkę od matematyki srebrnym mieczem, a potem tłumaczysz w sądzie, że broniłeś przyjaciół przed Zjadarką.
* Gdy twój dyrektor szkoły/Szef wzywa cię do gabinetu, cały czas kichasz. Jak Szef/Dyrektor zapyta „Masz katar?” odpowiadasz „Nie. Mam alergię na skurwysynów!”
* Nosisz ksywę „Rzeźnik z Warszawy/Wrocławia/Łodzi/Szczecina” itd. zależnie od miasta. Oczywiście nie bez powodu.
* W całym życiu zmieniasz ubranie 3 maksymalnie 4 razy.
* Wchodzisz każdemu do domu bez pukania i opróżniasz szafki.
* Co najdziwniejsze, domownicy nie mają ci tego za złe.
* Będąc zaproszonym na eleganckie przyjęcie, opowiadasz każdemu żarcik o włochatym, wchodzącym w dziurę.
* W centrum miasta tłumaczysz przechodniom, jak się bronić przed ptasią grypą - „szmatą se mordopysk owińcie, może was choróbsko nie dopadnie”.
* Mówiąc prezydentowi kraju o przeciwnej mu partii politycznej, mówisz - „Panie, twoje królestwo targa jeszcze jedna choroba.”
* Gdy goni cię banda dresiarzy, szukasz gaju druidów. W końcu potwory tam nie wejdą.
* Ewentualnie próbujesz użyć na nich stylu grupowego.
* Nie boisz się terrorystów z karabinami maszynowymi, bo jakby co będziesz odbijał kule mieczem.
* Gdy zabijasz kogoś na ulicy, odcinając mu głowę, pieniędzy nie szukasz w kieszeniach, tylko w odciętej głowie.
* Prawie każdy twój przyjaciel jest zawsze gotowy, aby na miejscu grać w kości albo pić.
* Przychodzisz na posterunek i mówisz, że zabiłeś człowieka. Ewentualnie dajesz policjantowi kokainę w prezencie.
* W gazecie szukasz ogłoszeń na potwory.
* Dziwisz się, dlaczego patrole policji nie mają ze sobą halabard.
* Szukasz Brux po burdelach.
* Nosisz tylko skórę.
* Boisz się, że w lesie zestrzelą cię Scoia'Tael. W końcu jesteś po stronie Zakonu.
*...ale kiedy popadniesz w depresję, idziesz tam w nadziei, że cię zestrzelą.
* Nie strzelasz z wiatrówki...
* ... ale nie masz nic przeciwko puszczaniu fajerwerków (używaniu petard).

== Noob w grze Wiedźmin ==
* Zalewa fora internetowe pytaniem o zrobienie postaci innej niż wiedźmin.
* Oraz 10 tysięcy razy zadaje pytanie „czy mi pujdzie?”. Oczywiście nie poda jaki ma sprzęt, a jeżeli poda to tylko po to, żeby przyszpanować.
* Próbuje walczyć dwoma mieczami naraz.
* Nie kupuje książek o potworach, ''bo szkoda złota'' i dziwi się potem, że nie może zdobyć składników do eliksirów.
* Szuka Berengara po Kaer Morhen. Mało tego, nie opuści tej lokacji zanim go nie znajdzie.
* Na Podgrodziu boi się nocą wychodzić z karczmy.
* Pyta kiedy dostanie katanę, jaką miał Żebrowski.
* Ginie od własnego znaku mimo, że to niemożliwe.
* Na widoku TPP chce chodzić po mieście a nie biegać, dlatego zatruwa się na ponad 90%.
* Czasem nawet na 100%.
* Ciągle łazi za Triss i patrzy na jej tyłek.
* Uważa noc za wyzwanie, jakim jest wyrżnięcie jak największej liczby obywateli Wyzimy. Oczywiście kończy się to spotkaniem z Łowcą Głów.
* Zamiast wczytać save'a płaci Łowcy 1000 orenów (o ile ma tyle), po czym następnej nocy zabawa się powtarza.
* Szuka kodów do gry w pokera.
* Stoi przy handlarzu dopóki ten nie da mu darmowego itema, a po kilkunastu dniach zauważa, że nie daje mu nic. Wchodzi na wszystkie fora (nie koniecznie o Wiedźminie) i obraża go.
* Niektórzy nawet nie zauważają, że nie da im itema i odchodzą od komputera dopiero wtedy, kiedy padną z wyczerpania, a po powrocie ze szpitala dalej błagają o item.
* Zaczyna od razu od trudnego trybu gry, a potem dziwi się, że zabił się w prologu.

