World of Tanks: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
Linia 38: Linia 38:
* Scoutuje zanim arta się rozstawi.
* Scoutuje zanim arta się rozstawi.
* Taranuje E-100 przy pomocy T-50-2.
* Taranuje E-100 przy pomocy T-50-2.
* Strzela artylerią do czołgów lekkich.
* Wyłącza minimapę, bo zasłania mu prawy dolny róg ekranu.
* Wyłącza minimapę, bo zasłania mu prawy dolny róg ekranu.
* Nie zna weakspotów.
* Nie zna weakspotów.

Wersja z 20:32, 8 lip 2012

World of Tanks (znane także jako: World of Campers lub World of Noobs) – gra komputerowa błędnie utożsamiana z symulatorem. Jej głównym założeniem jest stymulowanie agresji użytkowników poprzez tworzenie lokalnych starć między 30 osobami podzielonymi na dwa zespoły. Każdy dysponuje wybranym czołgiem, który jest jego awatarem i którego zadaniem jest przynieść operatorowi chwałę w nadchodzącym starciu.

Argumenty dla których WoT nie może być uznany za symulator

  • Nie jest możliwy upadek z urwiska, ponieważ pojazd zostaje magicznie zatrzymany na samej krawędzi;
  • Załoga naprawia zerwaną gąsienicę nie opuszczając czołgu;
  • Załoga nie jest widoczna, nawet gdy pojazd ma otwartą kabinę;
  • Gąsienica pęka dokładnie w tych samych miejscach;
  • Możliwe jest zerwanie obu gąsienic jednym pociskiem, bez uszkadzania kadłuba czołgu;
  • Załoga w kilka sekund potrafi naprawić, unicestwione trafieniem działo/wieżę/silnik;
  • Trafienie 100 milimetrowym pociskiem w członka załogi wykreśla go z listy żywych, ale tylko do czasu następnej bitwy, podczas której jest w pełni zdrowy;
  • Podobnie w przypadku eksplozji całego pojazdu, załoga będzie cała i zdrowa już w kolejnym starciu.

Rodzaje czołgów

WoT oferuje wiele typów pojazdów, względnie dostosowanych do wielorakich upodobań operatorów.

Czołgi lekkie (LT)

Dzielą się na dwa rodzaje. Pierwszy to ogniwa pośrednie prowadzące do potężniejszych maszyn, same w sobie nadają się wyłącznie do grania roli darmowego fraga zwiadowcy. Drugi rodzaj to noszące wiele zbereźnych przydomków pojazdy, które mając ogarniętego operatora, potrafią objechać największych nawet "klientów", by później w czasie siedmiu sekund zakończyć ich egzystencję serią morderczych trafień w silnik.

Średnie (Medy)

Stanowią "względny" balans, między mobilnością, siłą ognia a opancerzeniem, ponieważ, każdy z wozów nagina proporcję ku określonej cesze. Czołowy atak na inne czołgi, kończy się w ich przypadku podróżą do lepszego świata, więc należy nauczyć się ich odpowiedniego użycia; choć i tak łatwiej opanować Medy nić LT-ki.

Ciężkie (Heavy/HT-ki)

Praktycznie rzecz biorąc każdy z czołgów jest ciężki, jednak nie chodzi tu o wagę, tylko o konkretne cechy. Za "ciężki" można uznać czołg, który spełnia poniższe warunki:

  • Daleko posunięte upośledzenie zdolności manewrowych;
  • Pancerz, którego gabaryty umożliwiają naprawę poprzez wlewanie stopionej stali w miejsce uszkodzenia;
  • Przy ich prowadzeniu, mimowolny respekt przez czołgami lekkimi;
  • Koszty utrzymania, sugerujące szczerozłote wnętrze pojazdu.

Niszczyciele czołgów (TD-ki)

Pojazdy inne niż wszystkie. Nastawione na walkę face to face z racji ostro wyprofilowanego pancerza czołowego i braku wieży. Charakterystyczny kształt pojazdu związany z taką konfiguracją skutkuje ksywkami typu „naleśnik”. Każdy z nich posiada premię do kamuflażu, co sugeruje optymalny sposób ich użycia (kampienie). Ciekawostką są niszczyciele czołgów od Wujka Sama zaopatrzone w działa wewnątrz obracanej wieży i specyfikację techniczną czołgów lekkich.

Działo samobieżne (Arta)

Większość operatorów Art jest zainteresowana tylko pierwszym członem nazwy używanego przezeń pojazdu. Nic dziwnego, skoro można dostrzelić na drugi koniec mapy, a czasami nawet trafić w cel. Słabo ruchliwe podwozie jest stosowane tylko przy obracaniu pojazdu w kierunku wykrytego czołgu wroga, ewentualnie w trakcie desperackiej ucieczki przed czołgami lekkimi wroga. Znajduje się też na nim największa duma operatora: działo zdolne zdmuchnąć czołg ciężki jednym trafieniem. Oprócz zwykłego działa i małej kieszonki na kilka pocisków nie ma tam miejsca na nic innego. W związku z tym Arta jest narażona na każdy możliwy rodzaj ataku, z wulgaryzmami włącznie.

Noob w World of Tanks

  • Staje ISem-4 za artylerią.
  • Kampi przed krzakiem.
  • Próbuje snajpić KW-2 z trollgunem.
  • Rushuje artylerią, najlepiej Su-14.
  • Tankuje niszczycielem czołgów.
  • Wspina się Mausem na górę w Himmelsdorfie.
  • Scoutuje zanim arta się rozstawi.
  • Taranuje E-100 przy pomocy T-50-2.
  • Wyłącza minimapę, bo zasłania mu prawy dolny róg ekranu.
  • Nie zna weakspotów.
  • Ucieka przed słabszymi pojazdami.
  • Usiłuje farmić credity na Mausie i to bez konta premium.
  • Nie wie, gdzie wpisać promo kody.
  • Wychodzi na minus na T34.
  • Używa działek przeciwlotniczych jako głównej broni, ponieważ "ma dłuższą lufę"
  • Rushuje na T95 (szczególnie środkiem na Malinowce)