== Pro w grze Wiedźmin ==
* Walczy z Przerazą gołymi rękami. I wygrywa.
* Ratuje Leo przed śmiercią.
* Robi eliksir dla Triss z samej wody.
** Pozostałe eliksiry też robi z wody. Mutageny też.
* Podczas seksu z Vesną Hood podpala młyn.
** Nie używając znaku igni.
* Uratował Karolinę na początku I aktu.
* Odkopał brata Odo.
* Przekonuje wieśniaków by zostawili w spokoju Abigail. W sposób merytoryczny.
* W walce z bestią pomagają mu zarówno wieśniacy, jak i Abigail.
* Wszyscy w wiosce są szczęśliwi i wdzięczni.
* Zabija bestię w walce na pięści.
* W akcie drugim nie zostaje wtrącony do więzienia.
** Mimo to zabija Kuroliszka.
*** W walce na pięści.
* Rozpoznaje, że Raymond to Azar Javed w przebraniu nie przeprowadzając śledztwa.
* Pokonuje go w walce na pięści.
** Jego popleczników też.
* Od początku gry jest legendą kościanego pokera.
* Wykonuje zadania zarówno dla zakonu Płonącej Róży, jak i dla Scoia'tael.
** Ma poparcie obu frakcji.
* Jednocześnie zachowuje neutralność.
* Otwiera wejście do wieży na bagnach. Pięściami.
* Azar Javed i Magister nie mają odwagi by mu przeszkodzić.
* Podczas potyczki na bagnach wybija wszystkich rycerzy zakonu i Scoia'tael.
** I cieszy się pełnym poparciem obu frakcji.
* Podczas przyjęcia robi trójkąt z Triss i Addą.
* Cieszy się pełnym poparciem obu kobiet.
* Wyciąga z Addy informacje o jej udziale w Salamandrze.
* Przepija rycerza na przyjęciu Białą mewą.
** I wszystkich gości.
* Pomaga Scoia'tael odzyskać bank.
** Ciesząc się pełnym poparciem Zygfryda.
* Przekonuje do pomocy zarówno Yaevinna, jak i Zygfryda.
* Leczy Vincenta Meisa z likantropii w walce na pięści.
* W mniej krwawej wersji leczy go z likantropii eliksirem od Kalksteina.
* Do, którego dodał własną łzę.
** I zadziałało.
* Pokonuje Magistra w walce na pięści.
** Królową Kikimor też.
* Przekazał Alvina w ręce Triss i przekonał Shani, że tak jest najlepiej.
** Cieszy się pełnym poparciem obu kobiet.
* Wyrwał serce Strzydze, ale jednocześnie odczarował ją i żywą odprowadził do Foltesta.
* Odzyskał płodność.
* Zabił łowcę głów.
** Pięściami oczywiście.
* Jakuba przekonał, żeby się poddał i odwołał atak na Wyzimę.
* Uratował Alvina zanim jeszcze go porwano.
* Znalazł Alvina po wydarzeniach z IV aktu.
* Po pokonaniu Jakuba uruchomił mu się VI rozdział.
* Miał wszystkie zakończenia jednocześnie.
* W outro zabił Asasyna, zanim w ogóle zbliżył się do Foltesta.
* Pod koniec gry nie trafił do lodowych pustkowi.
'''Ta sekcja dotyczy gry Wiedźmin 2 Zabójcy Królów.'''

* Udało mu się zachować poparcie Vernona Roche'a pomagając Iorwethowi.
* Ocalił Foltesta przed Królobójcą.
* Zabił smoka już w prologu.
* Zabił Smokobójczynię.
** Pięściami oczywiście.
* Pożyczył od Iorwetha łuk i podczas wojny o Vergen, wystrzelał wszystkich Kaedweńczyków
** wyjątkowo bez użycia pięści.
* Troll dał mu skosztować zupy z elfów i z cebuli
** Za to, że przyprowadził mu Trollicę żywą.
* Ostatnią walkę na pięści wygrał bez eliksiru.
* Triss zaszła w ciążę po seksie z nim. Chociaż i wiedźmini i czarodziejki są bezpłodni
* Letho poddał się i ukorzył przed nim.
* Pokonał Żagnicę na pięści.
* udało mu się przekonać Iorwetha, żeby zabił Saskię
* udało mu się zabić strażnika vranów pięściami
* pokonał Mocarnego Nume bez użycia eliksiru
* Uprawiał sex z Saskią, oczywiście wcześniej zabijając ją w prologu.
* Uratował Serita i Egana.
* Spotkał Vesemira.
* Uratował jednocześnie Saskie, Anais i Triss.
{{stubgry}}
{{DEFAULTSORT:Wiedźmin}}
[[Kategoria:Wiedźmin]]
[[Kategoria:Gry komputerowe]]
[[Kategoria:Fantastyka]]
[[Kategoria:Fantasy]]

Wersja z 16:40, 29 mar 2012